• Aktuális 2025.06.21.

    Golf GTI EDITION 50 – A Volkswagen bemutatja a legerősebb sorozatgyártású GTI-t

    Exkluzív jubileumi modell 239 kW (325 lóerő) teljesítménnyel és 420 Nm nyomatékkal, amely kiemelkedő vezetési dinamikát és számos formatervezési újítást kínál Az opcionális GTI-Performance csomag Performance futóművel, 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal, semi-slick gumiabroncsokkal és Akrapovič titán kipufogórendszerrel új szintre emeli a vezetési dinamikát A Golf GTI EDITION 501 a leggyorsabb Volkswagen sorozatgyártású modell a Nordschleife pályán Világpremier a rajongóknak a 24 órás nürburgringeni versenyenWolfsburg/Budapest - Ez még csak a kezdet: A Volkswagen bemutatja az új Golf GTI EDITION 501-t a nürburgringeni 24 órás versenyen. 2026-ban ünnepli a Golf GTI2 az 50. évfordulóját, és a márka ezzel a kiemelkedő egyedi modellel emlékezik meg erről a különleges eseményről. A 239 kW (325 lóerő) teljesítménnyel a Golf GTI EDITION 50 a valaha volt legerősebb sorozatgyártású Golf GTI-ként vonul be a történelembe. Az egyedülálló exkluzív modell gyártása várhatóan 2025 végén kezdődik Wolfsburgban, hogy a Golf GTI EDITION 50 az évforduló évének kezdetére, 2026 első negyedévétől már elérhető legyen az ügyfelek számára.A Golf GTI a világ egyik legsikeresebb kompakt sportautója. Eddig világszerte több mint 2,5 millió darabot gyártottak belőle. Az 50. születésnapjára időzítve, a Volkswagen egy különleges modellt fog piacra dobni jövőre: a Golf GTI EDITION 50-t, amely nagy hangsúlyt fog fektetni a vezetési élményre. „A GTI nem csupán a teljesítményt, precizitást és vezetési élményt képviselte az elmúlt 50 évben a Volkswagennél: ez egy életforma, amely egyesíti rajongóinkat szerte a világon - és egy alapvető eleme annak, ami márkaként olyan erőssé tesz minket,” mondja Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „A valaha volt leggyorsabb és legerősebb sorozatgyártású modellel ünnepeljük a GTI-szerelem fél évszázadát. Egy dolog biztos: A GTI természetesen a jövőben is jelen lesz - kompromisszumok nélkül.”Első osztályú vezetési dinamika - a versenypályán is. „A Golf GTI EDITION 50 a valaha volt leggyorsabb és legerősebb GTI-nk. Az opcionális Performance csomaggal a GTI koncepciót egy teljesen új szintre emeltük,” – magyarázza Sebastian Willmann, a VW futómű-fejlesztési és vezetési dinamika osztályának vezetője. Az újrahangolt DCC sport futómű, a finomhangolt első differenciálzár és a nagy pontosságú progresszív kormányzás fokozott dinamikus teljesítményt nyújt az évfordulós modellnek. Az eredmény: egy kifejezetten teljesítményorientált, különleges modell saját karakterrel.Willmann: „Az elmúlt ötven év GTI fejlesztési tapasztalatát építettük be az opcionális Performance futóműbe. Ehhez a legendás Golf VII GTI Clubsport futómű-technológiáját vettük alapul, és az új semi-slick gumiabroncsokkal kombinálva sikerült tovább növelnünk az első tengely tapadási szintjét, miközben kifejezetten semleges és agilis kezelhetőséget értünk el. Ezért nemcsak a valaha volt legnagyobb teljesítményű GTI-t kínáljuk ügyfeleinknek, hanem jelentősen javítottuk a kanyarokba való kormányzás pontosságát is, és még élvezetesebbé tettük a járművezetői élményt.”A rekordkör - a Nordschleife pályát mindössze 7:46 perc alatt teljesítette. Benjamin Leuchter, profi autóversenyző, bravúrosan bemutatta a Golf GTI EDITION 50 kiemelkedő potenciálját a 20,832 kilométer hosszú Nürburgring Nordschleife versenypályán. A Volkswagen teszt- és fejlesztési járművezetője 07:46:13 perces idő alatt teljesítette a valaha volt leggyorsabb kört egy sorozatgyártású Golfban a 'Zöld Pokolként' ismert pályán 2025 áprilisában3. „Számomra a Golf GTI EDITION 50 a legpontosabb és legsportosabb Volkswagen, amit valaha vezettem,” – mondja Leuchter. „Nagyon emlékeztet a 2016-os Golf GTI Clubsport S-re. A Golf GTI EDITION 50-t azonban újból szisztematikusan továbbfejlesztették. Mivel annyira intuitív és precíz, nagy bizalmam van a járműben, és valóban a határait tudom feszegetni.”Több erő, több agilitás. A Volkswagen a különleges modellt egy 2,0 literes turbófeltöltős motorral szereli fel - a Golf GTI Clubsport4 hajtóegységének módosításával, amely 221 kW (300 lóerő). A belső motortechnikai intézkedéseknek köszönhetően a Volkswagen motorfejlesztő csapatának sikerült 239 kW-ra (325 lóerő) növelnie a GTI EDITION 50 teljesítményét - ez 44 kW-tal (60 lóerő) haladja meg az alapkonfigurációjú klasszikus Golf GTI2 195 kW-os (265 lóerő) teljesítményét. Az EDITION 50 maximális nyomatéka 420 Nm-re nőtt. Összehasonlításképpen, a Golf GTI Clubsport maximális nyomatéka 400 Nm, míg a Golf GTI 370 Nm nyomatékot produkál.A Golf GTI EDITION 50 futóművét tovább finomították és a nagyobb teljesítményhez igazították. A MacPherson első tengely és egy négykaros hátsó tengely alkotja az alapfelépítést. Összességében az évfordulós modell 15 mm-rel alacsonyabb, mint az alapkonfigurációval rendelkező modell.A hab a tortán - az opcionális GTI-Performance csomag. Azoknak, akik még sportosabb élményre vágynak, a Volkswagen az opcionális GTI Performance csomagot Performance futóművel kínálja, kizárólag a Golf GTI EDITION 50 esetében. A magasabb rugózási arányok miatt az első és hátsó tengelyek természetes frekvenciája körülbelül 20 százalékkal nőtt. Ez jobb felfüggesztési jellemzőket, sokkal közvetlenebb reakciót és alacsonyabb bólintási és oldaldőlési hajlamot eredményez. Az újabb 5 mm-es ültetéssel a Golf GTI EDITION 50 20 mm-rel alacsonyabb, mint a standard Golf. Az adaptált felfüggesztési elemek optimalizálják a dinamikus gerjesztés válaszidejét. A csomag tartalmazza a Bridgestone 235-ös Potenza Race semi-slick gumiabroncsait 19 colos Warmenau kovácsolt kerekeken, valamint egy könnyű R-Performance kipufogórendszert titán hátsó hangtompítóval. A Bridgestone gumiabroncsok vadonatúj fejlesztések, amelyek jobb tapadást biztosítanak kevesebb gördülési ellenállással, és körülbelül 1,1 kg-mal könnyebbek gumiabroncsonként, mint a standard gumiabroncsok. A mindössze 8 kg súlyú felniknek köszönhetően, a kovácsolt kerekek körülbelül 3 kg-mal könnyebbek, mint a standard 19 colos keréktárcsa. Ezenkívül az Akrapovic titán kipufogórendszer további 11 kg-ot csökkent.Exkluzív évfordulós felszereltség. A Golf GTI EDITION 50 számos külső és belső kiemelkedő jellemzővel büszkélkedhet. A piros biztonsági övekkel kombinált sportos, kockás mintás ülések, egy Racing Green vonallal és szintetikus velúr elemekkel minőségi, motorsport érzetet teremtenek. Az újonnan tervezett multifunkciós bőr sportkormányon egy GTI 50 logóval ellátott díszítés kapott helyet. A hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós váltó integrált váltófülekkel valódi motorsport érzetet nyújt. Így az ülések és a kormánykerék a Golf GTI EDITION 50 kivételes futóművének és motorjának interfészei.Kívül a GTI 50 logó a tetőspoilert és a külső tükrök belső oldalát díszíti. További exkluzív jellemzők közé tartozik a speciális díszítés az ajtóküszöbökön, a fekete festésű tető, a fekete külső tükörházak és a fekete kipufogócső díszítések a kipufogórendszeren. A jármű sportos karakterét tovább hangsúlyozza az oldalsó hossztartókon elhelyezett, fekete színből fokozatosan Tornado vörösbe váltó színátmenetes, feltűnő oldalsó csík.Öt külső színt terveznek a Golf GTI Edition 50 számára: a jellegzetes Pure white mellett a Moonstone szürke, Grenadilla fekete metál és - kizárólag az évfordulós modell esetében - a Dark Moss zöld metál és Tornado vörös színek lesznek elérhetők. A Tornado vörös szín már 1986 óta a nagy teljesítményű Volkswagen járművek szinonimája. Az elmúlt évek során számos csúcsmodell viselte a jellegzetes festékszínt, köztük a Golf II GTI 16V, a Golf III VR6 és a Golf VII GTI TCR.1 Golf GTI EDITION 50 - sorozatgyártáshoz közeli koncepciójármű. A jármű még nem került forgalomba. Előrejelzett értékek: Kombinált energiafogyasztás: 7,9-7,5 l/100 km; kombinált szén-dioxid-kibocsátás: 181-172 g/km; CO2 osztály: F2 Golf GTI - kombinált energiafogyasztás: 7,3-7,1 l/100 km; kombinált szén-dioxid-kibocsátás: 166-161 g/km; CO2 osztály: F3 Amíg a Golf GTI EDITION 50 nem rendelhető, a jármű a Nürburgring hivatalos listáján az „előgyártási modellek” kategóriában szerepel.4 Golf GTI Clubsport - kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,7-7,3 l/100 km; kombinált szén-dioxid-kibocsátás: 174-167 g/km; CO2 osztály: FA Volkswagen személygépjármű-márka világszerte jelen van, és 12 ország 28 helyszínén gyárt járműveket. 2024 ben a Volkswagen gyártósorairól mintegy 4,8 millió jármű gördült le. Ezek között olyan sikermodellek szerepelnek, mint a Polo, a T Roc, a T Cross, a Golf, a Tiguan és a Passat, valamint a nagy sikerű ID. család tisztán elektromos meghajtású modelljei. Tavaly a vállalat világszerte több mint 394 000 tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek. A Volkswagen jelenleg világszerte körülbelül 170 000 munkavállalót foglalkoztat. A Volkswagen ACCELERATE stratégiája jegyében folyamatosan azon dolgozik, hogy a fenntartható mobilitás terén a legkívánatosabb márkává váljon.

  • Aktuális 2025.06.01.

    A sportosság és a hatékonyság találkozása:

    az új A6 hálózatról tölthető hibrid modellek• Avant és Sedan e-hybrid quattro változatban, mindkettő két teljesítményszinten érhető el, akár 106 kilométeres elektromos hatótávolsággal • Jobb hatékonyság és teljesítmény a nagyfeszültségű akkumulátornak köszönhetően, amely nagyobb kapacitással, okos rekuperációs stratégiával és intelligens hibrid menedzsmenttel rendelkezik • Az összkerékkormányzás alapfelszereltség; a csúcsmodell 270 kW rendszer teljesítménnyel sportfutóművel, S Line felszereltséggel, 19 colos kerekekkel és piros féknyergekkel érkezik Az Audi bővíti az új Audi A6 portfólióját két hálózatról tölthető hibrid modellel, amelyek a maximális hatékonyságot és a kiváló kényelmet ötvözik a nagy teljesítménnyel. Mind az A6 Avant e-hybrid quattro*, mind az A6 Sedan e-hybrid quattro* két teljesítményszinten rendelhető: 220 kW és 270 kW rendszer teljesítménnyel. A hálózatról tölthető hibridek új generációs nagyfeszültségű akkumulátora körülbelül 45 százalékkal nagyobb kapacitással rendelkezik, mint elődje. Ennek eredményeként 25,9 kWh (nettó 20,7 kWh) teljesítmény áll rendelkezésre az elektromos vezetéshez. Az új hálózatról tölthető hibrid modellek még nagyobb rugalmasságot és hatékonyságot kínálnak az elektromos vezetés legjobbjainak és a belső égésű motor előnyeinek kombinálásával. A megrendelők választhatnak az Avant és a Sedan között, mindkét modell hosszú tengelytávval, nyújtott motorháztetővel és széles nyomtávval rendelkezik – erőteljes és megkülönböztetett megjelenést biztosítva. Míg az A6 Sedan e-hybrid quattro* eleganciát sugároz az ablak felső élének ívelt vonalával, addig az Avant dinamikus megjelenést kölcsönöz a formázott hátsó részével, az aerodinamikai panelekkel és a tetőél-spoilerrel. Mindkét modellt erőteljes jelenlét jellemzi a feltűnő hátsó lámpáknak, a széles fénycsíknak és a magasan elhelyezett Audi gyűrűknek köszönhetően. Az új Audi A6 Avant e-hybrid quattro* és az Audi A6 Sedan e-hybrid quattro* egyaránt két teljesítményszinten érhető el. A járműveket egy 185 kW (252 lóerő) teljesítményű 2.0 TFSI motor, valamint egy akár 105 kW teljesítmény leadására képes elektromos motor hajtja. A 270 kW és 500 Nm nyomatékú változatok esetében [üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált):2,9–2,2 l/100 km; energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,2–15,2 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 65–51 g/km; CO2 osztály (súlyozott, kombinált): B; üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 7,7–6,7 l/100 km; CO2 osztály lemerült akkumulátorral: F-E], az Avant és a Sedan 0-ról 100 km/h-ra 5,3 másodperc alatt gyorsulhat. A 220 kW és 450 Nm nyomatékú változatok esetében [üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 2,8–2,1 l/100 km; energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,2–15,0 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 65–48 g/km; CO2 osztály (súlyozott, kombinált): B; üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 7,6–6,5 l/100 km; CO2 osztály lemerült akkumulátorral: F-E], a járművek 0-ról 100 km/h-ra 6,0 másodperc alatt gyorsulhatnak. Minden változat képes elérni a 250 km/h (155 mérföld/óra) végsebességet. A hálózatról tölthető hibrid technológia szíve a nagyfeszültségű akkumulátor: Az Audi 25,9 kWh-ra (nettó 20,7 kWh-ra) növelte kapacitását, ami körülbelül 45 százalékos növekedést jelent az elődjéhez képest. Ez azt jelenti, hogy mind az Avant, mind a Sedan több mint 100 kilométert képes tisztán elektromos hajtással megtenni. A maximális váltóáramú töltési teljesítmény most 11 kW. Ha az akkumulátor teljesen lemerült, mindössze 2,5 óra alatt feltölthető 100 százalékra.A rekuperációs teljesítmény is javult. Az elektromos vezetési módban (EV-mód) a motorfékes rekuperáció mértéke három különböző szintre állítható a kormány mögötti váltófülekkel. Az új A6 e-hybrid a lehető leghosszabb ideig elektromos energiával működik, hogy az akkumulátor rendelkezésre álló töltöttségét teljes mértékben kihasználva érje el a járművezető úti célját. A jármű automatikusan visszanyeri az energiát, amikor ez a funkció aktív. Ez a navigációs rendszerben tárolt útvonaladatokon alapul. Az új A6 e-hybrid quattro* aktív útvonalvezetés nélkül is képes automatikusan energiát visszanyerni. Az új modellek hibrid vezérlőrendszere hatékonyságra, rugalmasságra és maximális ügyfélkényelemre lett tervezve, és így automatikusan kiválasztja az optimális működési stratégiát. Két üzemmód áll a rendszer rendelkezésére: „EV” és „hibrid.” EV módban a hálózatról tölthető hibrid modellek elektromos energiával működnek. Hibrid módban a hibrid vezérlőrendszer szükség szerint fenntart egy adott töltöttségi szintet, hogy elegendő elektromos energiát tartalékoljon a későbbi használatra. Az automatikus hibrid üzemmód mellett a kívánt töltöttségi szint egyénileg is beállítható egy digitális csúszkával.A quattro ultra hajtással és az alapfelszereltségként elérhető összkerékkormányzással kombinálva az elektromos duplakuplungos váltó jelentős szerepet játszik a dinamikus vezetési élményben: növeli az agilitást alacsony sebességnél, és még nagyobb stabilitást biztosít magasabb sebességnél. Ez fokozza a vezetési kényelmet, ahogy a szorosabban záródó ablakok és az optimalizált ajtótömítések is. Ezek a jellemzők még kellemesebb akusztikát biztosítanak a járműben elődjéhez képest, mivel a hangszigetelés akár 30 százalékkal is javult. A 220 kW rendszer teljesítményű A6 Sedan e-hybrid quattro* ára 27 511 500 forinttól indul, míg az A6 Avant e-hybrid quattro* 28 629 100 forinttól.A magasabb, 270 kW teljesítményszint esetén az árak a Sedan esetében 32 337 500 forinttól, az Avant esetében pedig 33 456 370 forinttól kezdődnek, ahol a két csúcsmodell igazán sportos alapfelszereltséggel érkezik: belső és külső S Line felszereltség, sportfutómű, nagyobb kerekek és piros féknyergek. Az új e-hybrid modellek Magyarországon 2025. május 9-tól rendelhetők. A piaci bevezetés kezdetét nyárra tervezik.Az Audi A6 e-hybrid quattro* modellekről részletes információkat az alábbiakban talál.Összkerékkormányzás alapfelszereltségként, sportos felszereltség a csúcsmodellbenAz A6 e-hybrid quattro modellek sportos és kényelmes vezetési élményt nyújtanak az elektromos duplakuplungos váltónak és a quattro ultra hajtásnak köszönhetően. Az összkerékkormányzás, amely minden A6 e-hybrid változatban alapfelszereltség, szintén hozzájárul ehhez. Ez dinamikus kezelhetőséget és magas szintű kényelmet biztosít azáltal, hogy a hátsó kerekek akár öt fokkal is az első kerekekkel ellentétes irányba fordulnak körülbelül 60 km/h (37,3 mérföld/óra) sebességig. Ez csökkenti a fordulókört, így a jármű agilisabbá válik a városi forgalomban és szűk kanyarokban. Közepes és nagyobb sebességnél a hátsó kerekek azonos irányba fordulnak, így a jármű stabilabb, és pontosabban irányítható.A 270 kW rendszer teljesítményű és alapfelszereltségként S Line Exterior felszereltséggel rendelkező változatok különösen sportosak, mivel a fekete Singleframe nagyobb szerkezetű, a két részre osztott első légbeömlők feltűnőbb kialakításúak és matt antracit króm bevonatot kaptak, akárcsak a sportosabb kialakítású diffúzor körüli díszítőelem. A dinamikus megjelenést a sportfutómű egészíti ki, amely feszesebb rugó/lengéscsillapító beállítással rendelkezik, és 20 milliméterrel csökkenti az A6 e-hybrid magasságát a standard futóműhöz képest. Tizenkilenc colos kerekek és piros féknyergek is tartoznak hozzá. A belső térben a sportülések oldaltámaszokkal fokozott oldalirányú tartást biztosítanak kanyarodáskor, és a bőr háromküllős sportkormány jó fogást ad. Továbbá minden A6 hálózatról tölthető hibrid háromzónás automata klímaberendezéssel van felszerelve, amely lehetővé teszi a levegő hőmérsékletének és eloszlásának automatikus szabályozását egyénileg a járművezető, az első utas és a hátsó utasok számára.Kényelmes beltéri élmény a javított aeroakusztikának köszönhetőenA javított aerodinamika és a jármű általános akusztikája szintén hozzájárul a kiváló vezetési kényelemhez. A jármű hangszigetelése például az előző modellhez képest akár 30 százalékkal is javult. A szorosabban záródó ablakok és az optimalizált ajtótömítések kellemesebb akusztikát biztosítanak a belső térben, ezáltal javítva az utazók közérzetét. A Sedan csomagtérajtó tömítése szintén jelentősen csökkenti a szélzajt. A hátsó ajtóablakokhoz és az első oldalablakokhoz opcionális akusztikus üvegezés rendelhető. Az újonnan fejlesztett motor- és váltótartó bakok is a simább és csendesebb vezetési élményről gondoskodnak. A sebességváltó fogazatának kialakítását is optimalizálták, ami az S tronic akusztikáját is javítja. Ezenkívül minden 19 colos vagy annál nagyobb gumiabroncs zajcsillapítóval van ellátva. Ez azt jelenti, hogy a gumiabroncs belsejében található habgyűrűk csökkentik a levegőrezgéseket, így pozitívan befolyásolják a jármű zajszintjét. Intelligens hajtásvezérlés a nagyobb hatékonyságértAz új hálózatról tölthető hibridek (PHEV) hibrid vezérlőrendszere automatikusan kiválasztja az optimális működési stratégiát. Az elektromos hajtást egy állandó gerjesztésű szinkronmotor biztosítja, amelynek csúcsteljesítménye 105 kW. Az elektromos motor a hétfokozatú S tronic házába van integrálva. A teljes rendszer nyomatéka már közel alapjárati fordulatszámon is elérhető – lenyűgöző 500 Nm a 270 kW rendszer teljesítménnyel [üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 2,9–2,2 l/100 km; energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,2–15,2 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 65–51 g/km; CO2 osztály (súlyozott, kombinált): B; üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 7,7–6,7 l/100 km; CO2 osztály lemerült akkumulátorral: F-E] és 450 Nm a 220 kW rendszer teljesítménnyel [üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 2,8–2,1 l/100 km; energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,2–15,0 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 65–48 g/km; CO2 osztály (súlyozott, kombinált): B; üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 7,6–6,5 l/100 km; CO2 osztály lemerült akkumulátorral: F–E]. Az A6 hálózatról tölthető hibrid modelljeiben alkalmazott teljesítményelektronika (impulzusinverter) új fejlesztés. Az impulzusinverter kisebb, könnyebb és hatékonyabb lett, így csökkent az elektromos fogyasztás. Ennek köszönhetően a hibrid üzemmódban is alacsonyabb a fogyasztás.Az akkumulátor kapacitása és energiasűrűsége jelentősen megnövekedettAz Audi az új nagyfeszültségű akkumulátorának (HV akkumulátor) kapacitását a járművek hátuljában 25,9 kWh-ra (nettó 20,7 kWh) növelte, ami körülbelül 45 százalékos növekedést jelent elődjéhez képest. Ugyanakkor a jelentősen megnövelt kapacitáshoz képest a szükséges beépítési hely csak kis mértékben növekedett. A nagyfeszültségű akkumulátor méretei: 962 × 996 × 177 milliméter (39,1 × 39,2 × 7,0 hüvelyk). A mechanikus súrlódási fék és az elektromos motor általi energia-visszanyerés továbbfejlesztett és jelentősen optimalizált együttműködése az egyénileg állítható rekuperációs fékteljesítményt is javította.Az akkumulátorcellák a jármű hátsó részében rendelkezésre álló hely miatt egyetlen rétegben vannak elrendezve. A teljes ütközési struktúra az akkumulátorházba van beágyazva. Minden prizmás cella 46 százalékkal több energiát tárol, mint a korábban a C szegmens alacsony padlós járműveiben használt cellák. Minden cella 70 amperóra (Ah) töltési kapacitással rendelkezik. A 102 cella nyersanyag-összetétele lehetővé teszi a magasabb energiasűrűséget. Az akkumulátor energiája hat modulba van csoportosítva, mindegyik 17 cellával. Cell-to-pack kialakításával az Audi új megközelítést alkalmaz az akkumulátorcellák elrendezésében, amelyet először az A5 sorozat PHEV modelljeiben használtak. Ennél az eljárásnál a cellákat már nem akkumulátormodulba helyezik, hanem közvetlenül az akkumulátorházba ragasztják. Az így elért nagyobb elhelyezkedési sűrűség lehetővé teszi a HV rendszer energiatartalmának és energiasűrűségének növelését, miközben kevesebb helyet foglal. A cellakémia technikai fejlesztéseinek köszönhetően az előző generációhoz képest magasabb elektromos teljesítmény érhető el, még alacsony töltöttségi szint és alacsony külső hőmérséklet esetén is.A maximálisan elérhető váltóáramú (AC) töltési teljesítmény a korábbi kétfázisú 7,4 kW-ról háromfázisú 11 kW-ra nőtt, az adott infrastruktúrától függően. A megnövelt töltési teljesítménynek köszönhetően a nagyfeszültségű akkumulátor 0-ról 100 százalékra történő feltöltési ideje mindössze 2,5 órára csökkent. Az alapfelszereltség része egy töltőkábel (Mode 3, 2-es típusú csatlakozóval), amely kényelmes töltést tesz lehetővé otthon és útközben egyaránt. Az Audi saját töltési szolgáltatása, az Audi charging igény szerint számos váltóáramú töltőponthoz biztosít hozzáférést 29 európai országban.Hatékonyabb energia-visszanyerés gázelvételkor és fékezéskorElődjéhez képest az Audi jelentősen növelte a rekuperációs fékezés teljesítményét az új A6 e-hybrid quattro* modellben. A hálózatról tölthető hibrid hajtás hatékonysága szempontjából döntő fontosságúak azok a fázisok, amikor a járművezető leveszi a lábát a gázpedálról. Ilyen helyzetekben a motorfékes energia-visszanyerést a kiválasztott menetfokozattól függő, meghatározott lassulás szabályozza. Az automatikus rekuperáció előre beállítható az MMI-ben a D és M fokozatokban is. A jármű ilyenkor önállóan szabályozza a rekuperáció mértékét. Ehhez a navigációs rendszerben tárolt útvonaladatok szolgálnak paraméterként, például az emelkedők, kanyarívek, települést jelző táblák és sebességkorlátozások. Egy másik fontos tényező az előttünk haladó forgalom. Ha az automatikus regeneratív fékezés aktiválva van, a Predictive Efficiency Assistant (PEA) segédrendszer előrelátó módon továbbítja a jeleket a motorfék-üzemmódban működő regeneratív fékezési funkcióhoz. Az új A6 e-hybrid quattro* aktív útvonaltervezés nélkül is képes automatikusan energiát visszanyerni. Amikor lassítás közben lenyomják a fékpedált, az A6 hálózatról tölthető hibrid modellek akár 88 kW teljesítményt is képesek visszanyerni. Generátorüzemben az elektromos motor felelős a lassítási folyamatok több mint 90 százalékáért. Az integrált, fékmódkeverésre képes fékvezérlő rendszer (iBRS) biztosítja a nyomásmentes fékezést és az optimális energia-visszanyerést. A hidraulikus kerékfékek csak erőteljesebb fékezési manőverek során lépnek működésbe. A rekuperáció szintje a kormánykeréken található fülekkel állíthatóA Premium Platform Combustion (PPC) platformon alkalmazott új E3 elektronikai architektúrának köszönhetően az elektromos vezetési módban (EV mód) a motorfékes rekuperáció mértéke három különböző fokozatban állítható a kormány mögötti váltófülekkel – éppúgy, mint a tisztán elektromos modellek esetében. Az elektromos fékezés és így a rekuperációs szint a bal oldali füllel (mínusz) választható ki. A jobb oldali füllel (plusz) újra kikapcsolható. A fülekkel így például egy kanyar előtt nagyobb lassulási szint állítható be. Nullára állítva a hálózatról tölthető hibrid szabadon gurul, és a gázpedál felengedésekor nem lép fel további motorfékhatás. Ez azt jelenti, hogy energia-visszanyerés csak fékezéskor történik. Intelligens működési stratégia a maximális hatékonyságértAz új A6 PHEV modellekben kétféle működési mód közül lehet választani: „EV” és „hibrid”. EV módban a PHEV modellek elektromos energiával működnek. A belsőégésű motor csak az alábbi esetekben kapcsol be: ha a panoráma-kijelző alatti kapcsolósoron vagy az MMI rendszeren keresztül szándékosan kikapcsoljuk az EV módot; ha az S menetprogramot választjuk; ha az Audi drive select menetdinamikai rendszerben olyan üzemmódot állítunk be, amely ezt igényli; vagy ha aktív hibrid asszisztenssel indítjuk el az útvonaltervezést.Ha a navigációs útvonaltervezés aktív, a hibrid asszisztens az útvonaladatokat is figyelembe veszi a megfelelő hajtási mód kiválasztásakor. A belső égésű motor gázfröccs esetén is bekapcsol, és az EV mód mindaddig kikapcsolva marad, amíg a gázfröccs miatti gyorsítás tart. Ha egyik fent említett helyzet sem áll fenn, mindkét új PHEV modell EV módban használja a nagyfeszültségű akkumulátort, egészen annak teljes lemerüléséig. Az MMI rendszerben található digitális csúszka, amellyel hibrid üzemmódban beállítható a kívánt töltöttségi szint, EV módban nem használható, mivel elektromos üzemmódban az akkumulátor töltöttsége teljes mértékben felhasználásra kerül. EV módban akár 140 km/h sebesség is elérhető. A PHEV modellek EV vagy hibrid módban is indíthatók. A legutóbb használt mód lesz az alapértelmezett a jármű következő indításakor. Hibrid üzemmódban a vezérlési rendszer szükség szerint fenntart egy adott töltöttségi szintet, hogy elegendő elektromos energiát tartalékoljon a későbbi használatra, például városi elektromos közlekedéshez. Az A6 Sedan e-hybrid quattro* kizárólag elektromos hajtással akár 111 km-t (69,0 mérföldet) képes megtenni a WLTP EAER City érték szerint. A fogyasztás optimalizálása szempontjából a hibrid mód a leghatékonyabb rövid és hosszú távokon egyaránt. A vezetési helyzettől és a járművezető teljesítményigényétől függően a működési stratégia dönti el, hogy elektromos vagy hibrid módban haladjon-e a jármű a lehető legnagyobb hatékonyság érdekében. Az A6 PHEV modellek városi környezetben elsődlegesen az elektromos hajtást részesítik előnyben. Magasabb sebességnél nő a hibrid hajtás aránya. Aktív útvonaltervezés esetén az üzemi stratégia figyelembe veszi a tervezett útvonalat, és automatikusan kiválasztja az adott útvonalhoz legoptimálisabb energiafelhasználási módot. A legmagasabb hatékonyság elérése érdekében a jármű kiszámítja, hogy az útvonal mely szakaszai alkalmasak elektromos hajtásra. Például elektromos vezetés ajánlott ott, ahol várhatóan alacsony lesz a sebesség, például városon belül, vagy forgalmi dugókban. Ha a hibrid asszisztens aktív, és az útvonaltervezés be van kapcsolva, akkor az olyan beállítások, mint a kívánt töltöttségi szint, felülíródnak annak érdekében, hogy a jármű a lehető leghatékonyabb működési stratégiát alkalmazza.Az automatikus hibrid üzemmód mellett a kívánt töltöttségi szint egyénileg is beállítható egy digitális csúszkával. A járművezető ezzel pontosan meghatározhatja, milyen magas legyen a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje, hogy a kívánt távolságot elektromos módban tegye meg. A töltöttségi szint már az utazás előtt is beállítható, így a célállomásra érve elegendő energia állhat rendelkezésre az elektromos közlekedéshez, ha erre van igény, vagy ha ott nincs lehetőség az akkumulátor töltésére.A kívánt töltöttségi szint egy digitális csúszka segítségével, százalékos skálán állítható be. Ha a beállított töltöttségi szint (SoC) alacsonyabb, mint az aktuális SoC, az akkumulátor erre az értékre merül le. Ha a beállított és az aktuális töltöttségi érték megegyezik, akkor a rendszer elsősorban a belső égésű motort használja, hogy fenntartsa az akkumulátor töltöttségi szintjét. Ha a beállított SoC a tényleges SoC felett van, a jármű a belsőégésű motorral működik, hogy feltöltse az akkumulátort. Az akkumulátor töltése a maximális hatékonyság és a minimális környezeti hatás figyelembevételével történik. Ez azt jelenti, hogy a belsőégésű motor csak 65 km/h (40 mérföld/óra) feletti sebességnél tölti az akkumulátort; alacsony sebességnél csupán fenntartja a töltöttségi szintet. Ezáltal maximalizálható a hatékonyság, és lehetővé válik a részben elektromos közlekedés városi környezetben vagy araszoló forgalomban. A nagyfeszültségű akkumulátor ilyen módon akár 75 százalékos töltöttségi szintig tölthető. Ez biztosítja, hogy az akkumulátor vezetés közben maximális hatékonysággal töltődjön. Az akkumulátor töltöttségének 75 százalék feletti szintre emeléséhez külső váltóáramú töltőforrás szükséges.

  • Aktuális 2025.05.27.

    Újabb csúcsminősítésű Volkswagen modell: az új Tayron 5 csillagot kapott az Euro NCAP-tól

    Legmagasabb, 5 csillagos értékelés: az új VW Tayron az Euro NCAP legjobb minősítésével1. A Tayron a széles körű biztonsági felszereltségért kapott csúcsminősítést2. „Biztonság mindenkinek”: az eredmények kihangsúlyozzák a Volkswagen magas biztonsági színvonalát minden tesztterületen3. Az új SUV már az alapváltozatban is számos balesetmegelőző asszisztens rendszerrel rendelkezikAz új Volkswagen Tayron első osztályú eredményeket ért el a legújabb Euro NCAP teszten, és megkapta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést. Az eredmény hangsúlyozza az új modell kiemelkedő biztonsági felszereltségét, valamint a Volkswagen magas színvonalát. A „Biztonság mindenkinek” irányelv szerint a Volkswagen évtizedek óta folyamatosan dolgozik az innovációkon, hogy tovább növelje a közúti biztonságot – minden járműszegmensben, minden közlekedő számára és minden releváns baleseti szcenárióban.Az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) négy kritérium alapján értékelte a Tayront: felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, védtelen közlekedők védelme (pl. gyalogosok, kerékpárosok stb.) és a járművezetői asszisztens és balesetmegelőző rendszerek által nyújtott biztonsági támogatás. Az új SUV által elért 5 csillagos minősítés kiemelkedő összpontszámot jelent, amely nemcsak a biztonsági színvonal folyamatos javulását tükrözi, hanem az alapfelszereltségként elérhető balesetmegelőző asszisztens rendszerekkel való kiváló felszereltséget is.Az új Tayron már az alapváltozatban is rendelkezik a következő asszisztens rendszerekkel:• Front Assist vészfékasszisztens gyalogos- és kerékpárosfigyelővel• Sávtartó automatika• Közúti jelzések dinamikus megjelenítése• Prediktív sebességszabályozó• Adaptív sebességtartó automatika (ACC) „stop & go”• Side Assist sávváltást segítő rendszer• Kanyarodás közbeni fékezés közeledő jármű esetén és kanyarodás támogatása• Vezetői éberségfigyelő és fáradtságérzékelő rendszer• Ütközés utáni automatikus fékezőrendszer• A jármű előtti keresztirányú forgalmat jelző rendszer• Kiszállási figyelmeztető rendszerEzenkívül más biztonsági szempontból releváns jellemzők is az alapfelszereltség részét képezik:• Segélyhívás-szolgáltatás, 10 év érvényesség az első kiszállítástól számítva01• Első légzsák a járművezető és az első utas számára, az első utasoldali légzsák kikapcsolható• Függöny- és oldallégzsákok elöl és hátul, középső légzsák elöl• Biztonságra optimalizált fejtámlák elöl és hátul• Hárompontos automata biztonsági öv övfeszítővel a hátsó oldalsó üléseken• Akusztikus figyelmeztetés és figyelmeztető lámpa a be nem csatolt övekhez, elöl és hátul• ISOFIX rögzítőgyűrűk gyermekülésekhez a hátsó oldalsó üléseken és az első utasülésen, i-Size kompatibilis• Elektronikus stabilitásellenőrzés (ESC) és elektromechanikus fékrásegítő• Visszagurulás-gátló rendszer• Elektromos rögzítőfék, beleértve az Auto Hold funkciótAz új Tayron már megrendelhető. Az új Volkswagen Tayron nemrégiben foglalta el helyét a termékskálában a kompakt Tiguan és a nagyobb Touareg között. A modell változatos belső teret kínál, és opcionálisan elérhető harmadik üléssorral is – így lesz belőle hétüléses jármű. Ezenkívül az új SUV egy intuitív infotainment rendszerrel és prémium szintű, minőségi belső térrel nyűgöz le. Az új sokoldalú jármű elérhető benzin-, dízel- vagy hálózatról tölthető hibrid modellként; utóbbi02 kiváló, akár 127 km-es tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A tágas csomagtér és az akár 2,5 tonnás vontatási kapacitás03 a Tayront tökéletes társsá teszi minden élethelyzetben.Az Euro NCAP-ról: az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) egy szervezet, amelyet európai közlekedési minisztériumok, autóklubok és biztosítási szövetségek alapítottak. A cél az, hogy a fogyasztók számára független információkat nyújtsanak az új járművek biztonságáról. Az Euro NCAP tesztek különböző ütközési szcenáriókat foglalnak magukba, valamint a járművek aktív biztonsági rendszereit is értékelik. Az Euro NCAP teszt részletes eredményei elérhetők a www.euroncap.com weboldalon.1. Előfeltétel: a szükséges mobilhálózatok elérhetősége.2. Tayron Life 1.5 eHybrid – súlyozott kombinált teljesítményfogyasztás 18,5-17,0 kWh/100km plusz kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral 0,5-0,4 l/100km; súlyozott kombinált CO₂-kibocsátás 11-9 g/km; súlyozott kombinált CO₂ osztály: B; CO₂ osztály lemerült akkumulátorral: E-D.3. Opcionális felszereltség.

  • Aktuális 2025.05.18.

    Kilenc generáció sikere: az új Audi A6 találkozása elődeivel

    Ingolstadt/ Budapest, 2025. május 20. – Az Audi közel tízmillió C-sorozatú járművet gyártott. Az A6 Avant*, azaz a kilencedik generáció most került forgalomba Európában. Kiváló alkalom egy családi fotóra, ahol az Audi alkalmazottai bemutatják a különböző generációk C modelljeit.Az új Audi A6 Avant*dinamikusabb, hatékonyabb és digitálisabb, mint valaha, és a prémium nagyméretű kategóriában egyetlen más járműhöz sem hasonlítható, első osztályú utazást biztosít. Május 16. óta érhető el a márkakereskedésekben Európában, az A6 Sedan* pedig július végén kerül piacra. A Premium Platform Combustion (PPC) alapjaira épülő két új Audi A6 modell modern benzin- és dízelmotorokkal működik. Az MHEV plus mild hibrid rendszer hozzájárul a belső égésű motor hatékonyabb működéséhez, javítja a jármű teljesítményét és a vezetési kényelmet, valamint csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. Legyen szó hosszú utazásról vagy városi közlekedésről, az adaptív légrugózás és az összkerék-kormányzás gondoskodik a kiemelkedő kényelemről és sportos vezetési élményről. A legújabb Audi A6 Avant* eleganciáját és dinamikus megjelenését kivételes aerodinamikai teljesítmény egészíti ki. Az Audi mind az Avant, mind a Sedan modelleket plug-in hibrid változatban kínálja.Az Audi Neckarsulmban gyártott kilencedik generációja tovább írja a C-sorozat sikertörténetét. Az Audi 100-zal a négykarikás márka 1968-ban sikeresen lépett a prémium középkategóriás szegmensbe. Az Audi 100 (C1-től C4-ig) ötször nyerte el az Arany Kormánykerék díjat; kétszer az Év Autója, egyszer pedig a Világ Év Autója címet is elnyerte. Összesen 3,2 millió Audi 100-at adtak el, ez hangsúlyozza a sorozat sikerét és népszerűségét. A C1-et követő generációk A haladás technikája (Vorsprung durch Technik) szellemében számos innovációt mutattak be; ilyen pl. a teljesen horganyzott karosszéria, az optimalizált aerodinamika és a rendkívüli hatékonyságú motorok. Az Audi 100 1994 óta az Audi A6 nevet viseli. Az Audi 1968 óta közel tízmillió, egészen pontosan 9 836 762 darab C-sorozatú járművet gyártott 2025 áprilisáig.Egy hosszú történet nagy számai ezek. Azonban a C-sorozat iránti lelkesedés és szenvedély sokkal mélyebbre nyúlik, még az Audi munkatársai körében is. Egy nagyon különleges fénykép elkészítéséhez nyolc munkatárs - mindegyikük egy-egy C modellel a C1-től C8-ig terjedő generációkból - gyűlt össze az Audi Piazza-n Ingolstadtban, a Museum mobile előtt, hogy köszöntsék az új C9 Audi A6 Avant* modellt a családban

  • Aktuális 2025.05.13.

    A sportos RS változatok a kínálat csúcsmodelljeiként teszik teljessé az új Škoda Enyaq családot

    A sportos RS változatok a kínálat csúcsmodelljeiként teszik teljessé az új Škoda Enyaq családot› Az Elroq RS mellett az új Enyaq RS és Enyaq Coupé RS a Škoda leggyorsabban tölthető és gyorsuló sorozatgyártású modelljei› Két motor biztosítja az összkerékhajtást és a 250 kW teljesítményt, és 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra› Átfogó alapfelszereltség, beleértve a sport futóművet, a legmodernebb LED Matrix fényszórókat és az elektromosan állítható, memória- és masszázsfunkcióval kiegészített vezetőülést› Tipikus Škoda RS jellemzők: fényes fekete vizuális elemek, exkluzív, akár 21 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák és két belső Dizájnopció: RS Lounge és RS SuiteA Škoda Auto bemutatja a csúcsmodell RS változatokat, hogy ezzel teljessé tegye az új Enyaq családját. Az új Elroq RS mellett az új Škoda Enyaq RS és Škoda Enyaq Coupé RS a cseh járműgyártó leggyorsabban tölthető és gyorsuló sorozatgyártású modelljei. Két motorral, 250 kW rendszerteljesítménnyel és összkerékhajtással 5,4 másodperc alatt gyorsulnak fel 0-ról 100 km/h-ra. Nagyfeszültségű akkumulátoruk akár 185 kW-os töltési sebességet is támogat, és mostantól új funkcióként kétirányú DC töltést is kínál.Két villanymotor 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra és akár 185 kW-os töltési sebességgel rendelkezikA két villanymotor összesen 250 kW teljesítménnyel és összkerékhajtással biztosítja a dinamikus teljesítményt, a 180 km/h végsebességet és az 5,4 másodperc alatt történő gyorsulást 0-ról 100 km/h-ra. Ez teszi az Elroq RS mellett az RS változatokat a Škoda leggyorsabban gyorsuló sorozatgyártású modelljeivé. Továbbá, akár 185 kW-os töltési sebességet is támogatnak. A nagyfeszültségű akkumulátor 84 kWh (nettó 79 kWh) kapacitással 10-ről 80 százalékra történő töltése mindössze 26 percet vesz igénybe egy DC gyorstöltő állomáson, így az az Elroq RS mellett az Enyaq RS és az Enyaq Coupé RS a Škoda leggyorsabban tölthető sorozatgyártású modelljei. A WLTP ciklus szerint ebben a felszereltségben az elektromos hatótávolság meghaladja az 560 kilométert az Enyaq RS esetében, és a több mint 570 kilométert az Enyaq Coupé RS esetében. Az AC töltés 11 kW-on lehetséges, ami az akkumulátort nyolc és fél óra alatt tölti fel 0-ról 100 százalékra. A kétirányú töltés egy új funkció, amely lehetővé teszi, hogy az akkumulátor kiegészítő energiatároló egységként szolgáljon otthon.Első nyilvános termékbemutatók Stockholmban és HerningbenA Škoda Auto egy jelentős nemzetközi sporteseményen mutatja be az új Enyaq RS-t és az új Enyaq Coupé RS-t. Mindkettő megtekinthető lesz Svédország és Dánia a jégkorong csarnokaiban a 2025-ös IIHF Jégkorong Világbajnokság alatt (május 9–25.). Mindkét modell a két nyitó mérkőzésen lesz először látható, ahol Csehország Svájccal csap össze Herningben (Dánia), míg Ausztria és Finnország a svéd fővárosban, Stockholmban mérkőzik meg egymással. A Škoda Auto 1993 óta támogatja hivatalos főszponzorként az IIHF Jégkorong Világbajnokságot.Fekete színben pompázó külső részletek, speciálisan hangolt sport futómű és két külső hangAz új Enyaq RS és Enyaq Coupé RS kiterjedt alapfelszereltséggel érkezik, beleértve például a legmodernebb LED Matrix fényszórókat, dinamikus irányjelzőkkel ellátott LED hátsó lámpákat, valamint az elektromosan állítható vezetőülést memória- és masszázsfunkcióval, valamint deréktámasszal. Továbbá, a Škoda exkluzív akár 21 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat is kínál. A modellek vezetési dinamikáját a progresszív kormányrendszer fokozza, amely tökéletes járműirányítást biztosít. A sport futómű 15 milliméterrel ülteti le az első tengelyt és 10 milliméterrel a hátsó tengelyt, hogy agilisabb beállítást biztosítson. A sportabroncsok szintén az alapfelszereltség részét képezik. Opcionálisan a DCC adaptív futómű is elérhető. Dinamikusabb lengéscsillapító beállítással rendelkezik az előző verzióhoz képest, és 15 beállítást kínál a lengéscsillapító merevségére. A Driving Mode Select egy egyedi, az összkerékhajtáshoz igazított tapadási módot kínál. A magas teljesítmény miatt az RS változat erősebb fékekkel rendelkezik az első tengelyen, kétdugattyús féknyergekkel. Két külső hangot - Sport és Futuristic - rendeltek a különböző vezetési profilokhoz, de Individual módban is kiválaszthatók az infotainment menü vezetési profil opcióján keresztül.A fényes fekete Tech-Deck Face a Modern Solid dizájnnyelv védjegyeA Škoda Enyaq RS és az Enyaq Coupé RS mostantól a Škoda új, Modern Solid dizájnnyelvét képviselik. Legfeltűnőbb eleme az új, fényes fekete Tech-Deck Face, amely fontos érzékelőket, köztük radart is tartalmaz, valamint a figyelemfelkeltő Light Band, amely függőleges fényrács formájában jelenik meg. Ez az alapfelszereltség része, akárcsak a LED Matrix fényszórók, amelyek négy szemű megjelenése a Škoda SUV modellkínálatának jellegzetessége. A LED Matrix fényszórók és a Light Band Coming/Leaving home animációt kínálnak a jármű elején. Opcionálisan elérhető egy második Coming/Leaving home animáció is, amely magában foglalja a dinamikus irányjelzőkkel ellátott alap LED hátsó lámpákat is.Éles dizájn tipikus fekete RS részletekkelA jellegzetes RS vizuális részletek és a feketére festett kiegészítők közé tartoznak az oldalsó ablakkeretek, tetősínek, a motorháztető és a csomagtérajtó feliratai, valamint a tükörburkolatok, amelyek éles megjelenést kölcsönöznek a Škoda Enyaq RS-nek és az Enyaq Coupé RS-nek. A jellegzetes teljes szélességű fényvisszaverő csíkkal rendelkező első és hátsó lökhárító szintén RS-specifikus. RS jelvények díszítik az első szárnyakat. Az aero díszítésekkel ellátott könnyűfém keréktárcsák egy másik olyan dizájnelem, amely kizárólag az RS változatokra jellemző. A fekete metál 20 hüvelykes Draconis kerekek új matt fekete betétekkel alapfelszereltségként érhetők el, míg az opcionális 21 hüvelykes Vision kerekek antracit metál színben teljesen újak. Az új Enyaq család összes színe mellett a Mamba Green szín is elérhető kizárólag a csúcsmodellek esetében. A SunSet sötétítésű hátsó és oldalsó hátsó ablakok elegáns megjelenést biztosítanak, valamint magánszférát és kényelmet nyújtanak. Az akusztikus első oldalablakok laminált üvege csökkenti a zajszintet a járműben. Az aerodinamika tovább javult: az Enyaq RS esetében a légellenállási együttható 0,251-től indul, míg az Enyaq Coupé RS esetében akár 0,239 is lehet.Két Dizájnopció a belső térhez: RS Lounge és RS SuiteA sportos, praktikus belső térhez két egyedi Dizájnopció érhető el: RS Lounge és RS Suite. Az alapértelmezett RS Lounge Dizájnopcióban a fekete üléshuzatok kárpitozása Suedia mikroszál és műbőr kombinációjából áll, amely limezöld kontrasztvarrással egészül ki. Az opcionális RS Suite Dizájnopcióban a kárpitozás bőr és műbőr kombinációját tartalmazza szürke varrással. Az első ajtópanelek és a műszerfal karbonhatású dekorációval rendelkeznek. A háromküllős fűtött sportkormány perforált bőr borítást kapott. Az RS Lounge RS jelvénnyel és limezöld varrással, az RS Suite pedig fekete varrással érkezik. A fűtött első sportülések beépített fejtámlákkal és rozsdamentes acél pedálborításokkal hangsúlyozzák ki a belső tér dinamikus vonzerejét. A vezetőülés elektromosan állítható, és masszázs- és memóriafunkciót, valamint deréktámaszt kínál. Az első utasülés esetében az elektromos állítás, a masszázs- és memóriafunkciók az opcionális Maxx csomag részeként érhetők el. A 3-zónás Climatronic légkondicionáló és a hátsó oldalablakokhoz tartozó mechanikus napellenzők az alapfelszereltség részét képezik. Az Enyaq modellekhez hasonlóan a hőszivattyú önálló funkcióként érhető el.13 colos infotainment kijelző alapfelszereltségként, AR szélvédő-kijelző kiterjesztett valóság opcionálisanAz új Enyaq RS és Enyaq Coupé RS alapfelszereltségként 5 hüvelykes digitális műszeregységgel és 13 colos infotainment kijelzővel érkezik. A kiterjesztett valóságot megjelenítő szélvédő-kijelző az opcionális Advanced csomagba tartozik, amely tartalmazza az Area View kamerát és a 12 hangszórós CANTON hangrendszert, amelynek a teljes teljesítménye 635 W. Minden kijelző RS-specifikus grafikával rendelkezik. Az infotainment képernyőn található fűtés gomb egyszerre akár négy fűtési funkciót is aktivál vagy deaktivál.Škoda védjegy: számtalan Simply Clever funkcióAz új Enyaq RS és az új Enyaq Coupé RS számos, a márkára jellemző Simply Clever funkciót tartalmaz alapfelszereltségként. Négy gyorstöltő USB-C porttal rendelkeznek, amelyek akár 45 W teljesítményt is biztosítanak. Ezen felül a vezeték nélküli töltéssel és szellőzéssel rendelkező Telefonbox akár 15 W töltési teljesítményt is kínál. Az alapfelszereltséghez tartozó elektromos csomagtérajtó a Virtual Pedal funkcióval kényelmes hozzáférést biztosít a csomagtérhez, ahol egy QR-kód található, amely lehetővé teszi, hogy okostelefon vagy tablet segítségével könnyedén hozzáférjen a különböző csomagtartó funkciókkal kapcsolatos használati utasításokhoz és videókhoz. A KESSY Advanced járműhozzáférés mostantól alapfelszereltségként kínálja az Open-On-Approach funkciót, amely kinyitja az ajtókat és a csomagtérajtót, ha a kulcs a jármű 1,5 méteres körzetében található. A Walk-Away Locking automatikusan lezárja az új Enyaq RS modelleket, ha a kulcs 2,5 méternél távolabb kerül a járműtől. A navigációs rendszer valós idejű online figyelmeztetésekkel szolgál balesetekről, meghibásodásokról és csúszós útfelületekről a közvetlen közelben. A járművek alapfelszereltségként kínálnak vonóhorog-előkészítést. Az Enyaq modellekhez hasonlóan az elektromosan behajtható vonóhorog önálló opcióként érhető el. A vontatási kapacitás akár 1 400 kg (8%-os emelkedőn) is lehet.Intelligens biztonsági- és asszisztensrendszerek, valamint okos parkolás okostelefonon keresztülA Škoda Enyaq RS és a Škoda Enyaq Coupé RS számos intelligens biztonsági-, asszisztens- és konnektivitási funkciót kínál. Az alapfelszereltség részér képező Travel Assist legújabb verziója egyesíti az adaptív sávtartó automatikát, a prediktív adaptív sebességtartó automatikát, a forgalmi torlódás asszisztenst, a vészhelyzeti asszisztenst és a Side Assist sávváltást segítő rendszert. Az online tömeges helymeghatározási adatok használata most még jobb teljesítményt tesz lehetővé. A Plug & Charge opció mellett, amely lehetővé teszi a zökkenőmentes azonosítást a kompatibilis töltőállomásokon, a továbbfejlesztett MyŠkoda alkalmazás új funkciókat támogat a választható Intelligens Park Assist parkolássegítő rendszerhez. A Távolsági Park Assist lehetővé teszi, hogy a jármű automatikusan beálljon a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre, miközben a tulajdonos az okostelefonján lévő MyŠkoda alkalmazáson keresztül irányítja a manővert. A Bluetooth-alapú rendszerhez szükséges, hogy a tulajdonos a jármű mellett álljon, miközben tartja a kulcsot. A kívánt manővertípus kiválasztása után az Enyaq RS modellek autonóm módon kezelik a kormányzást, a fékezést és a mozgást. A Remote Trained Parking funkció szintén a MyŠkoda alkalmazáson keresztül vezérlhető. Amikor a jármű eléri az akár öt tárolt parkolási hely megközelítésének egyikét, automatikusan a kívánt pozícióba hajt. Közben a tulajdonos, ahelyett, hogy a járműben ülne, okostelefonján indítja el és figyeli a folyamatot.Az RS örökség belép az elektromos korszakbaAz új Enyaq RS és Enyaq Coupé RS folytatja a Škoda 25 éves sportos RS modelljeinek hagyományát, amely 2000-ben kezdődött az első generációs Octavia RS-sel, és azóta is minden Octavia generációnak van egy RS változata. 2003-ban az RS portfólió a Fabia RS-sel bővült, amelyet egy második generációs modell követett, beleértve a kombi változatot is. 2018-ban a Kodiaq RS volt a Škoda első teljesítményorientált modellje az SUV szegmensben. A Škoda RS modelljei 2022-ben váltak elektromossá az Enyaq Coupé RS bevezetésével, amelyet az Enyaq RS követett. Mindkét modell kétmotoros összkerékhajtással rendelkezik, és kezdetben 220 kW (299 LE) teljesítményt nyújtottak, amely 2023-ban 250 kW-ra (340 LE) nőtt, így ezek lettek a Škoda történelmének legerősebb sorozatgyártású járművei. 2025-re az Enyaq RS család több mint 21 000 eladást könyvelhetett el, és számos díjat nyert, köztük a „2023-as Év Flotta Elektromos Járműve”, „Svájc Kedvenc Autója 2023” és az „Arany Kormánykerék 2022” díjakat. Sajtókapcsolatok:Bognár Tamás Uzoni EszterKommunikációs vezető, Porsche Hungaria Senior PR menedzserTel.: +36 1 4515172 Tel.: +36 1 4515173 [email protected] [email protected] fel az új "What’s up, Škoda?" csatornát: go.skoda.eu/whatsapp130 év járműipari örökség! Fedezze fel az évfordulónkhoz kapcsolódó összes tartalmat: go.skoda.eu/storyboard-130-years

  • Aktuális 2025.05.04.

    50 éves a Volkswagen Polo: ránézésre kisméretű, belülről tágas és világszerte sikeres

    – Boldog születésnapot, Polo! – A Volkswagen 1975 májusának elején dobta piacra a Polót, amely azóta is formálja a kompakt jármű szegmenst– Hatékony, megfizethető, innovatív és praktikus: a Volkswagen Polo a megfizethető belépőszintű mobilitást és a technikai fejlődés demokratizálását képviseli– Eddig világszerte több mint 20 millió modellt adtak elBudapest/Wolfsburg – „Ránézésre kisméretű, belülről tágas.” 50 évvel ezelőtt ezzel a szlogennel reklámozta a Volkswagen legújabb termékét, a Polót. Amikor a kisméretű jármű 1975 májusának elején piacra került, senki sem számított arra, hogy a kifejezetten kompakt, kétajtós jármű bestseller lesz – nemzeti és nemzetközi viszonylatban egyaránt, öt évtizeden át, hat generációt megélve, számos rangos díjat bezsebelve, több mint 20 millió eladott modellel, a kompakt jármű szegmens úttörőjeként.C00/6220Boldog születésnapot, Polo! – A népszerű kisméretű jármű 50 éve a VW kínálatának része.A Polo a megfizethető belépő szintű mobilitást képviseli. Amikor az első új Polók megjelentek a márkakereskedésekben, egy új Volkswagen modellcsalád részét képezték, amely az 1970-es évek elején kezdte dominálni a szegmenst. 1975 tavaszán a Passat (1973) és a Golf (1974) után érkezett meg a szögletes kisméretű jármű az akkor még újdonságnak számító vízhűtéses modellgenerációból, amely a legendás VW Bogár utódja lett. Hat modellgeneráción keresztül egyértelműen látszik, hogy az összkoncepció – amely egy tisztességes ár-érték arányból, magas használati értékből, a kompakt járművek szegmensében tanúsított úttörő technológiából és természetesen a vonzó dizájnból áll – ma is népszerű, és bestselleré tette a modellt. Ezenkívül a Polo évtizedek óta sikeresen formálja a kompakt jármű szegmenst. A nemzeti és nemzetközi szakmai média olyan díjakkal fejezte ki elismerését, mint a Car of the Year 2010, a World Car of the Year 2010 és a World Urban Car 2018.Trendteremtő és többszörös győztes. Bár a Polo 1975-ben egyszerű kétszemélyes járműnek indult, öt évtized alatt számos szempontból tökéletesedett és bővült: összesen hat generáció látott napvilágot: a ferdehátú Polo, a kupé, a sportos G40 vagy GTI1, a színes Harlekin, a kombi, a Derby névre hallgató lépcsőshátú, a feltűnő terepjárós megjelenésű CrossPolo, a hatékony Polo BlueMotion és természetesen a rendkívül dinamikus Polo R WRC, amely 2013 és 2016 között négy világbajnoki címet zsebelt be a Rali Világbajnokságon.Polo (1975) C75/556Az innováció demokratizálása. A Polo minden generációval egyre tágasabb teret és kényelmet, hatékonyabb motorokat és innovatív biztonsági funkciókat kínál. A Polo töretlen sikerességét új felszereltségelemek, mint az első és oldallégzsákok, szervokormány, övfeszítők és az ABS bevezetése biztosították. A következő nagy lépés a moduláris keresztmotoros platform (MQB) volt, amely új mércét állított fel a konnektivitás, a biztonság és a menetdinamika terén, és még digitálisabbá és innovatívabbá tette a modellt. A kompakt jármű a mai napig olyan asszisztens és kényelmi rendszerekkel büszkélkedhet, amelyek egyébként csak magasabb járműosztályokban érhetők el. A modell világszerte továbbra is nagyon népszerű, és 2025-ben is tartja a lépést. Erre tökéletes példa a Polo GTI, amely most még dinamikusabb vezetési élményt biztosít a kikapcsolható elektronikus stabilitásellenőrzésnek (ESC), a nagy teljesítményű abroncsoknak és az új felfüggesztés- és kormánybeállításnak köszönhetően.Globális gyártás és világsiker. A Polo I sorozatgyártása 1975 márciusában kezdődött a Volkswagen wolfsburgi központjában, ahol 1981-ig 1,1 millió modellt gyártottak. Ahogy a modell jelentősége nőtt, a gyártást a világ más helyszíneire is kiterjesztették, beleértve Spanyolországot, Argentínát, Dél-Afrikát, Szlovéniát, Kínát, Brazíliát és Indiát. Több mint 20 millió legyártott modelljével a Polo a világ egyik legsikeresebb kisméretű kompakt járműve.A Polo generációinak áttekintése:Polo I – Az 1975 márciusában Genfben bemutatott első Polo egyszerű felszereltséggel rendelkező kétajtós modell volt az Audi 50-hez képest, amelyre lényegében az új Volkswagent alapozták, és amelyet az Audi a Polóval párhuzamosan kínált. A Polo, amely kezdetben 29 kW-os (40 lóerős) motorral volt elérhető, kiemelkedő ár-érték arányával és magas használati értékével hódított. 3,5 méteres hosszával négy személy és csomagok számára kínált helyet. A Polo eredeti változatát 1978-ig, a frissített változatot 1981-ig gyártották. Több mint 1,1 millió jármű készült, beleértve a lépcsőshátú Derby változatot tágas rakodótérrel, amelyet 1977 és 1981 között gyártottak.Polo II – 1981 szeptemberében a Volkswagen bemutatta a Polo második generációját, teljesen újratervezett karosszériával, amely 3,66 méterre nőtt. Ez a szögletes Polo modell egy kétajtós kis kombi volt, bőséges hellyel. Mindössze egy évvel később követte egy erősebb benzinmotorral felszerelt ferdehátú kupé modell. A Polo Coupé GT40 1987-ben limitált kiadású modellként került piacra, az eddigi legnagyobb teljesítményű változatként, 85 kW (115 lóerő) teljesítménnyel. Gazdaságos változatként a legkisebb dízelmotor is bemutatkozott a Polóban 1987-ben, 33 kW (45 lóerő) teljesítménnyel. A Polo II összesen 13 évig volt gyártásban, több mint 2,7 millió modellt adtak el belőle. Polo III - A harmadik, teljesen átdolgozott generáció 1994-ben következett: új karosszériával, futóművel és motorokkal. Ekkor először ötajtós modell is elérhetővé vált. A megnövelt külső méretek tágasabb helyet biztosítottak, valamint modern biztonsági rendszereket, vagyis légzsákokat, övfeszítőket és ABS-t szereltek az új modellbe. 1995-ben érkezett az egyik legérdekesebb Polo modell, a Polo Harlekin, amelynek négy színe moduláris kialakításban volt kombinálható. 1997-től a Polo kombi változatban is elérhető volt. 1998-ban debütált egy limitált különleges sorozat: a Polo GTI 92 kW (125 lóerő) teljesítménnyel, amelyen első alkalommal jelent meg a három varázslatos betű. Összesen 3,5 millió Polo III modellt gyártottak.Polo IV – A 2001-ben bemutatott negyedik generációs Polo új dizájnnal jelentkezett, négy nagy, tiszta üveg fényszórójával. Emellett 15 centiméterrel hosszabb és 5 centiméterrel szélesebb volt elődjénél. Ekkorra a csomagtartó kapacitása lehajtott hátsó ülésekkel 1030 literre nőtt. A Polo GTI-be szerelt új motorok, ideértve a háromhengeres motorokat és az erőteljes turbófeltöltős motorokat, nagyobb teljesítményt biztosítottak. Alapfelszereltségnek számítottak egyes biztonsági funkciók, mint az első és oldallégzsákok, a szervokormány és az ABS. A Polo GTI (ekkorra 110 kW/150 lóerővel) 2006-ban érkezett, a robusztus terepjárós megjelenésű CrossPolóval és a Polo BlueMotionnel (csak 99 g/km CO2 kibocsátással) együtt. Összesen 4,1 millió negyedik generációs modell gördült le a gyártósorról.Polo V – A világpremiérjét 2009 márciusában ünneplő ötödik generációs Polo közel négy méteres hosszával hosszabb volt elődjénél. A dizájnt letisztult vonalak jellemezték. Öt új motor egészítette ki a modellkínálatot, köztük a Polo BlueMotion, amelyet 2009 decemberében mutattak be, és átlagosan csak 3,3 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométeren. A sportos Polo GTI ismét a modellkínálat részét képezte, valamint most először rendelhetővé vált a Polo R WRC Street különleges modell 162 kW (220 lóerős) TSI motorral. A valaha volt leggyorsabb sorozatgyártású Polo a Rali Világbajnokság (WRC) motorsport érzését hozta el az utakra. 2009 és 2017 között a Volkswagen összesen 6,3 millió Polo V járművet értékesített. Polo VI – A 2017-ben bemutatott hatodik generációs Polo az első modell, amely a moduláris keresztmotoros platformra (MQB) épült, így számos opcionális funkciót biztosít a magasabb járműosztályokból. Ezek közé tartozott az automatikus vészfékezés (Front Assist) városi vészfékasszisztenssel és gyalogosfigyeléssel, a sávváltást segítő rendszer holttérfigyelővel és az adaptív sebességtartó automatika (ACC). A moduláris koncepciónak köszönhetően a Polo 81 milliméterrel hosszabb lett, és ekkorra 351 literes csomagtartókapacitást kínált. 2021-ben a Polo átfogó újításokon esett át, élesebb karosszéria dizájnnal és új opcionális funkciókkal, mint az IQ.LIGHT mátrix LED fényszórók és az IQ.DRIVE Travel Assist vezetéstámogató rendszer. A vezetőtér digitalizálódott, és akár 25 centiméteres képernyőátlójú kijelzőket, valamint számos digitális funkciót is kínált, többek között vezeték nélküli töltést és az App-Connect funkciót. Az új Polo GTI 2021 nyarán érkezett meg, erőteljes kétliteres turbófeltöltős benzinmotorral és 152 kW (207 lóerő) teljesítménnyel. A Polo GTI 25. évfordulója alkalmából 2023-ban debütált a limitált kiadású különleges modell, a Polo GTI Edition 252, exkluzív felszereltséggel. A Volkswagen eddig több mint 2,5 millió Polo VI modellt gyártott.További információk és képanyag érhető el a Polo valamennyi generációjáról a Polo évfordulójának dedikált oldalon a Volkswagen Newsroomban (volkswagen-newsroom.com).1) Polo GTI – Kombinált energiafogyasztás 6,8-6,5 l/100 km; kombinált CO₂ kibocsátás 155-148 g/km; CO₂ osztály E2) Polo GTI Edition 25 – Ez a modell már nem kapható.A Volkswagen személygépjármű-márka világszerte jelen van, és 12 ország 28 helyszínén gyárt járműveket. 2024 ben a Volkswagen gyártósorairól mintegy 4,8 millió jármű gördült le. Ezek között olyan sikermodellek szerepelnek, mint a Polo, a T Roc, a T Cross, a Golf, a Tiguan és a Passat, valamint a nagy sikerű ID. család tisztán elektromos meghajtású modelljei. Tavaly a vállalat világszerte több mint 394.000 tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek. A Volkswagen jelenleg világszerte körülbelül 170 000 munkavállalót foglalkoztat. A Volkswagen ACCELERATE stratégiája jegyében folyamatosan azon dolgozik, hogy a fenntartható mobilitás terén a legkívánatosabb márkává váljon.

  • Aktuális 2025.04.28.

    Különleges helyszínnel bővült a hazai elektromos töltőhálózat

    Budaörs – A MOONCITY Budaörs, az innovatív elektromobilitás tudásközpontjaként 2023 vége óta fogad látogatókat, a mai naptól pedig a bemutatóterem új funkcióval bővül. A Budaörs frekventált, jól megközelíthető részén elhelyezkedő épület előtti töltőberendezések az MVM Mobiliti üzemeltetésében nyilvános töltőpontként kerültek beüzemelésre.A 4 töltőállomáson összesen 7 csatlakozófej érhető el: 2 db Alpitronic Hypercharger töltőoszlop (40 kW DC és 75 kW DC), 1 db MOON Power Charger DC töltőberendezés (90 kW DC_CCS, 50 kW_CHAdeMO DC és 22 kW AC), amelyek mellett egy két csatlakozófejes 22 kW-os AC készülék is rendelkezésre áll, így nemcsak kimondottan elektromos, hanem a plug-in modellek töltését is biztosítani tudjuk.A töltőállomás egyedülálló különlegessége, hogy munkanapokon 8 és 17 óra között az autótöltés időtartama alatt a MOONCITY Budaörs exkluzív bemutatóterem infrastruktúrája és szolgáltatásai is igénybe vehetők: vagyis lehetőség van a helyszínen beltéren kényelmesen várakozni, a mosdókat használni, sőt akár dolgozni, találkozókat, megbeszéléseket időzíteni az autótöltés idejére. A rendelkezésre álló automatákból Nespresso kávék, üdítők vagy egyéb snackek is a vendégek kényelmét szolgálják.Mindemellett természetesen arra is van lehetőség, hogy az autótöltés közben a helyszínen az érdeklődők szakértő kollégáinktól átfogó képet kapjanak a különböző elektromos autó töltési megoldásokról, a töltési infrastruktúra-, az energiamenedzsment rendszerek és a fenntartható mobilitás aktualitásairól, vagy csak egyszerűen megismerjék a Volkswagen konszern helyszínen bemutatott lenyűgöző elektromos- és PHEV modelljeit.Driven by energy, powered by MOON.

  • Aktuális 2024.07.07.

    Red Dot-díjat nyert a CUPRA DarkRebel és a CUPRA Tavascan

    A CUPRA DarkRebel tanulmányautó elnyerte a Red Dot: Best of the Best elismerést - a rangos verseny legmagasabb díját. A CUPRA Tavascan megduplázta a márka győzelmi sorozatát, és kiemelkedő formájával elnyerte a Red Dot díjat. Ezek az elismerések ráirányítják a figyelmet a CUPRA, mint dizájnorientált márka eltökéltségére.A CUPRA újra és újra meglepi a közönséget forradalmi formatervezésű és teljesítményű modelljeivel. A márka idén kétszeresen is elnyerte a nemzetközileg elismert, rangos Red Dot formatervezési díjat, amivel újabb lépést tett a fejlődés útján.A CUPRA DarkRebel tanulmányautó különleges formatervével elnyerte a Red Dot: Best of the Best elismerést - a rangos verseny legmagasabb díját. A siker ezzel nem ért véget, hiszen a CUPRA Tavascan is elhozta a Red Dot-díjat, amelyet a nemzetközi zsűri az igazán kiemelkedő dizájnnal rendelkező termékeknek ítél oda.„A CUPRA továbbra is feszegeti a formatervezés határait, és határozottan vágykeltő modellekkel jelenik meg a piacon. A CUPRA DarkRebel tanulmányautó és a CUPRA Tavascan által elnyert Red Dot díjak kitűnően fémjelzik provokatív dizájnnyelvünk sikerét” - mondta Jorge Diez, a márka formatervezési igazgatója. „Ez a szokatlan forma egy szenvedélyes tervezőcsapatnak köszönhető, amely mindig a határokat feszegeti.”A meghökkentő megjelenésű CUPRA DarkRebel tanulmányautó figyelmen kívül hagyja a formatervezés bevett szabályait, amit a zsűri is elismert a rangos Red Dot: Best of the Best díjjal.A forma megalkotásához felhasználták azt a több mint 270 000 ötletet, amelyet a CUPRA rajongói bázisa vitt be az online Hyper Configurator eszközbe. Az eredmény egy 100%-ban elektromos, kétüléses sportautó, sportkombi jellegű felépítéssel és szoborszerű karosszériával, amelyen olyan elemek dominálnak, mint a központi gerinc vagy a meghökkentő, digitális fényszórók. A DarkRebelen ezek a külső elemek egytől egyig azt a célt szolgálják, hogy a dizájn vágyat, érzelmeket keltsen, és kihívó megjelenésével magára vonzza a tekintetet.A CUPRA DarkRebel tanulmányautó belsejében az izom és a csontváz, a karosszéria és a szerkezet kettőssége váratlan és innovatív utasteret eredményez. A parametrikus tervezés és az additív gyártás érdemi elkötelezettséget sugall a fenntarthatóság irányába. Az utasokat radikális, extrém környezet öleli körül, dinamikus formákkal szegélyezett vászonnal határolva, amelyből nyers, könnyű szerkezetek emelkednek ki.Az egész vizuális élményt megkoronázzák a valódi formatervezési gyöngyszemnek számító kezelőszervek, amelyek formájukkal és csúcstechnológiájukkal precizitást biztosítanak, és teljessé teszik az egyedi belső teret.A CUPRA sikere az idei Red Dot formatervezési díj tekintetében nem állt meg a DarkRebel-nél; a Tavascan is elnyerte a kiemelkedő formatervezésért járó Red Dot-díjat.A CUPRA Tavascan a márka első, Barcelonában tervezett és fejlesztett, tisztán elektromos hajtású SUV coupéja. Ezzel a modellel indult útjára a CUPRA új, markáns dizájnnyelve, amely a márka kínálatának jövőbeli villanyautóin is megjelenik majd.A teljesen elektromos SUV coupe merész formatervet kapott. A tervezőcsapat formabontó, érzelmeket kiváltó és kifejező dizájnnyelvet álmodott meg az autórajongók új generációjának.A külső dizájn erőteljes és sportos arányokat sugall. Elölről azonnal felismerhető a három darab, háromszögletű szemet formázó LED-Mátrix lámpa, míg a belső tér a karcsú szellőzőnyílásokkal és a karakteres központi gerinccel maga egy építészeti alkotás. Ezek a pontok segítettek meggyőzni a zsűrit, hogy a CUPRA Tavascannak ítélje oda a fődíjat.A zsűri elismerően nyilatkozott a CUPRA által végzett hihetetlen munkáról. A RED Dot alapítója és vezérigazgatója, Dr. Peter Zec professzor elmondta: „A világ minden tájáról érkező vállalatok és tervezőstúdiók számos pályázata közül a CUPRA termékeinek kiemelkedő minősége és formája győzte meg leginkább nemzetközi zsűrinket. Most jött el az ideje annak, hogy felhívjuk a figyelmet a termékek kiváló dizájnjára.”A nemzetközileg elismert Red Dot formatervezési díj a legjobbaknak jár a dizájn és az üzleti élet világából. A különböző szakterületeken dolgozó mintegy 40 nemzetközi szakértő minden egyes terméket külön-külön tesztel, megvitat és értékel, hogy végül számos kritérium - többek között az innováció, a funkcionalitás és a hosszú élettartam - alapján megnevezzék a végső győztest.A CUPRA egy kihívásokat kereső márka, amely egyesíti magában az érzelmeket, az elektromosságot és a teljesítményt, hogy Barcelonából hozzon friss szeleket a világ számára. A 2018-ban útjára indított CUPRA Európa egyik leggyorsabban fejlődő gépkocsimárkája lett, amely specializált értékesítési pontok hálózatával rendelkezik világszerte.A CUPRA igazolja, hogy az elektromosság és a sportosság tökéletes párost alkot, és 2023-ban a márka több mint 230 000 átadott járművel új csúcsokat hódított meg. Minden új modell bemutatása új mérföldkő a márka karakterének alakításában, a megszokottól eltérő, eredeti dizájnnal: a saját szegmensében egyedülálló CUPRA Ateca; a CUPRA Leon, a cég első elektromos modellje hálózatról tölthető hibrid elektromos motorral; az első, a márka által önállóan kifejlesztett és ez idáig legkeresettebb járműve a CUPRA Formentor; és a CUPRA Born, a márka első 100%-ban elektromos járműve.A CUPRA az FC Barcelona hivatalos járműve és mobilitási partnere, a World Padel Tour prémium szponzora és az eSports Club Finetwork KOI hivatalos szponzora. A CUPRA arra is büszke, hogy a Formula E verseny résztvevője. A CUPRA Tribe egy nagykövetekből álló csapat, akik a változás mozgatórugói kívánnak lenni. Tagjai közé tartozik az Oscar-díjra jelölt filmrendező, J.A. Bayona, Lucas Di Grassi Formula E pilóta, a Street Artist TvBoy, olimpiai aranyérmes Adam Peaty és Saul Craviotto, Marc ter Stegen német kapus, valamint a kétszeres aranylabdás és a legjobb labdarúgónak járó FIFA-díjban részesült Alexia Putellas.

  • Aktuális 2024.02.12.

    GINOP-1.2.8-20-2020-03779

  • Újdonság a Volkswagenről 2022.03.06.

    Hamarosan itt az elektromos ID. Buzz!

    Két változatban: a sokoldalúság jegyében idén debütál az új elektromos ID. Buzz és ID. Buzz Cargo A visszaszámlálás megkezdődött: a károsanyagkibocsátás-mentes ID. Buzz világpremierjét 2022. március 9-ére tűzték ki Évtizedekre visszatekintő egyedi szakértelem: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo hét évtizednyi Bulli know-how-t felhasználva forradalmasítja a jövőt Az utolsó simítások: az ötüléses ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo furgon előszériás flottája jelenleg Európában turnézik. Intelligens töltés: a „Plug & Charge” szolgáltatásnak köszönhetően sok gyorstöltő állomáson már feleslegessé válnak a töltőkártyákHannover/Budapest, 2022. március 8. – A 2017. januárjában megrendezett Detroit Motor Show rendezvényen mutatták be először az ID. BUZZ1 koncepciójárművet, ami világszerte szenzációs visszhangot váltott ki. A pozitív visszajelzés hatására csak egyetlen döntés jöhetett szóba: a koncepciójármű sorozatgyártásának megkezdése. Öt év intenzív fejlesztési munka következett. Most eljött az idő: elkészült az ID. Buzz1 – az elektromos meghajtást alapjaiban megváltoztató modell. A Volkswagen most kettős világpremierre indítja a visszaszámlálást: március 9-én a teljesen elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes Bulli egyidejűleg indul útjára az ötüléses ID. Buzz-zal és az ID. Buzz Cargo furgonnal.A Volkswagen Haszonjárművek jelenleg az ID. Buzz prototípusok tesztelésének utolsó fázisánál tart. Az előszériás flotta jelenleg Európában turnézik. Ezek az utolsó próbautak hétköznapi körülmények között zajlanak Barcelona, Párizs, London, Amszterdam, Koppenhága, Hamburg és Hannover között. Kai Grünitz, a Volkswagen Haszonjárművek járműfejlesztési vezetője: „Mielőtt megkezdjük az ID. Buzz sorozatgyártását, a végső finomhangoláshoz szükséges nélkülözhetetlen következtetéseket vonunk le ezeknek az utolsó teszteknek köszönhetően. Ezek az információk tökéletes összhangban vannak a sorozatgyártás előírásaival.”Kifejezően új design, amelyet az ikonikus T1 ihletett.Már alig álcázzák az ID. Buzz prototípusokat. Ezáltal kezd egyre feltűnőbbé válni, hogy a 2022-es széria kidolgozásakor a tervezők következetesen átvették a 2017-es koncepciójármű stílusát: a hasonlóságok magukért beszélnek. Mindkét ID. Buzz változat tükrözi a legendás T1, az eredeti Bulli stíluselemeit. Ezek közé az elemek közé tartoznak a rendkívül rövid karosszéria-túlnyúlások, a tér maximális kihasználása minimális alapterület mellett, a karosszéria kialakításának klasszikus, felső és alsó szintre osztása, valamint az összetéveszthetetlen, V alakú első borítás. És akárcsak az eredeti Bulli, az ID. Buzz is hátsókerék-meghajtású.A modellsorozat impozáns történelméhez való kapcsolódás mellett az avantgárd ID. Buzz új arculatot teremt az elektromos meghajtású járművek számára. Versenytárs nélküli jármű született, mivel az ID. Buzz nem többmeghajtású platformon alapul, hanem az alapoktól kezdve egy elektromos Bulli. Az ID. Buzz bármely változatára, akár a kisbuszra, akár a furgonra esik a választás, azt jelzi, hogy tulajdonosa intelligens döntést hozott a mobilitással kapcsolatban, így mind a magán-, mind az üzleti ügyfelek képesek az éghajlatváltozás ellensúlyozására.A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) nagyfokú agilitást tesz lehetővéMűszaki szempontból nézve az új modellcsalád alapja a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója (MEB). A nagyfeszültségű, bruttó 82 kWh (nettó 77 kWh) energiakapacitást biztosító lítiumion-akkumulátorral rendelkező ID. Buzz változatok idén kerülnek forgalomba. A 150 kW-os villanymotort működtető akkumulátor a hátsó tengelybe van beépítve, ezáltal a hátsó kerekeket hajtja. A végsebesség elektronikusan korlátozott, 145 km/óra. A hatótávolságra vonatkozóan még nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok. Tulajdonképpen, az új ID. Buzz egy nagyon agilis jármű. Egyrészt, az elektromos motor a 310 Nm-es maximális nyomatékát álló helyzetből állítja elő. Másrészt, ezeket a dinamikus alkatrészeket a jármű kifejezetten alacsony súlypontú karosszériája köti össze, mivel az akkumulátor jó mélyen helyezkedik el a szendvicspadlóban. Kialakításánál fogva az ID. Buzz még egy előnnyel rendelkezik: az elektromos Bulli fordulókörének átmérője alig haladja meg a 11 métert.Maximális helykihasználás és a T6.1-hez hasonló tengelytávA Volkswagen Haszonjárművek olyan MEB-alapra felépített sokoldalú szerkezetet fejlesztett ki, amely különösen széles felhasználási spektrumot tesz lehetővé: az öt üléssel rendelkező, többfunkciós ID. Buzz ugyanolyan tökéletesen alkalmas a szabadidő eltöltésére, mint az üzleti használatra. A háromszemélyes ID. Buzz Cargo megjelenésével egy páratlanul korszerű, kibocsátásmentes furgon indul útjára. Ám ez még csak a kezdet. A következő év folyamán a kínálat egy hosszabb tengelytávú, és ennek megfelelően nagyobb kihasználtságú belső térrel rendelkező modellel bővül.Pár szó a méretekről: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo idén megjelenő, normál tengelytávú (2988 mm) változatai mindössze 4712 mm hosszúak. Összehasonlításképpen: az új ID. Buzz tengelytávja mindössze két milliméterrel tér el a T6.1 tengelytávjától, amelynek teljes hossza 4904 mm. Az ID. Buzz tehát hasonló belső hosszúságot kínál, de kisebb parkolóhelyeken is elfér. A körös-körül üveggel borított busz magassága 1937 mm, a furgoné pedig 1938 mm, az alváz kis eltérései miatt (T6.1: 1970 mm). Mindkét ID. Buzz jármű 1985 mm széles (az oldalsó tükrök nélkül); az új modell tehát 81 mm-rel szélesebb, mint a T6.1. A 18-21 colos felnikkel ellátott új modellcsalád nagy (750 mm átmérőjű) kerekeken gurul.Rengeteg hely az utasok, a csomagok és a munka számáraA helytakarékos MEB koncepciónak köszönhetően az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo kivételesen jó helykihasználást kínál. Az ötüléses ID. Buzz 1121 literes csomagtérrel rendelkezik, még akkor is, ha minden ülés foglalt. A válaszfallal felszerelt ID. Buzz Cargo maximális befogadóképessége több mint 3,9 m3.„Plug & Charge” és kétirányú töltésOkos töltési megoldások: a modellsorozat a legújabb ID. szoftvernek köszönhetően a „Plug & Charge” funkciót is tartalmazni fogja. Ennek használatával az ID. Buzz a töltőcsatlakozón keresztül számos szolgáltató gyorstöltő (DC) állomásán tudja magát hitelesíteni és minden szükséges adatot lekommunikálni, ami egy sokkal kényelmesebb megoldás. És lesz még egy új funkció: a kétirányú töltés. Ez a technológia teljesen új lehetőségek tárházát nyújtja. Például: mostantól lehetőségünk lesz arra, hogy otthonunk napelemeiből származó felesleges energiát az ID. Buzz-ban tároljuk, majd este visszatáplálhatjuk az épületbe, hogy ne kelljen a napfénytől függenünk.Frissítések a felhőn keresztül és innovatív támogató rendszerekAz ID. Buzz-ra és az ID. család minden modelljére igaz, hogy a szoftverfrissítések a felhőből is letölthetők. Ezek közé tartoznak mind az infotainment rendszer frissítései, mind a töltési vagy vezetéstámogató funkciókkal kapcsolatos frissítések. A vezetéstámogató rendszerek spektruma olyan innovatívan összekapcsolt technológiákat vonultat fel, mint az új „Trained Parking” funkció (automatikus manőverezés a parkolóhelyekre és a parkolóhelyekről), a „Car2X” (a közvetlen környezetre vonatkozó figyelmeztetések és vészjelzések) és a „Travel Assist” vezetéstámogató rendszer legújabb verziója, amely a tömeges adatgyűjtést felhasználva a teljes sebességtartományban képes a részben automatizált előre- és oldalirányú vezetésre.Az ID. Buzz első előfutára 50 évvel ezelőtt debütáltAz ID. Buzz történetesen nem az első elektromos meghajtású Bulli. A Volkswagen már ötven évvel ezelőtt, a Hannover Messe kiállításon bemutatta a T2 modellt, az első prototípust, amelyet egy hátul elhelyezett villanymotor hajtott. A 85 kilométeres maximális hatótávolság azonban azt mutatta, hogy az akkumulátortechnológia még messze volt a gyakorlati használatra való alkalmasságtól. De már akkor, 1972-ben megszületett az álom a károsanyag-kibocsátásmentes Bulliról. És ez most, 2022-ben valósággá válik.1.) A jármű nevének írásmódja a sorozatfejlesztés során megváltozott az „ID. BUZZ” helyett „ID. Buzz”.Az ID. Buzz online világpremierje az alábbi linken következő március 9-én 19:00-tól: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455

  • Újdonság a Volkswagenről 2019.07.09.

    Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

    VW ID.R

  • Újdonság a Volkswagenről 2017.10.05.

    A Volkswagen Csoport tovább szigorította környezetvédelmi célkitűzéseit: 2025-re 45 százalékkal kívánja csökkenteni környezetre gyakorolt hatását

    A Volkswagen Csoport az autóiparon belül vezető szerepre törekszik a fenntarthatóság tekintetében. „Régebben a Volkswagen vezető helyen volt a legtekintélyesebb fenntarthatósági mutatók tekintetében – és szándékunkban áll visszaszerezni ezt a pozíciót.” – nyilatkozta Matthias Müller, a Volkswagen Csoport ügyvezetője a kétnapos csoportszintű környezetvédelmi konferencia megnyitóján (Group Environmental Conference – GEC) Wolfsburgban. „Alapvető küldetésünk, hogy Csoportként jelentősen hozzájáruljunk a klímaváltozás mérsékléséhez és a levegő minőségének javításához a városközpontokban.”

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.