Újdonság a Volkswagenről
2022.04.24.

A Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata

Prémium: új dizájnnal és új technikákkal érkezik az Amarok Gazdaságos: új V6-os dízel és négy további motorváltozat Igény szerint: kétféle összkerékhajtás vagy hátsókerékhajtás Csúcstechnika: több mint 30 vezetői segédrendszer szolgál mércéül a pickupok körében Egyéni: PanAmericana és Aventura csúcsváltozatok Visszaszámlálás: piaci bevezetés 2022 végétőlHannover/Budapest, 2022. április 26. – A Volkswagen Haszonjárművek bemutatja Amarok pickup-családja teljes egészében új fejlesztésű generációját, amely terepen és műúton egyaránt többet tud elődjénél. Németországban és Ausztráliában tervezték, Dél-Afrikában gyártják – az új Amarok magasfokú strapabíró képességével, a legszínvonalasabb felszereltséggel, vezetői segédrendszerek jelentősen kibővített kínálatával, valamint hajtásrendszerei jóval szélesebb választékával áll ismét a pickupok B-szegmensének élére. Az új Amarok első, egyelőre álcázott példányai már megjelentek Európa útjain.Vérbeli Amarok, mégis teljes egészében új e sokoldalú modell innovatív prémium formavilága. Az erőteljes és karizmatikus külső itt igényes beltérrel találkozik, a méretváltozások pedig az álcázás ellenére is jól érzékelhetők. Bő 5350 milliméteres hosszúsága legalább 100 milliméterrel haladja meg elődjéét, 3270 milliméteres tengelytávja pedig 175 milliméterrel nagyobb – még több helyet kínálva a duplafülkében. Mindemellett a teherbírás akár 1,2 tonnára nőtt, a vontatható tömeg pedig több motor-sebességváltó kombináció esetében is elérheti a tekintélyes 3,5 tonnát. Mivel az új Amarok tengelytávja nagyobb mértékben nőtt a jármű hosszúságánál, rövidebbre adódtak karosszéria-túlnyúlásai, ami egyaránt kedvezően befolyásolta első és hátsó terepszögét, s ezzel terepes képességeit. Mindehhez még az elődénél lényegesen nagyobb gázlómélység is hozzájárul.Motor-sebességváltó kombinációtól és piactól függően egy benzin- és akár négyféle dízelüzemű erőforrás is sorakozhat a motorpalettán, négy és hat hengerrel, illetve 2,0 és 3,0 liter közötti összlökettérfogattal, amelyek igény szerint hátsókerékhajtáshoz, valamint kapcsolható vagy állandó összkerékhajtáshoz csatlakozhatnak. Változatos, előre konfigurált menetüzemmódok támogathatják akár több fokozatban is a vezetőt a nem mindennapi menethelyzetek során, aki ily módon felkészülve gyakorlatilag minden kihívással bátran szembeszállhat az új Amarok volánja mögött. A még nagyobb biztonságról több mint harminc vezetői segédrendszer gondoskodhat, amelyek közül bő húsz teljesen új az Amarok fedélzetén.A formavilág az egyéniség kifejezőjeErőteljes és karizmatikus megjelenés jellemzi az új pickup egyelőre még álca mögött rejtőző külsejét. „Új generációjával jelentősen átdolgoztuk az Amarok jellegzetes formavilágát, amely így egyértelműen kifejezőbbé és jóval egyénibbé vált” – vázolta Albert Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek vezető formatervezője munkájuk eredményét.Önmagában is felér egy állásfoglalással az új orrkialakítás. Egyértelmű Volkswagen-génjeivel különösen markáns megoldás a feszes hatású, hangsúlyosan vízszintes motorházfedél, míg kimondottan karizmatikusak a hűtőrács ugyancsak vízszintes felső keresztlécei, a harmonikusan integrált és minden változaton már alapkivitelben LED-technikájú, karcsú fényszórókkal. Extrafelszerelésként az IQ.LIGHT LED-Matrix fényszórók is rendelkezésre állnak, az új Amarok high-tech karakterét kiemelve. A keresztlécek alatt – változattól függően – az Amarok elejét vízszintesen tagoló vagy a csúcsváltozatokon X-alakzat szerinti kialakítást kap a hűtőmaszk, hangsúlyos „Amarok” felirattal.Az oldalnézet különösen markáns vonásai az elődéhez hasonló félkör alakú kerékjáratok, amelyeket sok más pickup-modelltől eltérően – és az Amarok jellegzetes stílusjegyeként – íves helyett csaknem teljesen egyenes vonal zár le felülről. A sárvédők erőteljesen domborodnak az akár 21 col peremátmérőjű kerekek körül. A könnyűfém keréktárcsákat első ízben szerelhetik már alapkivitelben All-Terrain gumiabroncsokkal. Hasonlóképpen markáns a Volkswagen Haszonjárművek új pickupjának farkialakítása is. A széles raktérajtót – amelynek csaknem teljes szélességében „Amarok” felirat húzódik – a már alapkivitelben LED-technikájú hátsó lámpák fogják közre. Akárcsak elődje, az új Amarok rakfelülete is elegendő helyet kínál a kerékjáratok között egy keresztben elhelyezett euro-raklap számára, amely stabil rögzítőszemek segítségével biztosítható.Beltér munkára és hosszú utazásokraMagától értetődő kezelőelemeivel, digitális műszeregységével és tablet-stílusú infotainment-képernyőjével – olyan részletek ezek, amelyek az új pickup prémiumkarakterét hangsúlyozzák – az Amarok beltere funkcionális és igényes kialakítású. Ehhez extrafelszerelésként rendelhető, exkluzív hangrendszere, illetve műszerfala és ajtókárpitjai stílusos díszvarrásokkal kidolgozott, nemes bőrhatású felületei is nagyban hozzájárulhatnak. Az Amarok prémium-pozicionálásához illeszkednek új ülései is, amelyek minden bennülő számára a Volkswagentől megszokott kényelemmel szolgálnak. A vezető és az első utas kényelmes és széles üléseken foglalhat helyet, amelyek extrafelszerelésként tíz irányban elektromos állítással is rendelhetők, hátul pedig három felnőtt számára is bőséges helyet kínál a jármű.Az új Amarok ötféle felszereltségi szinttel érkezik. A belépőmodell „Amarok” néven jelenik meg, majd a „Life” és a „Style” következik, illetve egyenértékű csúcsmodellként kínálja a Volkswagen Haszonjárművek a „PanAmericana” (terepes karakter) és az „Aventura” (utcai karakter) kiviteleket.Egy sikermodell utódjaÖsszesen több mint 830 ezer példányban kelt el az Amarok eddig Európában, Dél-Amerikában, Dél-Afrikában és Óceániában, amely során igényes hajtásrendszerei, nagy teherbírása, következetes funkcionalitása és autentikus terepes dizájnja számítottak a nagysikerű prémium-pickup fő erényeinek. Ezen előnyöket erősíti tovább az új generációval a Volkswagen Haszonjárművek. Az új Amarok 2022 végére érkezik az első piacokra, négyajtós duplafülkés (DoubleCab), illetve egyes országokban kétajtós rövidfülkés (SingleCab) karosszériával.A német nyelvű videó letölthető:https://www.vwn-presse.de/NewAmarok2022_Movie_DE.zip Az angol feliratozású videó letölthető:https://www.vwn-presse.de/NewAmarok2022_Movie_EN.zip Az álcázott Amarok fotói letölthetők:https://www.vwn-presse.de/NewAmarok2022_Photos.zip
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2022.03.21.

A tisztán elektromos jövő Bulli modellje: világpremierjét ünnepli az új ID. Buzz

• Formavilág: az ID. Buzz hét évtizednyi Bulli szakértelmet ültet át a szoftverek és a digitalizáció által dominált korszakba• Szoftver: a legújabb változatok a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerekkel bővítik a kínálatot, mint amilyen a tömeges adatgyűjtést használó Travel Assist és az automatizált parkolás• Töltés: a “Plug & Charge” technológia révén az ID. Buzz töltése igazán egyszerű, és akár 170 kW töltési teljesítményt kínál• Energiatárolás: a kétirányú (járműből az otthonunkba) töltésnek köszönhetően az ID. Buzz otthoni energiarendszerbe történő integrálása is megvalósítható• Belső tér: az ID. Buzz öt utasnak és 1 121 liternyi csomagnak, míg a Cargo kivitel két szabvány raklapnyi árunak kínál elegendő helyet• Piaci bevezetés: idén ősszel indul Európában, az előrendeléseket egyes országokban már májusban leadhatják az ügyfelekWolfsburg/Hannover/Budapest, 2022. március 22. – A Volkswagen és a Volkswagen Haszonjárművek március 9-én mutatta be a nagyközönségnek Hamburgban az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modelleket. Európa első, tisztán elektromos személyszállító és áruszállító kisbusz modelljével a Volkswagen egy további megoldást kínál a fenntartható és szén-dioxidtól mentes mobilitás területén. Az ID. Buzz a legmodernebb ID. szoftverrel érkezik és a legkorszerűbb biztonsági, kényelmi és töltési funkciók és rendszerek révén új mércét állít szegmensében.Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott: „Az ID. Buzz1 az elektromos korszak igazi ikonja. Autó, amelyhez hasonlót csak a Volkswagen képes építeni. Az 1950-es években a Volkswagen Bulli képviselte az autóipari szabadság, a függetlenség és a hatalmas érzelmek új érzését. Az ID. Buzz ezt az életérzést viszi tovább és emeli át a jelen korszakba. Károsanyag-kibocsátástól mentes, fenntartható, hálózatba kapcsolt közlekedést kínál és készen áll a következő fejezetre is, amely az autonóm vezetést jelenti. Most először, ebben az autóban egyesül ACCELERATE stratégiánk összes, központi területe.”Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának elnöke hozzátette: „Az ID. Buzz mindkét változata a fenntarthatóság tekintetében úttörő: gyártásuk és szállításuk karbonlábnyom nélkül valósul meg. Újrahasznosított szintetikus anyagokat is alkalmazunk, illetve a belső tér mentes minden, valódi bőrből készült anyagtól.” Az igazgatótanács elnöke így folytatta: „Az ID. Buzz a jövő autonóm mobilitási koncepcióinak is része lesz, mint amilyen például a fuvarmegosztás, a Csoport leányvállalataként működő MOIA elektromos shuttle szolgáltatása, amelyet egy alkalmazás segítségével foglalhatunk le. Így az elektromos Bulli is a jövő belvárosi közlekedésének részévé válik.”Csakúgy, mint a Volkswagen márka ID. családjának minden modellje, az ID. Buzz is ugyanazt a műszaki alapot, a Csoport moduláris elektromos platformját (MEB) használja, és a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri üzemében készül. A világ első, tisztán elektromos autók számára készült, méretezhető, sorozatgyártásra alkalmas platformja biztosítja a több márka által is használt alapot a különböző modellek és szegmensek számára. Felépítése a szoftverek és technológia olyan irányú továbbfejlesztését is lehetővé teszi, amelyet nem csupán az ID. Buzz-hoz hasonló új modellek, de a távoli frissítésnek köszönhetően a már kiszállított példányok is hasznosíthatnak.Az ID. szoftverének legújabb generációja új vezetéstámogató és töltési funkciókkalAz új modellcsalád vezetéstámogató rendszerei könnyed vezetést és tökéletes biztonságot garantálnak. Az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modellekben az alapfelszereltség része a „Car2X” közvetlen környezetre vonatkozó figyelmeztető rendszer, amely más járművektől és a közlekedési infrastruktúra egyéb elemeitől érkező jelzéseket használja, hogy valós időben észlelje az esetleges veszélyeket. Szintén a szériafelszereltség része a vészfék-asszisztenssel rendelkező „Front Assist” rendszer illetve a kisbusz esetében a forgalmi sáv tartását segítő „Lane Assist” is. Az új szoftverrel új vezetéstámogató funkciók is érkeznek az ID. család kínálatába. Opcionálisan a tömeges adatgyűjtést használó „Travel Assist” funkció is elérhető, amely a részben automatizált vezetést támogatja a teljes sebességtartományban illetve – most először – az autópályán történő sávváltásban is segítséget nyújt. Szintén újdonság a már korábban mentett útvonalhoz kapcsolódó automatizált parkolást segítő „Memória funkció”.Akár 170 kW töltési teljesítmény, „Plug & Charge” és kétirányú töltésiAz ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo modellek Európában egy 77 kWh kapacitású akkumulátorral (bruttó kapacitás: 82 kWh) mutatkoznak be. Ez látja el árammal a 150 kW teljesítményű elektromos motort, amely – hasonlóan ahhoz, ahogy a T1 modellnél egykor a boxermotor – a hátsó tengelyen kapott helyet. A mélyen a szendvicspadlóban elhelyezett akkumulátor pozíciójának és a könnyű elektromos hajtásrendszernek köszönhető az autó jó súlyelosztása és alacsony tömegközéppontja. Ezek együttesen biztosítják az autó optimális kezelhetőségét és agilitását. A lítium-ion akkumulátor falitöltőről és nyilvános töltőállomásról is tölthető 11 kW teljesítményű váltakozó áramról. CCS csatlakozó használatával az egyenáramú gyorstöltő állomásokon a töltési teljesítmény elérheti az akár 170 kW-ot is. Ennek alkalmazásával az akkumulátor 5 százalékról 80 százalékra való töltése közel 30 percet vesz igénbe. A legújabb ID. szoftver használatával a modellcsalád a „Plug & Charge” funkciót is kínálja a jövőben. Ennek használatával az ID. Buzz a töltőcsatlakozón keresztül – az ISO 15118 szabványt használva - számos szolgáltató egyenáramú gyorstöltő állomásán tudja magát hitelesíteni. További kényelmi funkció, hogy az autó ily módon az összes szükséges információt közvetlenül egyezteti a töltőállomással. A kétirányú töltés lehetővé teszi, hogy az akkumulátorban tárolt, nem használt energia az ügyfél otthoni rendszerébe kerüljön visszatáplálásra (V2H). Az energia áttöltése és a kommunikáció egy speciális egyenáramú kétirányú falitöltő segítségével valósul meg.Ikonikus formavilág: az ID. Buzz a mobilitás fenntartható formájának új arcaA jövőbemutató technológia optikai keretéül szolgál az ID. Buzz egyedülálló formavilága. „Az 1950-es évek ikonja, a T1 a mobilitás és szabadság lehetőségét kínálta az emberek számára. Az ID. Buzz modellel a T1 eme génjét emeljük át napjainkba és ezzel az elektromos mobilitás korszakába.” – véli Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője. „Az ID. Buzz-zal visszatér a rokonszenv és az emberközeliség érzése az utakra.” – folytatja a szakember. És az arányok azok, amelyek az ID. Buzz modellt olyan egyedivé teszik. Kabaň rávilágít az eredeti, klasszikussá vált járművel való közvetlen kapcsolatra is: „A T1 modellben lényegében az első tengely felett foglalsz helyet, nincs első túlnyúlás. Biztonság szempontjából és a technológiát szem előtt tartva az ID. Buzz modell egészen rövid túlnyúlásokkal készül.” A tervező így foglalja össze: „Az ID. Buzz időtlen, fenntartható, ugyanakkor kiemelkedően funkcionális, ez teszi teljesen egyedivé.”Egy másik, a modellcsaládra különösen jellemző megoldás az ikonikus orr rész a jellegzetes, LED fényszórók között elhelyezett V formájú első borítással illetve a kéttónusú fényezés is.Átgondolt dizájn, tágas belső tér a mozgalmas élethezAz ID. Buzz vezetője és utasai egy tágasan megalkotott belső térben tapasztalhatják meg az új Bulli érzést. Jellegzetes Bulli: egyértelmű kialakítás, átgondolt koncepció és optimális térkihasználás jellemzi az újdonságot. Az egyterű változat hívogató, barátságos hangulatú belterében öt személynek és csomagjaiknak (1 121 literig) jut bőséges hely az utazás során. Ha a második üléssort lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége 2 205 literre nő. Az ID. Buzz Cargo áruszállító kivitelnél az ügyfél kívánsága alapján két vagy három ülés kerül az első sorba, amelyeket egy fix válaszfal határol a 3,9 m3 rakodótértől. A károsanyag-kibocsátástól mentes áruszállító változat akár két szabvány raklapnyi, keresztben elhelyett áru befogadására is képes.Hosszú tengelytáv, kompakt karosszériaAz ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modellek egyik jellemzője a 2 988 milliméteres tengelytáv, amely hozzávetőleg megegyezik a jelenlegi T6.1 modellével. Mindkét változat hossza 4 712 milliméter. Az igen hosszú tengelytávnak köszönhetően még optimálisabb a jármű kihasználhatósága. A tetőantennával együtt az ID. Buzz két változata – kiviteltől függően – 1 937 mm vagy 1 938 mm magas lehet. 1 985 milliméteres szélességével az új modell 81 milliméterrel szélesebb, mint a T6.1. Fordulóköre szokatlanul kicsi, átmérője alig haladja meg a 11,1 métert.Az első egyterű egy személyautó légellenállási együtthatójávalAz első Bulli, a T1 esetében is már a dizájn követte a funkciót, az autóipar eme központi tételét az ID. Buzz formavilágának megalkotásánál is követték. A letisztult, ikonikus forma itt kiemelkedő aerodinamikai mutatókkal párosul: az ID. Buzz légellenállási együtthatója 0.285, míg az ID. Buzz Cargo esetében ez 0.29. Mindez csökkenti az energiafogyasztást és növeli az autó hatótávolságát.Németországban készültAz ID. Buzz modellcsalád tagjai a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri központi üzemében készülnek. Az ide szállítandó elektromos hajtásrendszer egységek többsége szintén Németországban készül, a legszigorúbb minőségi előírásoknak megfelelően, jelen esetben a Csoport saját csapatának, a Volkswagen Csoport Alkatrész részlegének bevonásával. 2022. óta a hannoveri üzem a Csoport egyik legkorszerűbb, tisztán elektromos járművek gyártását végző egysége. Az is közismert, hogy a Volkswagen Haszonjárművek márka egy átalakítási folyamatba kezdett, amelynek célja, hogy a jövőben még több elektromos modellt kínáljanak ügyfeleiknek. Hannoverben – ahol egykor a Bulli sorozat készült – napjainkban három párhuzamos Bulli gyártása zajlik, amelyek közül kettő elektromos. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo károsanyag-kibocsátástól mentes járműként gördülnek le a gyártósorról és egy olyan mobilitási döntésről tanúskodnak, amelynek révén tulajdonosaik képesek szembeszállni korunk éghajlati kihívásaival.Az európai előértékesítés májusban indul, a piaci bevezetés ősszel várható. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo az első néhány európai országban, így Magyarországon is, idén ősszel jelenik meg a piacokon.1., ID. Buzz/ID. Buzz Cargo: a járművek sorozatgyártás közeli koncepcióautók, értékesítésük még nem kezdődött meg
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2022.03.06.

Hamarosan itt az elektromos ID. Buzz!

Két változatban: a sokoldalúság jegyében idén debütál az új elektromos ID. Buzz és ID. Buzz Cargo A visszaszámlálás megkezdődött: a károsanyagkibocsátás-mentes ID. Buzz világpremierjét 2022. március 9-ére tűzték ki Évtizedekre visszatekintő egyedi szakértelem: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo hét évtizednyi Bulli know-how-t felhasználva forradalmasítja a jövőt Az utolsó simítások: az ötüléses ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo furgon előszériás flottája jelenleg Európában turnézik. Intelligens töltés: a „Plug & Charge” szolgáltatásnak köszönhetően sok gyorstöltő állomáson már feleslegessé válnak a töltőkártyákHannover/Budapest, 2022. március 8. – A 2017. januárjában megrendezett Detroit Motor Show rendezvényen mutatták be először az ID. BUZZ1 koncepciójárművet, ami világszerte szenzációs visszhangot váltott ki. A pozitív visszajelzés hatására csak egyetlen döntés jöhetett szóba: a koncepciójármű sorozatgyártásának megkezdése. Öt év intenzív fejlesztési munka következett. Most eljött az idő: elkészült az ID. Buzz1 – az elektromos meghajtást alapjaiban megváltoztató modell. A Volkswagen most kettős világpremierre indítja a visszaszámlálást: március 9-én a teljesen elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes Bulli egyidejűleg indul útjára az ötüléses ID. Buzz-zal és az ID. Buzz Cargo furgonnal.A Volkswagen Haszonjárművek jelenleg az ID. Buzz prototípusok tesztelésének utolsó fázisánál tart. Az előszériás flotta jelenleg Európában turnézik. Ezek az utolsó próbautak hétköznapi körülmények között zajlanak Barcelona, Párizs, London, Amszterdam, Koppenhága, Hamburg és Hannover között. Kai Grünitz, a Volkswagen Haszonjárművek járműfejlesztési vezetője: „Mielőtt megkezdjük az ID. Buzz sorozatgyártását, a végső finomhangoláshoz szükséges nélkülözhetetlen következtetéseket vonunk le ezeknek az utolsó teszteknek köszönhetően. Ezek az információk tökéletes összhangban vannak a sorozatgyártás előírásaival.”Kifejezően új design, amelyet az ikonikus T1 ihletett.Már alig álcázzák az ID. Buzz prototípusokat. Ezáltal kezd egyre feltűnőbbé válni, hogy a 2022-es széria kidolgozásakor a tervezők következetesen átvették a 2017-es koncepciójármű stílusát: a hasonlóságok magukért beszélnek. Mindkét ID. Buzz változat tükrözi a legendás T1, az eredeti Bulli stíluselemeit. Ezek közé az elemek közé tartoznak a rendkívül rövid karosszéria-túlnyúlások, a tér maximális kihasználása minimális alapterület mellett, a karosszéria kialakításának klasszikus, felső és alsó szintre osztása, valamint az összetéveszthetetlen, V alakú első borítás. És akárcsak az eredeti Bulli, az ID. Buzz is hátsókerék-meghajtású.A modellsorozat impozáns történelméhez való kapcsolódás mellett az avantgárd ID. Buzz új arculatot teremt az elektromos meghajtású járművek számára. Versenytárs nélküli jármű született, mivel az ID. Buzz nem többmeghajtású platformon alapul, hanem az alapoktól kezdve egy elektromos Bulli. Az ID. Buzz bármely változatára, akár a kisbuszra, akár a furgonra esik a választás, azt jelzi, hogy tulajdonosa intelligens döntést hozott a mobilitással kapcsolatban, így mind a magán-, mind az üzleti ügyfelek képesek az éghajlatváltozás ellensúlyozására.A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) nagyfokú agilitást tesz lehetővéMűszaki szempontból nézve az új modellcsalád alapja a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója (MEB). A nagyfeszültségű, bruttó 82 kWh (nettó 77 kWh) energiakapacitást biztosító lítiumion-akkumulátorral rendelkező ID. Buzz változatok idén kerülnek forgalomba. A 150 kW-os villanymotort működtető akkumulátor a hátsó tengelybe van beépítve, ezáltal a hátsó kerekeket hajtja. A végsebesség elektronikusan korlátozott, 145 km/óra. A hatótávolságra vonatkozóan még nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok. Tulajdonképpen, az új ID. Buzz egy nagyon agilis jármű. Egyrészt, az elektromos motor a 310 Nm-es maximális nyomatékát álló helyzetből állítja elő. Másrészt, ezeket a dinamikus alkatrészeket a jármű kifejezetten alacsony súlypontú karosszériája köti össze, mivel az akkumulátor jó mélyen helyezkedik el a szendvicspadlóban. Kialakításánál fogva az ID. Buzz még egy előnnyel rendelkezik: az elektromos Bulli fordulókörének átmérője alig haladja meg a 11 métert.Maximális helykihasználás és a T6.1-hez hasonló tengelytávA Volkswagen Haszonjárművek olyan MEB-alapra felépített sokoldalú szerkezetet fejlesztett ki, amely különösen széles felhasználási spektrumot tesz lehetővé: az öt üléssel rendelkező, többfunkciós ID. Buzz ugyanolyan tökéletesen alkalmas a szabadidő eltöltésére, mint az üzleti használatra. A háromszemélyes ID. Buzz Cargo megjelenésével egy páratlanul korszerű, kibocsátásmentes furgon indul útjára. Ám ez még csak a kezdet. A következő év folyamán a kínálat egy hosszabb tengelytávú, és ennek megfelelően nagyobb kihasználtságú belső térrel rendelkező modellel bővül.Pár szó a méretekről: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo idén megjelenő, normál tengelytávú (2988 mm) változatai mindössze 4712 mm hosszúak. Összehasonlításképpen: az új ID. Buzz tengelytávja mindössze két milliméterrel tér el a T6.1 tengelytávjától, amelynek teljes hossza 4904 mm. Az ID. Buzz tehát hasonló belső hosszúságot kínál, de kisebb parkolóhelyeken is elfér. A körös-körül üveggel borított busz magassága 1937 mm, a furgoné pedig 1938 mm, az alváz kis eltérései miatt (T6.1: 1970 mm). Mindkét ID. Buzz jármű 1985 mm széles (az oldalsó tükrök nélkül); az új modell tehát 81 mm-rel szélesebb, mint a T6.1. A 18-21 colos felnikkel ellátott új modellcsalád nagy (750 mm átmérőjű) kerekeken gurul.Rengeteg hely az utasok, a csomagok és a munka számáraA helytakarékos MEB koncepciónak köszönhetően az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo kivételesen jó helykihasználást kínál. Az ötüléses ID. Buzz 1121 literes csomagtérrel rendelkezik, még akkor is, ha minden ülés foglalt. A válaszfallal felszerelt ID. Buzz Cargo maximális befogadóképessége több mint 3,9 m3.„Plug & Charge” és kétirányú töltésOkos töltési megoldások: a modellsorozat a legújabb ID. szoftvernek köszönhetően a „Plug & Charge” funkciót is tartalmazni fogja. Ennek használatával az ID. Buzz a töltőcsatlakozón keresztül számos szolgáltató gyorstöltő (DC) állomásán tudja magát hitelesíteni és minden szükséges adatot lekommunikálni, ami egy sokkal kényelmesebb megoldás. És lesz még egy új funkció: a kétirányú töltés. Ez a technológia teljesen új lehetőségek tárházát nyújtja. Például: mostantól lehetőségünk lesz arra, hogy otthonunk napelemeiből származó felesleges energiát az ID. Buzz-ban tároljuk, majd este visszatáplálhatjuk az épületbe, hogy ne kelljen a napfénytől függenünk.Frissítések a felhőn keresztül és innovatív támogató rendszerekAz ID. Buzz-ra és az ID. család minden modelljére igaz, hogy a szoftverfrissítések a felhőből is letölthetők. Ezek közé tartoznak mind az infotainment rendszer frissítései, mind a töltési vagy vezetéstámogató funkciókkal kapcsolatos frissítések. A vezetéstámogató rendszerek spektruma olyan innovatívan összekapcsolt technológiákat vonultat fel, mint az új „Trained Parking” funkció (automatikus manőverezés a parkolóhelyekre és a parkolóhelyekről), a „Car2X” (a közvetlen környezetre vonatkozó figyelmeztetések és vészjelzések) és a „Travel Assist” vezetéstámogató rendszer legújabb verziója, amely a tömeges adatgyűjtést felhasználva a teljes sebességtartományban képes a részben automatizált előre- és oldalirányú vezetésre.Az ID. Buzz első előfutára 50 évvel ezelőtt debütáltAz ID. Buzz történetesen nem az első elektromos meghajtású Bulli. A Volkswagen már ötven évvel ezelőtt, a Hannover Messe kiállításon bemutatta a T2 modellt, az első prototípust, amelyet egy hátul elhelyezett villanymotor hajtott. A 85 kilométeres maximális hatótávolság azonban azt mutatta, hogy az akkumulátortechnológia még messze volt a gyakorlati használatra való alkalmasságtól. De már akkor, 1972-ben megszületett az álom a károsanyag-kibocsátásmentes Bulliról. És ez most, 2022-ben valósággá válik.1.) A jármű nevének írásmódja a sorozatfejlesztés során megváltozott az „ID. BUZZ” helyett „ID. Buzz”.Az ID. Buzz online világpremierje az alábbi linken következő március 9-én 19:00-tól: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2022.01.23.

Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát

• 2022 közepén tartja premierjét a pickup legújabb generációja• Az új Amarok számos innovatív újdonsággal kelt mély benyomást• Különösen gazdaságos V6-os TDI-motor a kínálatban• Magabiztos formavilággal érkezik a Volkswagen Haszonjárművek prémium-pickup modellje – azoknak, akik már a jövőt formáljákHannover/Melbourne/Johannesburg/Budapest, 2022. január 24. – Súlyos terhek, úttalan utak vagy épp nehéz terep – ekkor jön el a Volkswagen Amarok ideje. Amennyire sokrétűek alkalmazási lehetőségei praktikus pickupként, éppoly számosak az új Amarok különleges megoldásai is. Az új modell 2022 közepén tartja világpremierjét és az év végére jelenik meg első piacain.Teljes egészében új dizájnnal érkezik az Amarok. Külsejében például tíz centiméterrel hosszabb és több mint négy centiméterrel szélesebb a jelenlegi változatnál, de a sokoldalú on- & off-roader modell – amint legfrissebb vázlatrajzai is sugallják – utasterében is egyértelmű frissítésen esett át.„A Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozatát kemény és őszinte formavilág jellemzi” – mutatott rá Albert-Johann Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek formatervezési vezetője. „Mindez a pickup belterében is jól érzékelhető. A rendezett és férfias architektúra, a gépszerkezetet idéző formai elemek, a letisztult és feszes hatású felületek és a különösen igényes kivitelű vezetőtér a jellegzetes Volkswagen géneket immár új szintre emelve hangsúlyozzák az Amarok prémiumkarakterét.”A jövőben még több technika állhat rendelkezésre az Amarok fedélzetén, amelyek már nem csupán akkor bizonyulhatnak hasznosnak, amikor épp munkaeszközként szolgál. Legújabb generációjában e modell jóval több vezetői segédrendszert kínál és a konnektivitás területén is tudja, hogyan győzze meg az ügyfeleket. Az Amarok olyan fejlesztésekkel érkezik 2022-ben, amelyek korábban nem szerepeltek ebben a piaci szegmensben.„Hajtásrendszerük tekintetében továbbra is elsősorban rendkívül gazdaságos TDI-dízelmotorokat alkalmazunk az új Amarok modellekben” – hangsúlyozta Lars Menge, a Volkswagen Haszonjárművek termékmarketing-vezetője. „A jövőben is szerepel majd a kínálatban egy erőteljes V6-os TDI, valamint további piacspecifikus motorváltozatok, vagyis az új Amarok az egyes piacok igényei szerint gazdaságos és erős dízel- vagy benzinüzemű erőforrással is készülhet.”A Volkswagen Haszonjárművek Amarok sorozata 2010-ben került sorozatgyártásba, s azóta több mint 815 ezer példányt értékesítettek belőle. A prémium pickup ausztrál és európai tervezőcsapatok által kifejlesztett, legújabb változata a jövőben a dél-afrikai Silvertonban is készül majd.Volkswagen Haszonjárművek – Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjukA könnyű haszongépjárművek vezető gyártójaként a Volkswagen Haszonjárművek márka alapjaiban újítja meg és teszi fenntarthatóvá az áruk, személyek és szolgáltatások szállítását. Járműveink egyaránt alkalmasak építőmunkások, családok, kalandorok, zsemlék, csomagok vagy éppen szörfdeszkák szállítására. Minden egyes nap a világ minden táján számtalan embernek segítenek abban, hogy jó munkát végezzenek. Mobil műhelyekként szelik az utakat, vagy éppen mentőorvosokat és rendőröket visznek munkába.Telephelyeinken Hannoverben (Németország), Poznanban (Lengyelország), Wrzesniában (Lengyelország) és Pachecoban (Argentína) mintegy 24 000 munkatárs gyártja a Transporter, Caddy, Crafter és Amarok sorozatokat, valamint 2022-től az ikonikus Bulli teljesen elektromos változatát, az ID. BUZZ modellt. A Volkswagen Haszonjárművek a Volkswagen-vállalatcsoporton belül is vezető márkának számít az önvezetés, valamint az olyan mobilitási szolgáltatások terén, mint a Mobility-as-a-Service és a Transport-as-a-Service; ezeken a területeken mi alakítjuk a mobilitás jövőjét.Így a márka a jövő társadalmát minden meghatározott követelményével a tisztább, okosabb és fenntarthatóbb mobilitás felé tereli. Ezt jelenti a Volkswagen Haszonjárművek márkaígérete: Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.12.15.

VW, új szélerőműpark Svédországban

• Zöld áram az elektromos autók használati életszakaszára: a Volkswagen az első autógyártóként támogatja az európai szél- és napenergia-parkok nagyszabású bővítését• Mintegy 40 millió eurónyi beruházástámogatás 2025-ig• A portfólió eddigi legnagyobb projektje: szélerőműpark Svédországban, ahol a Volkswagen részesedése évente mintegy 100 GWh kapacitást jelent – ez átszámítva akár 27 ezer háztartásnak is elegendő elektromos áram• 2025-ig további mintegy 20 projekt következik Európában, amelyek együttesen nagyjából plusz 7 terawattóra zöld villamosenergiát állíthatnak elő• Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója: „Csakis akkor járulhat hozzá az elektromos mobilitás hatékonyan a klímavédelemhez, ha következetesen zöld árammal töltik az elektromos autókat"Wolfsburg/Budapest, 2021. december 17. – 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, ezért szén-dioxid-kibocsátást csökkentő, átfogó „Way to Zero” programja messze túlmutat az autók elektromossá alakításán. A Volkswagen az első autógyártóként támogatja ipari méretekben is a megújuló forrásokból származó energia elterjedését és 2025-ig mintegy 40 millió euróval segíti az európai szél- és napenergia-parkok nagyszabású bővítését. A portfólió eddigi legnagyobb projektjéről most az észak-svédországi Skellefteåban működő wpd Onshore Aldermyrberget AB szélerőmű-specialistával állapodott meg a Volkswagen, az autógyártó részesedése a szélerőműparkban nagyjából 100 GWh – átszámítva akár 27 ezer háztartásnak is elegendő – villamosenergiát állít majd elő. A Volkswagen ezzel immár Svédországban is eleget tesz az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségének. ID.-modelljei szén-dioxid-semleges gyártásán túl a Volkswagen most az elektromos modellek használati életszakaszában tesz újabb nagy lépést a járművek teljes életciklusa mentén mérleg szerint szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás felé.Az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE stratégia keretében megvalósuló felgyorsításával és az ID.-család ehhez kapcsolódó bővítésével párhuzamosan a Volkswagen szél- és napelempark-beruházásokat is támogat, így növelve a megújuló forrásokból származó villamosenergia elérhető mennyiségét az elektromos hálózatban. A vállalat ezzel tovább javítja az ID.-sorozat klímalábnyomát, egyben megteremti elektromos modellkínálata szén-dioxid-semleges használati életszakaszának alapjait is.„A Volkswagen visszafordíthatatlanul halad a ’Way to Zero’ mentén, s tevékenységünk középpontjában a szén-dioxid-mentesítés és a mobilitás hosszú távon fenntartható kialakítása áll. Az első autógyártóként támogatjuk nagy léptékben is a megújuló forrásokból származó energia térnyerését, ugyanis csakis akkor járulhat hozzá az elektromos mobilitás hatékonyan a klímavédelemhez, ha következetesen zöld árammal töltik az elektromos autókat” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója.A svédországi szélerőmű-park mellett 2022 elején a mecklenburgi Tramm-Göthenben egy új napelemes rendszer is a hálózatra kapcsolódhat. Az RWE energiakonszernnel közös program mintegy 420 ezer napelem-moduljával Németország legnagyobb független napelemes projektje. 2025-ig további mintegy 20 zöldáram-projekt következik, többek között Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Finnországban. A projektek a tervek szerint összesen mintegy 7 terawattóra további zöld villamosenergiát állítanak majd elő, ami több mint 300 szélturbina kapacitásának felel meg és mintegy 600 ezer háztartás éves igényét fedezheti.A szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás meghatározó tényezője a következetesen 100 százalékban megújuló villamosenergiával végzett töltés, amivel – az Európai Unió normál elektromosáram-összetételéhez viszonyítva – már önmagában a teljes szén-dioxid-kibocsátás közel fele megelőzhető. A Volkswagen már ma is kínál ügyfeleinek zöld áramot az otthoni (Elli) és az útközbeni töltéshez (egyebek mellett IONITY). A megújuló forrásokból származó energia használatának elterjedését célzó beruházásaival azonban a márka immár tovább megy egy lépéssel és szélerőmű-, illetve napelemparkok fejlesztését támogatja a legtöbb elektromos Volkswagen értékesítése jellemezte európai régiókban.„Projektdöntéseink során regionálisan gondolkodunk és cselekszünk. Célunk, hogy elsősorban ott ruházzunk be megújuló forrásból származó energiákba, ahol az elektromos Volkswagenek különösen népszerűek a vásárlók körében. Svédországi szerepvállalásunk tehát logikus lépés, portfóliónk eddigi legnagyobb zöldáram-projektjével pedig Svédországban is eleget tehetünk az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségünknek” – emelte ki Andreas Walingen, a Volkswagen stratégiai igazgatója.20 százalékos piaci részesedésével, illetve 2021 január és november közötti 9300 darabos kiszállításával a Volkswagen vezető Svédországban az elektromos hajtásrendszerű autók piacán. Az ID.4 csúcsmodell már nyolc hónapja vezeti a modellrangsort, amelyből januártól november végéig több mint 6000 példányt szállítottak ki mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen a svéd vásárlóknak. Svédország így a Volkswagen elektromos offenzívája és ID.-családja sikerének kiváló példája Európában: a Volkswagen januártól október végéig mintegy 290 ezer elektromos járművét adta át vásárlóinak – azaz háromszor annyit, mint 2020 folyamán.A „Way to Zero” az e-autók fenntartható előállítására és használatára összpontosítLegkésőbb 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, köztes célként pedig 2030-ig 40 százalékkal tervezi csökkenteni egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátását Európában (bázis: 2018). Egy átlagos Volkswagen így körülbelül 17 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki, és az e-mobilitás felfutásának felgyorsítása mellett a gyártást – a beszállítói láncolatokkal együtt – és az e-autók üzemeltetését is mérleg szerint klímasemlegessé kívánják tenni. Mindezt a régi e-autókból származó nagyfeszültségű akkumulátorok következetes újrahasznosítása egészíti ki.A „Way to Zero” szén-dioxid-mentesítési program középpontjában az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE márkastratégia keretében megvalósuló felgyorsítása áll. A cél az új modellflotta teljeskörű elektromossá alakítása. A tervek szerint 2030-ra az európai Volkswagen-eladások legalább 70 százalékát már tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek teszik ki, ami jóval több mint egymillió járműnek felel meg. Észak-Amerikában és Kínában legalább 50 százalékra kell bővülnie az értékesítésben az elektromos autók részarányának, ennek érdekében a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellel jelenik meg a piacon.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.12.01.

Az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

• A Volkswagen elektromos térhódítása folytatódik az ID. család új felsőkategóriás modelljének bemutatásával az ACCELERATE márkastratégia keretein belül.• Az új ID.51 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX2 ámulatba ejt kifejező dizájnjával, nagy hatótávjával és legújabb generációs szoftverével.• Az átfogó digitalizáció és a felhőből kapott frissítések jelentik a következő mérföldkövet a Volkswagen szoftverközpontú mobilitási szolgáltatóvá válásának útján.• Fenntartható elektromobilitás: az ID.3-hoz és az ID.4-hez hasonlóan az új ID.5 is a zwickaui gyárban készül, és mindkét modell karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez.Wolfsburg/Budapest, 2021. november 8. – „Way to ZERO”: Az új ID.5 nem egyszerűen csak bővíti a sikeres ID. családot, a Volkswagen újdonsága tovább és egyúttal egy új piaci szegmensbe vezeti a márka új járműflottájának elektromosítását. Az elegáns, kifejező E-SUV coupé a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel érkezik, amellyel más funkciók mellett javul a töltési teljesítmény és elérhetővé válik a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legújabb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megteszi a következő lépést. „Az ID.5 elektromos, sportos és elegáns. A teljesen elektromos meghajtású, prémium SUV coupénk az ACCELERATE stratégiánk újabb mérföldköve” – mondta Ralf Brandstätter, a márka vezérigazgatója. „A vezetés helyileg karbonsemleges élvezetét kínálja egy tudatos ügyfélcsoportnak. Teljesen új piaci szegmensbe lépünk be ezzel a modellel.” Elegáns és dinamikus dizájn, kivételes aerodinamika, kiterjesztett hatótávolság. Az új ID.5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX az ID. család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei. Az összes ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első e-SUV coupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül. „Az ID.5 a jövő karosszériastílusa: aerodinamikus, kifejező, sportos, és a MEB-nek köszönhetően rövidek a túlnyúlásai” – mondta el Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője. „Így tudtuk elérni, hogy a belső tér a dinamikus tetővonal ellenére is tágas legyen – ez korábban lehetetlen lett volna.”Az új, 3.0-ás szoftvergeneráció lehetővé teszi a felhőből történő frissítéseket és további funkciók aktiválását, így az ID.5 sokáig naprakész tud maradni. Az innovatív segédrendszerek, mint például a Travel Assist a flottától kapott adatokkal kínálnak még nyugodtabb és prediktívebb vezetési élményt. Az új, opcionális, memória funkcióval rendelkező Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre. A 4599 mm hosszú (ID.5 GTX: 4582 mm) Volkswagen e-SUV coupé 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID.5-öt hátul hajtja meg egy elektromos motor. A kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy e-motor hajtja meg. „Az elektromos Vehicle Dynamics Manager a Volkswagen úttörő fejlesztése” – mondta Thomas Ulbrich, a technikai fejlesztési igazgatótanács tagja. „Hálózatba kötöttük más fontos vezérlőrendszerekkel, és integráltuk az összkerékvezérlő funkcióba is. Ezáltal a sportos vezetési élmény, a tapadás és a vezetési biztonság teljesen új szintjére léptünk.”Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás.Az új Volkswagen e-SUV coupé minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. A karakteres LED-technológia az (opcionális) első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem – így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID.4-től, amely elnyerte a Világ Év Autója címet. A kifejező coupé dizájn könnyen felismerhető. A nagyméretű légbeömlők, az intelligens távolsági fényű IQ.Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID.5 GTX-nek. A Vehicle Dynamics Manager összeköti a hajtás- és futóművezérlő rendszereket, míg az opcionális adaptív futómű-szabályozás gondoskodik az optimális vezetési dinamikáról. Az ID.5 és az ID.5 GTX D állásban vitorlázik, míg B állásban energiát nyer vissza. Az új karosszériastílus és a társalgószerű térkoncepció jelzik a Volkswagen és az ID. család innovatív erejét. A coupé forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv lehetővé teszi, hogy a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér űrmérete 549 liter, a járműben felhasznált anyagok és a gyártás pedig prémium minőségű. Az üléshuzat anyaga változó a belső térváltozattól függően. Az opcionális Top Sports üléseket a háttámasz felső részén lévő, perforált ID-logók teszik különlegessé.Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót kínál. A műszerfal kijelzője és a nagyfelbontású multimédia-rendszer lélegzetelállítóan tiszta látványt nyújtanak. Az innovatív, kiterjesztett valósággal rendelkező szélvédő-kijelző (opcionális) további információkat jelenít meg a járművezető látóterében. Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magába foglal, például a természetes hangvezérlést („Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más. A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körben található infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, így figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Az ID.Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel segíti a vezetőt.A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, így folytatva elektromos térhódítását minden járműosztályban az ACCELERATE stratégia keretei között. Várakozásunk szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50%-a elektromos jármű legyen. E célok elérése érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy elektromos járművet fog kereskedelmi forgalomba hozni. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégia keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni. Az új ID.5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek. A We Charge töltőrendszerrel a Volkswagen kínálja a legnagyobb ütemben növekedő, környezetbarát rendszert azoknak, akik a kényelmes, hálózatba kötött és fenntartható töltési lehetőségeket keresik. A hálózatnak mintegy 250 000 töltőpontja van szerte Európában. A szabványos Mode 3 kábel használatával az e-SUV coupé akár 11 kW-tal is tölthető váltakozó áramú (AC) berendezésről, akár távol otthonától is. Gyorstöltő állomáson a töltési teljesítmény jellemzően akár 135 kW is lehet.1) ID.5 / Ez a jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.2) ID.5 GTX / Ez a jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.09.29.

Nagyteljesítményű és sokoldalú – Az új Golf R Variant

• Már megrendelhető a Golf Variant új, nagyteljesítményű modellváltozata• Innovatív 4MOTION összkerékhajtás kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (Torque Vectoring) a kiemelkedő agilitás szolgálatában• Feltűnő és karakteres megjelenés az R-modellekre jellemző, erőteljes, sportos dizájnnal• Akár vonóhoroggal is rendelhető a nagyerejű családi kombiWolfsburg/Budapest, 2021. szeptember 30. – Az új Golf R Variant a legerősebb és legdinamikusabb Golf Variant, amellyel a Volkswagen eddig megjelent a piacon. A sportosság itt magasfokú mindennapos használhatósággal, a csúcsszínvonalú menetteljesítmény pedig bőséges térkínálat jellemezte sokoldalúsággal találkozik. A 235 kW (320 LE) teljesítményű Golf R Variant így hű maradt elődei hagyományaihoz: variálható sokoldalú tehetség, kényelmes szabadidő- és családi kombi, valamint mély benyomást keltő menetdinamika jellemezte sportos útitárs – a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtásnak is köszönhetően.Lélegzetelállító agilitás teljeskörű mindennapos használhatóság mellett – ezt kínálja az új Golf R Variant. R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtásával a sportkombi pontosan tudja, hogyan kell meggyőző menetteljesítményekkel szolgálni. Sportos belső és külső kialakításával a Golf R Variant megjelenésében is mércéül szolgálhat. A Golf R Variant a kompakt Golf R és a tágas Variant modellek tökéletes kombinációja, amelyben kiemelkedő sportosság és teljesítmény, illetve intenzív érzelmek találkoznak tágas beltérrel, magasfokú variálhatósággal és a legszínvonalasabb minőséggel.A menetdinamika új dimenziójaAkárcsak a kompakt Golf R, a Golf R Variant is a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtással készül, amely a hátsó tengelyre épített új differenciálmű-egység segítségével nem csupán az első és a hátsó tengely között osztja el igény szerint a forgatónyomatékot, hanem a hátsó kerekek között is. Az innovatív hajtásrendszer különösen a kanyaríveken fokozza jelentősen az új Golf R Variant agilitását, emellett – kanyarban megnövelve a külső íven gördülő hátsó kerékre érkező nyomatékot – hatékonyan növeli a biztonságot is. Mindez semleges menettulajdonságok mellett kölcsönöz hatékony vonóerőátadási képességeket az autó számára.A 4MOTION összkerékhajtás a menetdinamikai szabályzórendszeren (Vehicle Dynamics Manager) keresztül további futómű-technikákkal, például az elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (XDS) és a különböző hangolásokat kínáló, extrafelszerelésként rendelhető adaptív futómű-szabályzással (DCC) is hálózati kapcsolatban áll. Az eredmény pedig a lehető legpontosabb és semleges irányíthatósági tulajdonságokban, optimális vonóerőátadási képességekben és kiemelkedő agilitásban – röviden: a vezetés lehető legélvezetesebb élményében – érzékelhető. A Golf R Variant végső finomhangolására a Nürburgring Nordschleife-szakaszán került sor.Az extrafelszerelésként rendelhető R-Performance csomag részeként a nagyteljesítményű kombi két további menetprofilt is kínál. A „Special” üzemmódban a hajtásrendszer minden meghatározó paramétere a Nordschleife és más hasonlóan igényes versenypályák karakteréhez igazodik. A „Drift” menetprofil a közutakon kívüli menetdinamika új lehetőségeit tárja fel, jelentősen növelve a „driftelés” élvezetét és biztonságát.A Golf R Variant hajtásáról az EA888 motorsorozat 2,0 literes, négyhengeres turbófeltöltésű tagja gondoskodik, amely negyedik generációjában 235 kW (320 LE) teljesítményt kínál, és álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatti gyorsulást tesz lehetővé 100 kilométer/órás tempóra. A 250 kilométer/óra végsebesség az opcionális R-Performance csomaggal 270 kilométer/órára is emelhető.Vérbeli sportgép a mindennapokban isMég R-specifikus sportfutóműve, illetve annak sportos hangolása következtében sem szorul háttérbe a Golf R Variant mindennapos használhatósága. A „Comfort” módusz például az alapkivitel négy üzemmódjának egyikeként – a motor, a sebességváltó, a lengéscsillapítók, a kormányzás és az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring) paraméterein keresztül – a lehető legszínvonalasabb kényelemre összpontosít.A dinamikus kombi tágas térkínálatával is meggyőzőnek bizonyul. A Golf R Variant a Golf ferdehátú változatához képest 58 milliméterrel hosszabb tengelytávja a belső térkínálat előnyére szolgál, különösen a hátul utazók élvezhetnek nagyobb méreteket. A csomagtartó térfogata a második üléssor lehajtásával és a tetőig pakolva akár 1642 literre is bővíthető. Extrafelszerelésként elektromosan kihajtható vonófej egészítheti ki a Golf R Variant – a mindennapok nagyteljesítményű kombijaként kínált - felszereltségét.Golf R Variant – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km): városban 9,2; városon kívül 6,1–5,9; kombinált 7,3-7,2; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): kombinált 166–164; gazdaságossági besorolás: D-CGolf R – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km): városban: 9,0; városon kívül: 6,0-5,9; kombinált 7,1-7,0; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): kombinált 163-161; gazdaságossági besorolás: DA Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.09.18.

Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen

• Salzgitterben nyílt meg az akkumulátorcellák legkorszerűbb laboratóriumi központja• Németország elektromos mobilitási klaszterének erősítése: további 70 millió eurót invesztál az akkumulátorkutatás bővítésébe a Volkswagen Group Components, mintegy 250 csúcstechnológiás munkahelyet teremtve• Fejlesztési, gyártási és újrahasznosítási szaktudás: fokozatosan Európa vezető akkumulátorközpontjává fejlődik a salzgitteri termelési helyszín• Thomas Schmall: „Következetesen végre kívánjuk hajtani technológiai ütemtervünket, az akkumulátortechnológia meghatározó szereplőjévé avatva a Volkswagent”Salzgitter/Budapest, 2021. szeptember 20. – Európa egyik legkorszerűbb akkumulátorcella-kutatási és -fejlesztési laboratóriumát nyitotta meg szeptember 13-án Salzgitterben a Volkswagen Group Components. A vállalat ezzel tovább bővíti akkumulátortechnológiai szakértelmét és újabb lépést tesz az elektromos mobilitás céljait szolgáló, saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé. A Volkswagen egységesített akkumulátorcellája a tervek szerint 2025-től Salzgitterben kerülhet le a gyártósorról. A jövőben összesen négy laboratóriumban mintegy 250 szakértő folytat kutatásokat az akkumulátorcellák fejlesztésének, elemzésének és tesztelésének szakterületein. A Volkswagen mintegy 70 millió eurót invesztál a szükséges eszközökbe és berendezésekbe.„Az új, legkorszerűbb laboratóriumokkal fejlesztési, folyamat- és gyártási szakértelmünket bővítjük az akkumulátorcella, vagyis elektromos járművek ’szívének’ szakterületén. A Volkswagen salzgitteri termelési helyszíne jól mutatja, hogyan alakítható át sikeresen a német autóipar a hagyományos hajtásrendszerekről az elektromos mobilitásra. Élvonalbeli kutatást telepítünk ide, s az iparág úttörőjeként már a holnap munkahelyeit teremtjük meg” – hangsúlyozta Thomas Schmall, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a technika területéért felelős tagja, egyben a Volkswagen Group Components igazgatótanácsának elnöke. Utóbbi vállalat az egyes márkákon átívelően felel a konszernen belül az Akkumulátor- és Töltéstechnikai Ütemterv (Battery and Charging Technology Roadmap) végrehajtásáért, amelyet a 2021 márciusában rendezett „Power Day” alkalmával mutattak be. Az akkumulátorok és a töltés jövőbemutató technikái a vállalatcsoport NEW AUTO stratégiájának kulcsfontosságú területeiként kerültek júliusban ismét az érdeklődés középpontjába.„A laboratóriumok megnyitásával elérkeztünk a következő stratégiai mérföldkőhöz, s mostantól minden erőnkkel saját akkumulátorcella-gyártásunk előkészületein dolgozunk” – emelte ki Thomas Schmall. Az új egységesített akkumulátorcella a tervek szerint 2025-től készülhet majd a salzgitteri gigaüzem gyártósorán a járművek piaci volumenszegmense számára. 2030-ra a Volkswagen Csoport összesen 240 GWh kapacitással már hat akkumulátorcella-gyárat tervez partnereivel közösen működtetni Európában. Salzgitterben 40 GWh éves kapacitással készülhetnek a jövőben cellák. Az új egységesített akkumulátorcellával különböző szinergialehetőséget is ki kívánnak használni, akár 50 százalékkal mérsékelve az akkumulátorköltségeket.Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke így fogalmazott: „Ha jelenleg valamely termelési helyszínen különösen is jól megfigyelhető, mit jelent az ’autóipar átalakulása’, az Salzgitter. Évtizedeken át autók millióit látta el a Volkswagen az itt készült motorokkal, a mind széleskörűbb elektromossá alakítás következtében azonban már következetesen zajlik e helyszín fokozatos átállása az akkumulátorcellák jövőközpontú és előremutató gyártására. A jövő autóiparának szíve immár elektromos – és Alsó -Szászországban dobog.”A teljes vállalatcsoportra kiterjedően a salzgitteri kompetenciaközpont felel az elektromos autók akkumulátorcelláinak anyagvizsgálataiért, jóváhagyási vizsgálataiért, minőségbiztosításért és sorozatgyártás-ellenőrzéséért. Jelenleg a salzgitteri Akkumulátorcella Center of Excellence (CoE) mintegy 500 munkatársa közül mintegy 160 dolgozik a cellafejlesztésben. 2022 végére a tervek szerint már több mint ezer főre bővül a CoE kollektívája, akik közül nagyjából 250 szakértő foglalkozik majd a megfelelő cellaalapanyagok és -formátumok kutatásával, elemzésével és fejlesztésével.Az új laboratóriumok – kezdetben 2500 négyzetméter alapterületen – akár 200 különböző elemzőeljárással, valamint új módszerek kifejlesztésével tesznek lehetővé széleskörű akkumulátorcella-vizsgálati programokat. „A jövőben egyaránt születnek Salzgitterben fejlesztések a ma és a holnap akkumulátorcellái számára” – magyarázta Frank Blome, az akkumulátorcella és akkumulátorrendszer üzletág vezetője. „Korszerű felszerelésükkel az új laboratóriumok Európa legmodernebb létesítményei közé tartoznak az akkumulátorcellák kutatásának szakterületén.”Az akkumulátorcellákat itt a legkorszerűbb technikák alkalmazásával vizsgálják részletesen, például a világ kevés pásztázó elektronmikroszkópjainak egyike is rendelkezésre áll Salzgitterben a lítium kimutatására. A további berendezések között szerepel egy magas fokon automatizált vizsgálóállomás is, amellyel a gyors feltöltések és kisütések során tesztelhető a cellák teljesítőképessége és öregedési folyamata. Az eljárásban egyebek mellett olyan cellák is szerepelnek, amelyek mindössze 12 perc alatt 5-ről 80 százalékig is feltölthetők.A gyártási, elemzési és vizsgálati adatok intelligens összevezetésének köszönhetően a fejlesztési folyamatok különösen hatékonyan működhetnek. A tökéletes együttműködés érdekében a laboratóriumokat négy területre osztották fel:Az akkumulátorcella-fejlesztő laboratóriumban az új anyagok alkalmasságát értékelik, valamint az alkalmazott vegyi és elektróda-anyagokat, illetve a különböző folyamatokat fejlesztik. Az ígéretes újdonságok közvetlenül a szomszédos kísérleti gyártósorra kerülnek, ahol kis sorozatban el is készülhetnek.Az analitikai laboratóriumban a kutatók vetélytárs-elemzéseket és minőségbiztosítási feladatokat végeznek.A környezetvédelmi és biztonsági laboratóriumban hat speciális kamrában tartóssági vizsgálatnak vetik alá az akkumulátorcellákat, például elektromos, termikus és mechanikai terhelésnek téve ki őket. Itt új vizsgálati módszereket is kutatnak.Az elektromos vizsgálóállomáson mindenfajta formátumú és teljesítménykategóriájú, laboratóriumi, illetve sorozatgyártású cellát mérnek, valamint tesztelnek teljesítményére, öregedési folyamatainak jeleire és hosszú távú tartósságára.„Itt fejlesztik a Volkswagen Csoport egyik legfontosabb jövőbeni technológiáját. A Akkumulátorcella Center of Excellence (CoE) teljes tevékenysége azt szolgálja, hogy a vállalatcsoport minden márkája ügyfeleinek a lehető legnagyobb hatótáv és töltőteljesítmény, illetve legmagasabb fokú hosszú távú fenntarthatóság és biztonság jellemezte elektromos modellek állhassanak rendelkezésükre” – fejtette ki Frank Blome.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.
Frankfurti Nemzetközi Autószalonon I.D CROZZ

Adatvédelmi tájékoztató

2019.08.16.

Adatvédelmi dokumentáció

További információk