Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában

2019.04.23.

VW

vw

• A vállalatcsoport által 2028-ig tervezett 22 millió elektromos autó több mint fele Kínában készül majd
• A fejlesztési teljesítmény növelése a Volkswagen és Audi márkák, illetve a konszernszintű fejlesztés ONE R&D struktúrájával
• Dr. Herbert Diess, a vállalatcsoport elnöke: „A kínai piac és erős kínai partnereink központi szerepet játszanak azon terveink megvalósításában, amelyek emberek milliói számára tesznek lehetővé tisztább, biztonságosabb és intelligensebb egyéni mobilitást”
• Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója: „Tizennégy elektromos modellel a Volkswagen Group China már 2019-ben is kiemelkedően széles választékkal szolgál a kínai ügyfeleknek”

Wolfsburg / Shanghai / Budapest, 2019. április 23. – Kína központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport globális átalakulásában és az ehhez kapcsolódó szénmentesítési programban. Már az idén jelentősen kibővül az elektromos hajtásrendszerű járművek kínálata, a vállalatcsoport által 2028-ig tervezett 22 millió elektromos autónak pedig több mint a fele Kínában készül majd. A mobilitási offenzíva folytatása és az elektromos mobilitás elfogadottságának növelése érdekében új vegyesvállalat hivatott bővíteni a töltőinfrastruktúrát. A jövő technikáinak átfogó kutatása szolgálatában a Volkswagen Group China az új ONE R&D struktúra keretében fogja össze a Volkswagen és Audi márkák, illetve a konszernszintű fejlesztés teljesítményét.
Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Ígéretünkhöz híven nem csupán a károsanyag-kibocsátás mérséklésének jogszabályi előírásait teljesítjük Kínában, hanem tisztaüzemű mobilitással és környezetkímélő gyártási folyamatokkal lépésről-lépésre teljes mértékben a szén-dioxid-semlegességre összpontosítunk. Kína e tekintetben központi jelentőségű.”
Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója így fogalmazott: „A Volkswagen Group China 2019-ben folytatja elektromos járműflottája kiépítését, s az év végére tizennégy elektromos modellel kiemelkedően széles választékkal szolgálunk Kínában ügyfeleinknek. Két modellünkkel, amelyek jövőre már a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) alapjain érkeznek a piacra, illetve a digitalizáció területén tervezett beruházásainkkal folytatjuk a Volkswagen átalakítását, kínai partnereinkkel közösen teljes mértékben újraértelmezve a mobilitást.”
Elektromos mobilitási offenzívája keretében a Volkswagen-csoport 2028-ig mintegy 11,6 millió elektromos autó gyártását tervezi Kínában, ami több mint a fele a vállalatcsoport által kitűzött teljes 22 milliós volumennek, amihez mindhárom vegyesvállalat – a FAW-Volkswagen, a SAIC VOLKSWAGEN és a JAC Volkswagen – hozzájárul.
Amint az elkövetkező év során a SAIC VOLKSWAGEN antingi és a FAW-Volkswagen foshani gyára megkezdi az MEB-alapokra épülő járművek gyártását, egyedül ez a termelőkapacitás mintegy 600 ezer tisztán elektromos hajtásrendszerű járművet jelent éves szinten.
Mindezeken túl a JAC és a SEAT saját platformot fejleszt kisebb elektromos autók számára.
A Volkswagen és partnerei mind a harminchárom kínai termelési helyszínének ökológiai lábnyomát tovább kell javítani. Egyedül az elmúlt év során 13 százalékkal sikerült csökkenteni a kínai üzemek szén-dioxid-emisszióját, összesen 390 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását előzve meg.

A töltőinfrastruktúra bővítése
Új vegyesvállalatával a Volkswagen a töltőinfrastruktúra fejlesztését célozza, hogy kínai ügyfelei rugalmasabban és kényelmesebben tölthessék fel elektromos járműveiket, otthon és útközben egyaránt. A Star Charge, a FAW és a JAC együttműködésének keretében az idei év végétől privát falitöltőket (Wallbox) kínál és nagyszámú nyilvánosan igénybe vehető töltőállomást létesít, arról pedig, hogy az autósok gyorsan és egyszerűen találhassanak megfelelő töltőállomást, a felhasználók és a töltőállomások hálózati kapcsolata gondoskodhat. Ezt az integrált connectivity-megoldást a Mobility Asia, a Volkswagen Group China leányvállalata kínálja, amely a mobilitás területének minden alkalmazására fejleszt digitális ökoszisztémát.
Új technikák a jövő, új modellek a jelen számára
A jövő technikái fejlesztési teljesítményének és kapacitásának bővítése érdekében a Volkswagen és Audi márkák, illetve a konszernszintű fejlesztés ONE R&D struktúrát alakít ki, e szoros együttműködés keretében aknázva ki a lehetséges szinergiákat és fokozva a hatékonyságot.
A jelenlegi ügyféligények kielégítésére a vállalatcsoport márkái egyedül az idén nyolc új SUV modellel jelennek meg a piacon, amelyek közül öt helyi gyártású.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A Volkswagen márkáról – Valóra váltjuk a jövőt
A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte mintegy 198 ezer, több mint 7700 tagú kereskedelmi hálózata pedig 74 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.