Újdonság a Volkswagenről
2021.12.01.

Az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

• A Volkswagen elektromos térhódítása folytatódik az ID. család új felsőkategóriás modelljének bemutatásával az ACCELERATE márkastratégia keretein belül.• Az új ID.51 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX2 ámulatba ejt kifejező dizájnjával, nagy hatótávjával és legújabb generációs szoftverével.• Az átfogó digitalizáció és a felhőből kapott frissítések jelentik a következő mérföldkövet a Volkswagen szoftverközpontú mobilitási szolgáltatóvá válásának útján.• Fenntartható elektromobilitás: az ID.3-hoz és az ID.4-hez hasonlóan az új ID.5 is a zwickaui gyárban készül, és mindkét modell karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez.Wolfsburg/Budapest, 2021. november 8. – „Way to ZERO”: Az új ID.5 nem egyszerűen csak bővíti a sikeres ID. családot, a Volkswagen újdonsága tovább és egyúttal egy új piaci szegmensbe vezeti a márka új járműflottájának elektromosítását. Az elegáns, kifejező E-SUV coupé a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel érkezik, amellyel más funkciók mellett javul a töltési teljesítmény és elérhetővé válik a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legújabb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megteszi a következő lépést. „Az ID.5 elektromos, sportos és elegáns. A teljesen elektromos meghajtású, prémium SUV coupénk az ACCELERATE stratégiánk újabb mérföldköve” – mondta Ralf Brandstätter, a márka vezérigazgatója. „A vezetés helyileg karbonsemleges élvezetét kínálja egy tudatos ügyfélcsoportnak. Teljesen új piaci szegmensbe lépünk be ezzel a modellel.” Elegáns és dinamikus dizájn, kivételes aerodinamika, kiterjesztett hatótávolság. Az új ID.5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX az ID. család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei. Az összes ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első e-SUV coupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül. „Az ID.5 a jövő karosszériastílusa: aerodinamikus, kifejező, sportos, és a MEB-nek köszönhetően rövidek a túlnyúlásai” – mondta el Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője. „Így tudtuk elérni, hogy a belső tér a dinamikus tetővonal ellenére is tágas legyen – ez korábban lehetetlen lett volna.”Az új, 3.0-ás szoftvergeneráció lehetővé teszi a felhőből történő frissítéseket és további funkciók aktiválását, így az ID.5 sokáig naprakész tud maradni. Az innovatív segédrendszerek, mint például a Travel Assist a flottától kapott adatokkal kínálnak még nyugodtabb és prediktívebb vezetési élményt. Az új, opcionális, memória funkcióval rendelkező Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre. A 4599 mm hosszú (ID.5 GTX: 4582 mm) Volkswagen e-SUV coupé 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID.5-öt hátul hajtja meg egy elektromos motor. A kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy e-motor hajtja meg. „Az elektromos Vehicle Dynamics Manager a Volkswagen úttörő fejlesztése” – mondta Thomas Ulbrich, a technikai fejlesztési igazgatótanács tagja. „Hálózatba kötöttük más fontos vezérlőrendszerekkel, és integráltuk az összkerékvezérlő funkcióba is. Ezáltal a sportos vezetési élmény, a tapadás és a vezetési biztonság teljesen új szintjére léptünk.”Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás.Az új Volkswagen e-SUV coupé minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. A karakteres LED-technológia az (opcionális) első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem – így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID.4-től, amely elnyerte a Világ Év Autója címet. A kifejező coupé dizájn könnyen felismerhető. A nagyméretű légbeömlők, az intelligens távolsági fényű IQ.Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID.5 GTX-nek. A Vehicle Dynamics Manager összeköti a hajtás- és futóművezérlő rendszereket, míg az opcionális adaptív futómű-szabályozás gondoskodik az optimális vezetési dinamikáról. Az ID.5 és az ID.5 GTX D állásban vitorlázik, míg B állásban energiát nyer vissza. Az új karosszériastílus és a társalgószerű térkoncepció jelzik a Volkswagen és az ID. család innovatív erejét. A coupé forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv lehetővé teszi, hogy a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér űrmérete 549 liter, a járműben felhasznált anyagok és a gyártás pedig prémium minőségű. Az üléshuzat anyaga változó a belső térváltozattól függően. Az opcionális Top Sports üléseket a háttámasz felső részén lévő, perforált ID-logók teszik különlegessé.Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót kínál. A műszerfal kijelzője és a nagyfelbontású multimédia-rendszer lélegzetelállítóan tiszta látványt nyújtanak. Az innovatív, kiterjesztett valósággal rendelkező szélvédő-kijelző (opcionális) további információkat jelenít meg a járművezető látóterében. Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magába foglal, például a természetes hangvezérlést („Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más. A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körben található infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, így figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Az ID.Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel segíti a vezetőt.A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, így folytatva elektromos térhódítását minden járműosztályban az ACCELERATE stratégia keretei között. Várakozásunk szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50%-a elektromos jármű legyen. E célok elérése érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy elektromos járművet fog kereskedelmi forgalomba hozni. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégia keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni. Az új ID.5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek. A We Charge töltőrendszerrel a Volkswagen kínálja a legnagyobb ütemben növekedő, környezetbarát rendszert azoknak, akik a kényelmes, hálózatba kötött és fenntartható töltési lehetőségeket keresik. A hálózatnak mintegy 250 000 töltőpontja van szerte Európában. A szabványos Mode 3 kábel használatával az e-SUV coupé akár 11 kW-tal is tölthető váltakozó áramú (AC) berendezésről, akár távol otthonától is. Gyorstöltő állomáson a töltési teljesítmény jellemzően akár 135 kW is lehet.1) ID.5 / Ez a jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.2) ID.5 GTX / Ez a jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.09.29.

Nagyteljesítményű és sokoldalú – Az új Golf R Variant

• Már megrendelhető a Golf Variant új, nagyteljesítményű modellváltozata• Innovatív 4MOTION összkerékhajtás kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (Torque Vectoring) a kiemelkedő agilitás szolgálatában• Feltűnő és karakteres megjelenés az R-modellekre jellemző, erőteljes, sportos dizájnnal• Akár vonóhoroggal is rendelhető a nagyerejű családi kombiWolfsburg/Budapest, 2021. szeptember 30. – Az új Golf R Variant a legerősebb és legdinamikusabb Golf Variant, amellyel a Volkswagen eddig megjelent a piacon. A sportosság itt magasfokú mindennapos használhatósággal, a csúcsszínvonalú menetteljesítmény pedig bőséges térkínálat jellemezte sokoldalúsággal találkozik. A 235 kW (320 LE) teljesítményű Golf R Variant így hű maradt elődei hagyományaihoz: variálható sokoldalú tehetség, kényelmes szabadidő- és családi kombi, valamint mély benyomást keltő menetdinamika jellemezte sportos útitárs – a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtásnak is köszönhetően.Lélegzetelállító agilitás teljeskörű mindennapos használhatóság mellett – ezt kínálja az új Golf R Variant. R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtásával a sportkombi pontosan tudja, hogyan kell meggyőző menetteljesítményekkel szolgálni. Sportos belső és külső kialakításával a Golf R Variant megjelenésében is mércéül szolgálhat. A Golf R Variant a kompakt Golf R és a tágas Variant modellek tökéletes kombinációja, amelyben kiemelkedő sportosság és teljesítmény, illetve intenzív érzelmek találkoznak tágas beltérrel, magasfokú variálhatósággal és a legszínvonalasabb minőséggel.A menetdinamika új dimenziójaAkárcsak a kompakt Golf R, a Golf R Variant is a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtással készül, amely a hátsó tengelyre épített új differenciálmű-egység segítségével nem csupán az első és a hátsó tengely között osztja el igény szerint a forgatónyomatékot, hanem a hátsó kerekek között is. Az innovatív hajtásrendszer különösen a kanyaríveken fokozza jelentősen az új Golf R Variant agilitását, emellett – kanyarban megnövelve a külső íven gördülő hátsó kerékre érkező nyomatékot – hatékonyan növeli a biztonságot is. Mindez semleges menettulajdonságok mellett kölcsönöz hatékony vonóerőátadási képességeket az autó számára.A 4MOTION összkerékhajtás a menetdinamikai szabályzórendszeren (Vehicle Dynamics Manager) keresztül további futómű-technikákkal, például az elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (XDS) és a különböző hangolásokat kínáló, extrafelszerelésként rendelhető adaptív futómű-szabályzással (DCC) is hálózati kapcsolatban áll. Az eredmény pedig a lehető legpontosabb és semleges irányíthatósági tulajdonságokban, optimális vonóerőátadási képességekben és kiemelkedő agilitásban – röviden: a vezetés lehető legélvezetesebb élményében – érzékelhető. A Golf R Variant végső finomhangolására a Nürburgring Nordschleife-szakaszán került sor.Az extrafelszerelésként rendelhető R-Performance csomag részeként a nagyteljesítményű kombi két további menetprofilt is kínál. A „Special” üzemmódban a hajtásrendszer minden meghatározó paramétere a Nordschleife és más hasonlóan igényes versenypályák karakteréhez igazodik. A „Drift” menetprofil a közutakon kívüli menetdinamika új lehetőségeit tárja fel, jelentősen növelve a „driftelés” élvezetét és biztonságát.A Golf R Variant hajtásáról az EA888 motorsorozat 2,0 literes, négyhengeres turbófeltöltésű tagja gondoskodik, amely negyedik generációjában 235 kW (320 LE) teljesítményt kínál, és álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatti gyorsulást tesz lehetővé 100 kilométer/órás tempóra. A 250 kilométer/óra végsebesség az opcionális R-Performance csomaggal 270 kilométer/órára is emelhető.Vérbeli sportgép a mindennapokban isMég R-specifikus sportfutóműve, illetve annak sportos hangolása következtében sem szorul háttérbe a Golf R Variant mindennapos használhatósága. A „Comfort” módusz például az alapkivitel négy üzemmódjának egyikeként – a motor, a sebességváltó, a lengéscsillapítók, a kormányzás és az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring) paraméterein keresztül – a lehető legszínvonalasabb kényelemre összpontosít.A dinamikus kombi tágas térkínálatával is meggyőzőnek bizonyul. A Golf R Variant a Golf ferdehátú változatához képest 58 milliméterrel hosszabb tengelytávja a belső térkínálat előnyére szolgál, különösen a hátul utazók élvezhetnek nagyobb méreteket. A csomagtartó térfogata a második üléssor lehajtásával és a tetőig pakolva akár 1642 literre is bővíthető. Extrafelszerelésként elektromosan kihajtható vonófej egészítheti ki a Golf R Variant – a mindennapok nagyteljesítményű kombijaként kínált - felszereltségét.Golf R Variant – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km): városban 9,2; városon kívül 6,1–5,9; kombinált 7,3-7,2; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): kombinált 166–164; gazdaságossági besorolás: D-CGolf R – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km): városban: 9,0; városon kívül: 6,0-5,9; kombinált 7,1-7,0; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): kombinált 163-161; gazdaságossági besorolás: DA Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.09.18.

Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen

• Salzgitterben nyílt meg az akkumulátorcellák legkorszerűbb laboratóriumi központja• Németország elektromos mobilitási klaszterének erősítése: további 70 millió eurót invesztál az akkumulátorkutatás bővítésébe a Volkswagen Group Components, mintegy 250 csúcstechnológiás munkahelyet teremtve• Fejlesztési, gyártási és újrahasznosítási szaktudás: fokozatosan Európa vezető akkumulátorközpontjává fejlődik a salzgitteri termelési helyszín• Thomas Schmall: „Következetesen végre kívánjuk hajtani technológiai ütemtervünket, az akkumulátortechnológia meghatározó szereplőjévé avatva a Volkswagent”Salzgitter/Budapest, 2021. szeptember 20. – Európa egyik legkorszerűbb akkumulátorcella-kutatási és -fejlesztési laboratóriumát nyitotta meg szeptember 13-án Salzgitterben a Volkswagen Group Components. A vállalat ezzel tovább bővíti akkumulátortechnológiai szakértelmét és újabb lépést tesz az elektromos mobilitás céljait szolgáló, saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé. A Volkswagen egységesített akkumulátorcellája a tervek szerint 2025-től Salzgitterben kerülhet le a gyártósorról. A jövőben összesen négy laboratóriumban mintegy 250 szakértő folytat kutatásokat az akkumulátorcellák fejlesztésének, elemzésének és tesztelésének szakterületein. A Volkswagen mintegy 70 millió eurót invesztál a szükséges eszközökbe és berendezésekbe.„Az új, legkorszerűbb laboratóriumokkal fejlesztési, folyamat- és gyártási szakértelmünket bővítjük az akkumulátorcella, vagyis elektromos járművek ’szívének’ szakterületén. A Volkswagen salzgitteri termelési helyszíne jól mutatja, hogyan alakítható át sikeresen a német autóipar a hagyományos hajtásrendszerekről az elektromos mobilitásra. Élvonalbeli kutatást telepítünk ide, s az iparág úttörőjeként már a holnap munkahelyeit teremtjük meg” – hangsúlyozta Thomas Schmall, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a technika területéért felelős tagja, egyben a Volkswagen Group Components igazgatótanácsának elnöke. Utóbbi vállalat az egyes márkákon átívelően felel a konszernen belül az Akkumulátor- és Töltéstechnikai Ütemterv (Battery and Charging Technology Roadmap) végrehajtásáért, amelyet a 2021 márciusában rendezett „Power Day” alkalmával mutattak be. Az akkumulátorok és a töltés jövőbemutató technikái a vállalatcsoport NEW AUTO stratégiájának kulcsfontosságú területeiként kerültek júliusban ismét az érdeklődés középpontjába.„A laboratóriumok megnyitásával elérkeztünk a következő stratégiai mérföldkőhöz, s mostantól minden erőnkkel saját akkumulátorcella-gyártásunk előkészületein dolgozunk” – emelte ki Thomas Schmall. Az új egységesített akkumulátorcella a tervek szerint 2025-től készülhet majd a salzgitteri gigaüzem gyártósorán a járművek piaci volumenszegmense számára. 2030-ra a Volkswagen Csoport összesen 240 GWh kapacitással már hat akkumulátorcella-gyárat tervez partnereivel közösen működtetni Európában. Salzgitterben 40 GWh éves kapacitással készülhetnek a jövőben cellák. Az új egységesített akkumulátorcellával különböző szinergialehetőséget is ki kívánnak használni, akár 50 százalékkal mérsékelve az akkumulátorköltségeket.Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke így fogalmazott: „Ha jelenleg valamely termelési helyszínen különösen is jól megfigyelhető, mit jelent az ’autóipar átalakulása’, az Salzgitter. Évtizedeken át autók millióit látta el a Volkswagen az itt készült motorokkal, a mind széleskörűbb elektromossá alakítás következtében azonban már következetesen zajlik e helyszín fokozatos átállása az akkumulátorcellák jövőközpontú és előremutató gyártására. A jövő autóiparának szíve immár elektromos – és Alsó -Szászországban dobog.”A teljes vállalatcsoportra kiterjedően a salzgitteri kompetenciaközpont felel az elektromos autók akkumulátorcelláinak anyagvizsgálataiért, jóváhagyási vizsgálataiért, minőségbiztosításért és sorozatgyártás-ellenőrzéséért. Jelenleg a salzgitteri Akkumulátorcella Center of Excellence (CoE) mintegy 500 munkatársa közül mintegy 160 dolgozik a cellafejlesztésben. 2022 végére a tervek szerint már több mint ezer főre bővül a CoE kollektívája, akik közül nagyjából 250 szakértő foglalkozik majd a megfelelő cellaalapanyagok és -formátumok kutatásával, elemzésével és fejlesztésével.Az új laboratóriumok – kezdetben 2500 négyzetméter alapterületen – akár 200 különböző elemzőeljárással, valamint új módszerek kifejlesztésével tesznek lehetővé széleskörű akkumulátorcella-vizsgálati programokat. „A jövőben egyaránt születnek Salzgitterben fejlesztések a ma és a holnap akkumulátorcellái számára” – magyarázta Frank Blome, az akkumulátorcella és akkumulátorrendszer üzletág vezetője. „Korszerű felszerelésükkel az új laboratóriumok Európa legmodernebb létesítményei közé tartoznak az akkumulátorcellák kutatásának szakterületén.”Az akkumulátorcellákat itt a legkorszerűbb technikák alkalmazásával vizsgálják részletesen, például a világ kevés pásztázó elektronmikroszkópjainak egyike is rendelkezésre áll Salzgitterben a lítium kimutatására. A további berendezések között szerepel egy magas fokon automatizált vizsgálóállomás is, amellyel a gyors feltöltések és kisütések során tesztelhető a cellák teljesítőképessége és öregedési folyamata. Az eljárásban egyebek mellett olyan cellák is szerepelnek, amelyek mindössze 12 perc alatt 5-ről 80 százalékig is feltölthetők.A gyártási, elemzési és vizsgálati adatok intelligens összevezetésének köszönhetően a fejlesztési folyamatok különösen hatékonyan működhetnek. A tökéletes együttműködés érdekében a laboratóriumokat négy területre osztották fel:Az akkumulátorcella-fejlesztő laboratóriumban az új anyagok alkalmasságát értékelik, valamint az alkalmazott vegyi és elektróda-anyagokat, illetve a különböző folyamatokat fejlesztik. Az ígéretes újdonságok közvetlenül a szomszédos kísérleti gyártósorra kerülnek, ahol kis sorozatban el is készülhetnek.Az analitikai laboratóriumban a kutatók vetélytárs-elemzéseket és minőségbiztosítási feladatokat végeznek.A környezetvédelmi és biztonsági laboratóriumban hat speciális kamrában tartóssági vizsgálatnak vetik alá az akkumulátorcellákat, például elektromos, termikus és mechanikai terhelésnek téve ki őket. Itt új vizsgálati módszereket is kutatnak.Az elektromos vizsgálóállomáson mindenfajta formátumú és teljesítménykategóriájú, laboratóriumi, illetve sorozatgyártású cellát mérnek, valamint tesztelnek teljesítményére, öregedési folyamatainak jeleire és hosszú távú tartósságára.„Itt fejlesztik a Volkswagen Csoport egyik legfontosabb jövőbeni technológiáját. A Akkumulátorcella Center of Excellence (CoE) teljes tevékenysége azt szolgálja, hogy a vállalatcsoport minden márkája ügyfeleinek a lehető legnagyobb hatótáv és töltőteljesítmény, illetve legmagasabb fokú hosszú távú fenntarthatóság és biztonság jellemezte elektromos modellek állhassanak rendelkezésükre” – fejtette ki Frank Blome.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.09.08.

Az önvezető ID.BUZZ első prototípusa

A közlekedési torlódások csökkentése és a városi biztonság növelése érdekében kifejlesztve Bemutató a Volkswagen Csoport „New Auto Night” eseményén, a 2021-es Nemzetközi Autókiállítás (IAA Mobility) esti programján A jövő ID.BUZZ ra épülő önvezető járművei kamerák, illetve lidar- és radarérzékelők kombinációját alkalmazzák Az első felhasználó a MOIA mobilitási szolgáltató leszHannover/München/Budapest, 2021. szeptember 9. – Fekete-fehér álcafestésben, tetején egy magas szerkezettel gurul be csendesen a csarnokba, ahol a Volkswagen Csoport New Auto Night eseménye zajlik a 2021-es Nemzetközi Autókiállítás esti programja keretében: Egyike a Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) első öt, teljesen elektromos ID.BUZZ AD (Autonomous Driving) önvezető tesztjárműveinek, amelyek szériaváltozatai 2025 től kezdődően jelennek majd meg az olyan kereskedelmi mobilitási szolgáltatók flottáiban, mint a MOIA. München a fejlesztési partner Argo AI európai központja is; a globális, autonómjármű-technológiai vállalat fejleszti azt az önvezető rendszert (SDS-t) – beleértve a térképeket, hardvert, szoftvert és a felhőalapú támogató infrastruktúrát is –, amelyet az ID. BUZZ AD is használ. 2025 ben debütál az önvezető ID.BUZZ AD Hamburgban, ahol utasait a MOIA által üzemeltetett járműmegosztási szolgáltatás keretében fogja eljuttatni úti céljaikhoz. Az eseményen Dr. Herbert Diess vezérigazgató elmondta: „A Volkswagen Csoport átalakulóban van, járműgyártóból piacvezető, szoftveralapú globális mobilitási szolgáltatóvá válik. Mi vagyunk az a cég, amely átértelmezi a mobilitást – fenntartható, egybekapcsolt és biztonságos mobilitási megoldásokkal a jövő generációi számára.”Az Argo jelenleg is teszteket folytat az ID.BUZZ AD1 prototípusokkal különböző városi környezetekben, köztük Münchenben is. Az Argo önvezető rendszere érzékelők, szoftverek és számítógépes platformok együtteséből tevődik össze, amellyel a jármű 360 fokban térképezi fel a környezetét, kiszámítja a gyalogosok, kerékpárosok és járművek mozgását, továbbá kezeli a meghajtó-, fékező- és kormányzó rendszereket, így biztonságosan és természetesen tud közlekedni, akár egy tapasztalt járművezető.Az Argo AI kamerák, radar és lidar segítségével valósítja meg a biztonságos önvezetést. A cég saját fejlesztésű Argo Lidar érzékelője az ID.BUZZ AD1 prototípusok tetején, a magasban helyezkedik el, és akár több mint 400 méteres távolságból is képes érzékelni a tárgyakat. A szabadalmaztatott, Geiger-módban működő technológia révén a legkisebb fényrészecskéket (egyetlen fotont) is képes érzékelni, így a kevéssé fényvisszaverő tárgyakat, például a feketére festett járműveket is érzékeli, és rendkívül pontos képet tud alkotni a környezetéről.Az ID.BUZZ AD1 tesztelése a Volkswagen Haszonjárművekkel együttműködésben zajlik az Argo AI fejlesztési központjában, Neufahrnban, München közelében. Az Egyesült Államokban található tesztpályájukon kívül az Argo rendelkezik egy kilenc hektáros zárt pályával is a müncheni repülőtér közelében, ahol különböző, az európai forgalomra jellemző közlekedési helyzeteket is tudnak tesztelni. „Az ID.BUZZ AD1 tesztflotta mérföldkő a Volkswagen Haszonjárművekkel való szakmai kapcsolatunkban” – nyilatkozta Bryan Salesky, az Argo AI alapítója és vezérigazgatója. „Öt évnyi fejlesztés és a nagy, bonyolult amerikai városokban szerzett tapasztalataink után izgatottan várjuk a München utcáin folytatott tesztelés kezdetét. Ez is a MOIA val közös, kereskedelmi célú önvezető járműmegosztási szolgáltatás elindítását készíti elő.”Az autonóm vezetési szolgáltatások fejlesztési programjával a Volkswagen Haszonjárművek azt mutatja be az IAA keretein belül, hogy a belvárosi közlekedést lehet tehermentesíteni a járműmegosztással, ami ráadásul biztonságosabb is az önvezető rendszernek köszönhetően: „A környezetfigyelő rendszer hat lidarból, tizenegy radarból és tizennégy kamerából áll, amelyek a jármű egészén oszlanak el. Így sokkal több minden figyelhető meg, mint amit egy emberi járművezető az üléséből láthat” – magyarázta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek autonóm vezetésért felelő vezetője. A márka saját üzleti egységet állított fel, amely az autonóm vezetéssel foglalkozik, továbbá részesedést vásárolt az Argo AI-ban.Míg a VWN és az Argo AI az autonóm jármű és az önvezető rendszer fejlesztésén dolgozik, az autonóm mobilitási szolgáltatás harmadik összetevője pedig a MOIA. A Volkswagen leányvállalata széles körű tapasztalattal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások és a flottakezelés területén. Egészen rövid idő alatt a MOIA létrehozta Európa legnagyobb, teljesen elektromos járműmegosztási szolgáltatását, járművezetőkkel együtt. Több millió utast szállítottak már. Az ID.BUZZ AD1 első felhasználója a MOIA lesz, 2025 től. „Az Argo AI val és a VWCV vel együttműködésben arra használjuk fel szakmai tudásunkat, hogy kifejlesszünk egy autonóm mobilitási szolgáltatást a hagyományos szolgáltatásunk mellé” – mondta el a MOIA vezérigazgatója, Robert Henrich. „A világ városai mind hatékonyabbá és környezetbarátabbá szeretnék tenni közlekedésüket. Az önvezető járműmegosztás javítja a városi mobilitást, növeli a közlekedésbiztonságot és vonzóbbá teszi a városokat. Hamburg lesz az első város, ahol elérhető lesz az autonóm járműmegosztás.”1 ID.BUZZ AD – Ez a jármű még nem elérhető kereskedelmi forgalomban Az Argo AI bemutatása Az Argo egy globális, autonómjármű-technológiai platformot szolgáltató vállalat, központja a pennsylvaniai Pittsburgh-ben található. A vállalat vezető autógyártókkal, köztük a Ford Motor Company-vel és a Volkswagen Csoporttal együttműködve fejleszt önvezető technológiát, hogy mindenki számára biztonságossá és élvezetessé tegye a városi utazást. Az Argo AI több mint 1200 embert foglalkoztat mérnöki központjaiban a michigani Dearbornban; a New Jersey-beli Cranbury-ben; a kaliforniai Palo Altóban és Münchenben, Németországban. Az Argo jelenleg a floridai Miamiban, a texasi Austinban és Washington D.C.-ben, valamint Pennsylvania, Michigan és Kalifornia államban tesztel autonóm járműveket. További információt az Argo kapcsán itt talál: www.argo.aiA MOIA bemutatása A MOIA a Volkswagen Csoport leányvállalata. A vállalat mobilitási szolgáltatásokat fejleszt berlini és hamburgi telephelyein, és együttműködik a városokkal és a helyi tömegközlekedési szolgáltatókkal. A MOIA jelenleg egy járműmegosztási szolgáltatás fejlesztésén és megvalósításán dolgozik az egyéni járműves közlekedés elkerülése és a közúti infrastruktúra hatékonyabb használata érdekében. A városok így megszabadulnak a forgalmi dugóktól, a zajtól és a kipufogógázoktól. A MOIA 2018 nyara óta kínálja járműmegosztási szolgáltatását Hannoverben, és Hamburg volt az első egy millió feletti lakosságú nagyváros, amely követte 2019. április 15-én. További információ: www.moia.ioMegjegyzés a szerkesztőknek: A szöveget és a további képeket megtalálhatják a sajtóadatbázisunkban: www.vwn-presse.de
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.07.24.

„A NEW AUTO programmal újraalkotjuk a Volkswagent”

• A Csoport a 2030-ig szóló stratégia keretében útjára indítja a vállalat történetének legnagyobb átalakulását• Diess vezérigazgató megerősítette, hogy a 8 százalékos árrést 2025-ig 9 százalékra tervezik emelni• Az éves közgyűlés dönt az új javadalmazási rendszerről, meghatározott ESG-célkitűzésekkel• Erős első félév 2021-ben: az átadások száma jelentősen emelkedett, az elektromos járművek értékesítési volumene több mint duplájára nőtt, a működési eredmény várhatóan 11 milliárd euró körül alakul• Diess vezérigazgató szerint: „az egyén mobilitása fényes jövő elé néz. Erős márkáinkkal és globális technológiai platformjainkkal tervünk, hogy a mobilitás új világában is vezető szerepre tegyünk szert.”Berlin/Budapest, 2021. július 23. – A Volkswagen Csoport felkészülten tekint a mobilitás kibocsátásmentes és autonóm jövője felé. „A NEW AUTO stratégiával 2030-ra újraalkotjuk a Volkswagent” – mondta Herbert Diess vezérigazgató a Volkswagen Csoport virtuális éves közgyűlésén. „Az elkövetkező évtizedben az utakon futó járművek egyre inkább fenntarthatóak, biztonságosak, okosak és végül önvezetők lesznek. Az egyén mobilitása fényes jövő elé néz. Erős márkáinkkal és globális technológiai platformjainkkal tervünk, hogy a mobilitás új világában is vezető szerepre tegyünk szert.”Az innovációs készség, a technológiai szakértelem, a sebesség és a méret mind jelentőséget nyer a jövőben. A Volkswagen Csoport tervei szerint tovább növeli részesedését az elektromobilitás piacán, és ebben segítségünkre lesz, hogy platformjainkat globálisan tudjuk méretezni – mondta Diess. Megerősítette azon meggyőződését, hogy a következő évtized során az e-mobilitás az egyetlen járható út a közúti szén-dioxid-kibocsátás érdemi csökkentésére. Ehhez kapcsolódóan megemlítette az Európai Bizottság által nemrégiben előterjesztett terveket is. „Célunk, hogy a világ piacvezetője legyünk elektromos gépjárművek területén” – jelentette ki Diess.Erős első félév 2021-ben2021 első hat hónapja során a Volkswagen Csoport a COVID–19 járvány és a félvezetők globális hiánya ellenére is jelentős haladást ért el: június végére látványosan – 27,9 százalékkal – növekedtek a járműátadások az előző év mintegy ötmilliós mennyiségéhez képest. A Csoport folytatta sikeres elektromos offenzíváját: 170 939 tisztán elektromos járművet adott át az első hat hónap alatt. Ez több, mint kétszerese az előző év azonos időszakában teljesített értéknek. Herbert Diess: „az első félév során a Volkswagen Csoport 26 százalékos piaci részesedésével több elektromos járművet adott el Európában, mint bármely másik vállalat.” Fő piacain – Kínában és az Egyesült Államokban – összpontosított saját gyártásának köszönhetően a Volkswagen meggyőződése, hogy továbbra is világszerte jól pozicionált az elektromobilitás villámsebes felfutásához. „Feltételezzük, hogy az e-mobilitás és a belsőégésű motoros jármű-üzletágunk árrése két-három éven belül azonos szinten lesz. A novemberben esedékes éves tervezési ciklusra készülve a Csoport 7-8 százalékról 8-9 százalékra emelte a 2025. évre tervezett működési nyereséghányadát.A Volkswagen Csoport pénzügyi teljesítménye már így is számottevően javult 2021 első félévében: Az előzetes adatok alapján a vállalat magas, 11 milliárd euró körüli működési eredményre számít az első félévben. Az autóipari divízió nettó pénzforgalma várhatóan 10 milliárd euró körül alakul.A javasolt osztalék változatlanAz Igazgatótanács és a Felügyelőbizottság által az éves közgyűlés elé terjesztett javaslat értelmében a 2020-as pénzügyi évben 4,80 euró osztalék jár törzsrészvényenként és 4,86 euró elsőbbségi részvényenként. Ez megegyezik a 2018. és 2019. pénzügyi év szintjével. A COVID–19 járvány következtében a sikeres 2019. pénzügyi évről fennmaradó nettó eredményből tavaly 855 millió eurót átvittek a 2020. pénzügyi évre.A Felügyelőbizottság továbbá az éves közgyűlésen benyújtotta az Igazgatótanácsnak jóváhagyásra az új javadalmazási rendszerről szóló terveket. Ezt a 2020-as pénzügyi évben felülvizsgálták, és 2021. januártól már érvényben van. Az egyéb kiigazítások mellett tartalmazza a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) célkitűzések végrehajtását. A Volkswagen Csoport ezáltal külön kiemeli a dekarbonizáció és a nagyobb fokú fenntarthatóság iránti elköteleződését.A Volkswagen Csoport egyik erőssége a sikeres márkáiA Prémium márkacsoportban az AUDI vezető márkaként jelentős működési eredményre tett szert, és 2021 első félévében rekordszámú átadást teljesített. A hangsúly a modellportfólió elektromossá alakítására és digitalizációjára került. Herbert Diess: „Nincs még egy olyan prémium kategóriájú gyártó, amely hasonló hatótávolságú elektromos járműveket kínál.” Az AUDI továbbra is ebbe az irányba kíván fejlődni, egyéb kezdeményezések mellett, mint például a csúcstechnológiai Artemis-projekt. „Az AUDI ismét a Csoport csúcstechnológiájának fejlesztésén dolgozik” – húzta alá Diess. Ezeket a Bentley-nél is alkalmazzák majd. Hozzátette, hogy a brit luxusmárka bevonása a Prémium márkacsoportba a Lamborghini és a Ducati mellé lehetővé teszi, hogy az AUDI-technológiát még magasabb árszegmensbe pozicionálják, így előnyt kovácsoljanak a nagyobb méretgazdaságosságból.A Volumen márkacsoportban vezető márkaként a Volkswagen elhivatottan dolgozik portfóliója elektromossá alakításán és a digitalizáción, az ACCELARATE stratégiájának keretében. A márka arra törekszik, hogy 2025-re globális piacvezetővé váljon az akkumulátoros elektromos járművek volumenszegmensében. A tisztán elektromos ID. nagy családjába tartozik az ID.3, ID.4, ID.52 és ID.63 modell, jövőre pedig az ID. BUZZ2 is – így ebben az iparági szegmensben a legátfogóbb termékportfóliót alakítja ki. Diess a következőket mondta a márka szerepéről: „a Trinity projekt keretében az Volkswagen bevezeti a volumenszegmensbe az Artemis technológiát, ahogy a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióval (MEB) is tette.”Rámutatott, hogy erre jó példa a tisztán elektromos CUPRA Born, amelynek alapja a MEB-platform. „A márka vonzó modellportfólióval büszkélkedhet, amelynek egyik tagja a CUPRA Formentor” – közölte Diess. A SEAT és CUPRA márkák is ambiciózus célokat tűztek ki maguk elé: 2025-ig mintegy 5 milliárd eurót fektetnek az elektromossá alakításba.A ŠKODA márka is rendületlenül folytatja modelloffenzíváját. Diess erről így nyilatkozott: „az új OCTAVIA hibrid meghajtásával és internet-csatlakozásával kategóriájának példaképe. A ŠKODA szintén jelentős előrehaladást ért el az e-mobilitás terén, az ENYAQ segítségével." Hozzátette, hogy a nemzetközi színtéren a ŠKODA idén átvette az orosz és észak-afrikai regionális piacokat.A Volkswagen Haszonjárművek márka partnerével, az ARGO AI vállalattal, technológiai úttörő szerepet vállal a városi önvezető járművek fejlesztésében, ahogy az ID. BUZZ AD2 is mutatja. Mindeközben a márka nemrégiben bemutatta az új MQB-alapú T72 modellt, amely most először hálózatról tölthető hibrid meghajtással lesz elérhető. Diess a következőket mondta a márka fejlődéséről: „A Volkswagen Haszonjárművek egyre inkább életmód-márka. Az új T7 innovatív és digitális, de kényelmes és funkcionális is. Jövőre mutatjuk be eddig legtöbb érzelemmel átszőtt modellünket, az ID. BUZZ-t.”A Sport márkacsoportban a Porsche márka továbbra is biztosan halad a siker útján. Kimagasló működési eredményt ért el, és rekordszámú járművet adott át az év első hat hónapjában. „A Porsche saját ligájában játszik, 15 százalékot meghaladó fenntartható árréssel. A Porsche még 2020 nehézségei közepette is képes volt fenntartani kétszámjegyű nyereségességét. A márka erősebb, mint valaha” – mondta Diess. A Taycan rendelési hátraléka jelenleg négy-öt hónap. A tervek szerint a Bugatti márka a Rimac márkával közös vállalkozásba integrálódik, a szabályozó hatóságok jóváhagyásától függően.A haszonjármű üzletágban a TRATON 13,6 milliárd euró értékű értékesítésre számít az első félévben, hasonlóan a válság előtti 2019. év azonos időszakához. A beérkezett megrendelések száma meghaladja a 170 000 járművet, amely az első hat hónapra nézve rekord szint. Mindeközben a Navistar átvétele sikeresen lezárult. Diess ehhez hozzáfűzte: „A TRATON a Navistar átvételével tovább növelte globális jelenlétét. Ezzel a vállalat Global Champions stratégiájának befejező szakaszába lépett. A TRATON a jövőben még erőteljesebben a kínai piacra összpontosít.” A TRATON továbbá fel kívánja gyorsítani átállását az e-mobilitásra. 2025-ig összesen 1,6 milliárd eurót fog az elektromobilitással kapcsolatos kutatásba és fejlesztésbe invesztálni. Az kezdeti eredmények már jól láthatóak: Már működik a tisztán elektromos Lion’s City E modell Hamburgban és más európai nagyvárosokban.1) AUDI e-tron GT: energiafogyasztás (kombinált): 20,2–18,8 kWh/100 km (NEDC); CO2-kibocsátás (kombinált): 0 g/km; energiahatékonysági osztály: A+2) A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.3) A jármű kereskedelmi forgalomban Európában még nem kapható.A Volkswagen Csoportról: A wolfsburgi székhellyel rendelkező Volkswagen Csoport a világ egyik vezető és egyben Európa legnagyobb gépjárműgyártója. A Csoport hét európai ország alábbi tizenkét márkáját öleli fel: Volkswagen Passenger Cars, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Haszonjárművek, Scania és MAN. A személygépkocsik portfóliója a kisautóktól a luxusosztályú járművekig terjed. A Ducati motorkerékpárokat kínál. A könnyű és nehéz haszongépjárművek ágazatában a termékek a pick upoktól az autóbuszokig és nehéz tehergépjárművekig terjednek. Minden hétköznap 662 600 munkavállaló gondoskodik a gépjárművekhez kapcsolódó szolgáltatásokról, és más üzleti területek tevékenységeiről. A Volkswagen Csoport 153 országban értékesíti járműveit.2020 ban a Csoport által az ügyfelek részére átadott járművek teljes száma 9,31 millió volt (2019 ben 10,98 millió). A Csoport árbevétele 2020 ban 222,9 milliárd eurót tett ki (2019 ben 252,6 milliárd eurót). Az adózott eredmény a 2020 ban 8,8 milliárd euró volt (2019 ben 14,0 milliárd euró).
Bővebben
Szervizhírek
2021.07.16.

GO Service program

Legyen tagja egy igazi minőségi klubnak, használja ki a személyre szabott különleges ajánlatainkat és élvezze exkluzív klubszolgáltatásainkat!A kedvező árak és a kiemelt gondoskodás valódi szervizélményt biztosítanak minden Go! partnerünk számára!Szezonális Go! ajánlatok egyedi áron - minden szezonbankiemelt szerviz-, és tartozék ajánlat, kedvezőbb Go! áronÁllandó ingyenes szolgáltatások - minden megrendelés mellé:Márkaszerviz előzmények (javítási történet) ellenőrzéseGyártói visszahívási akciók és minőségjavító intézkedések ellenőrzése, elvégzéseKülső mosás*Aktív munkafelvétel*: A szerviz folyamán az aktuális szezonális gyorsátvizsgálást is elvégezzük autóján.Opcionálisan, előre kérhető ingyenes szolgáltatások** – előzetes kérés esetén:Interaktív munkafelvétel: a munkafelvétel során, autóját önnel közösen nézzük átGo! mobilitás:*** ingyenes mobilitás ajánlat a következő közlekedési csomópontig vagy az Ön által kért helyre max. 5 km-es távolságig.Go! figyelmesség* - hogy várakozása kellemes legyen, ügyfélváróinkban az alábbiakkal várjuk:egy frissítő ital (kávé/tea/ásványvíz)újság, napilapok, magazinokGo! Service News - információk és ajánlatok első kézből:Go! Service Magazin (3/év)Elektronikus hírlevelek (4/év)Alapértékeink - ez nálunk már csak így természetes:Gyártói szerviznormákGyári alkatrészekCsatlakozzon a Go! service programhoz, legyen tagja egy exkluzív klubnak és élvezze a biztonságos és kényelmes utazás minden pillanatát!*A nettó 10.000 Ft érték feletti javítások esetén vehető igénybe.** Az opcionális szolgáltatások is nettó 10.000 Ft érték feletti javítás és a szervizidőpont igénylésekor történő, előzetes bejelentés - esetén vehetőek igénybe.***Az ingyenes Go! mobilitás ajánlat konkrét formája, az egyes márkaszervizeknél különböző lehet.
Bővebben
Szervizhírek
2021.07.05.

VW Kék Innovációs Különdíj, Karikó Katalin

Idén is sor került a Volkswagen és a Menedzserek Országos Szövetsége által alapított Kék Innovációs Különdíj nyertesének kihirdetésére. Ezúttal olyan vezető érdemelte ki a díjat, akire nem csak a Volkswagen, de az egész ország is büszke lehet: Karikó Katalin, a BioNTech alelnöke kapott különdíjat július harmadikán, a Szövetség által szervezett ünnepségen.Karikó Katalin a koronavírus elleni vakcina fejlesztésében éllovas hírvivő RNS kutató a BioNTech alelnökeként aktívan hozzájárult ahhoz, hogy minél hamarabb visszaállhasson életünk a megszokott kerékvágásba. A Volkswagen és a Menedzserek Országos Szövetsége e fáradhatatlan munka jutalmazásául ítélte Karikó Katalinnak a Kék Innovációs Különdíjat. A díjat Papp Zoltán, a Volkswagen márkaigazgatója adta át.Karikó Katalin – a BioNTech alelnöke1973 és 78 között a szegedi, akkori nevén József Attila Tudományegyetem biológia szakán tanult, ahol a Szegedi Biológiai Központ MTA ösztöndíjasként a kutatásaiban először használt módosított nukleozidot tartalmazó RNS-t. PhD-képzése lezárásaként 1983-ban avatták doktorrá. 1985-ben a családjával az Amerikai Egyesült Államokba költözött, ahol további 3 éven át a módosított nukleozidokat tartalmazó RNS-sel, később Washingtonban pedig az interferonokkal dolgozott. 1989 és 2013 között a philadelphiai Pennsylvaniai Egyetemen folytatta a munkáját, előbb a kardiológián, majd az idegsebészeten. Az intézmény 2005-ben szabadalmaztatta a Drew Weissmannal együtt kidolgozott, módosított nukleozidokat tartalmazó mRNS terápiás alkalmazásokat, amelynek kidolgozásáért megkapták a Rosenstiel díjat. 2013-ban alelnök pozícióban megkezdte munkáját a németországi rákellenes gyógyszerfejlesztést forradalmasító BioNTech cégnél, ahol úttörő szerepet játszott az mRNS technológia fejlesztésében.2020-ban a szabadalma alapján készült el a világon elsőként klinikailag is bizonyítottan hatásos Pfizer-BioNTech, majd a Moderna Covid-19 oltóanyag. Ennek következményeképpen a Szegedi Tudományegyetem Doctor Honoris Causa kitüntető címet adományozott a kutató biológusnak. A társadalmat és a gazdaságot megváltoztató felfedezéséért az osztrák ipartestülettől elnyerte a Wilhelm Exner Érmét, a magyar állam pedig Széchényi-díjjal ismerte el munkásságát.A Volkswagen Kék Innovációs Különdíjról2017-ben a Volkswagen Kék Innovációs Különdíjat Pesti Tímeának, a Leaseplan vezérigazgatójának ítélte a Jelölő Bizottság, 2018-ban Joerg Bauer, a Tungsram Csoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója vehette át a rangos elismerést, 2019-ben pedig ifj. Chikán Attila, az ALTEO Nyrt. vezérigazgatója nyerte el. Karikó Katalin lett így a különdíj történetének második női nyertese, aki a számos tudományos elismerés mellett immáron egy üzleti életből származó díjjal is büszkélkedhet. A Volkswagen kiemelten büszke arra, hogy a hazai márkák közül elsőként hozhatott létre különdíjat a Menedzserek Országos Szövetségével együttműködve. Papp Zoltán, a Volkswagen márkaigazgatója elmondta, a díj azért is fontos a márka történetében, mert megalapítása újabb bizonyíték arra, hogy a Volkswagen egyértelműen letette voksát a zöld jövő és a fenntartható fejlődés gondolata mellett. „Azzal, hogy évente kiemelhetünk egy vezetőt, és megmutathatjuk az országnak, hogy ő és vállalata az innováció éllovasa, mi is indikátorai lehetünk annak, hogy egy valóban fenntartható gazdaság felé mutassunk irányt a hazai vállalatvezetőknek. A környezettudatos vállalati modell elképzelése pedig egybevág a Volkswagen márka Way to Zero vállalásával: azzal, hogy megteremtse a klímasemleges mobilitás gyakorlatát” – mondta Papp Zoltán.A Volkswagen Kék Innovációs Különdíjra pályázni nem lehet, a jelöltek személyére javaslatot tehetnek a felkért szakmai szervezetek. Díjazottak lehetnek azon magyar vállalatvezetők, akik első számú vezetőként kimagaslóan sokat tettek környezettudatos fejlesztések, innováció, és fenntartható gazdaság jegyében. A díjazottak vállalatának a versenyszférában kell működnie, legalább évi 1 milliárd Ft árbevétellel és minimum 10 alkalmazottal kell rendelkezniük. Nagyvállalatoknál díjazottak lehetnek az első számú vezetők, illetve olyan felsővezetők, akik közvetlenül az első számú vezetőnek jelentenek, kisvállalatok esetében kizárólag az első számú vezetők nyerhetnek. A díjazás feltétele továbbá a legalább ötéves, sikeres vezetői múlt.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.07.03.

A Multivan világpremierje – A modern korba lép az autózás életérzésével a Volkswagen

A Multivan új generációja legendás elődei karizmatikus génjeit örökli Az új Multivan az első Bulli, amely hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel is a piacra érkezik Akár 4053 literes csomagtér és új sínrendszerrel kialakított, rugalmas üléselrendezésHannover/Budapest, 2021. június 11. – Multivan sorozatának teljes egészében új generációját mutatja be a Volkswagen Haszonjárművek a június 10-i világpremier alkalmával. Koncepcióját tekintve óriási előrelépés jellemzi az egyterű modellt, első ízben jelenik meg ugyanis hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változat is hajtásrendszerei kínálatában. Emellett egyaránt hálózatba kapcsolt kezelési, infotainment- és vezetői segédrendszerek új fejlesztési fázisa is rendelkezésre állhat a fedélzeten, miközben új beltér-koncepciója még sokoldalúbbá avatja a Multivan modelleket. Jelentős evolúciót képvisel a Multivan immár ikonná vált formavilága is, s amint Albert Kirzinger vezető formatervező kiemelte: „Az új Multivan semmi mással össze nem téveszthetően hordozza magában a világ legismertebb egyterű-dizájnjának génjeit.”A márka és a mobilitás új korszakát nyitotta meg a Volkswagen Haszonjárművek az új Multivan június 10-i világpremierjével. A jövőben három fő pillérre – a Multivan, a Transporter 6.1 és a 2022-ben érkező ID.BUZZ – épül a Bulli termékcsalád. A haszonjármű alkalmazások specialistájaként és az immár ikonná vált California kempingautó alapjául továbbra is a T6.1 szolgál, az ID.BUZZ lifestyle-egyterű és az ID.BUZZ Cargo városi kisáruszállító formájában pedig két tisztán elektromos hajtásrendszerű modell hódíthat meg új piaci szegmenseket. Mindeközben az új, akár hétüléses Multivan minden eddiginél jobban átveheti a sokoldalú tehetség kulcsfontosságú szerepét.A mindenekelőtt a családok és a sportos, aktív vásárlók igényei szerint készült Multivan új fejlesztésű ülés- és csomagtérrendszerével számtalan mobilitási szituációhoz alkalmazkodhat, emellett immár szalonszerű belterével igényes transzfermodellként (shuttle) is kiváló ajánlat. Annál is inkább, mivel az új generáció az alapmodellel párhuzamosan még nagyobb, akár 4053 literes csomagtér jellemezte, hosszabb változatában is bemutatkozik. Hátul ezentúl már csak könnyen állítható és kivehető egyes ülések állnak rendelkezésre, így például már a nagyértékű kerékpárok is a beltérben utazhatnak. Továbbra is jelentős a maximális belmagasság, amely az új panorámatetővel még bővült is.A Multivan teljes egészében új fejlesztésű műszerfalával, illetve annak integrált kijelzőjével is hídként szolgál a digitális világ felé, s alapkivitelében a Digital Cockpit digitális műszeregységgel és a Ready 2 Discover infotainment-rendszerrel készül. Az Online-szabályzóegység (Online Control Unit) révén e technika már a szériafelszereltség részeként is a legkülönfélébb online-szolgáltatásokat és funkciókat hozza el a fedélzetre. A Multivan-tulajdonosok a Function on Demand kínálatából utólag is aktiváltathatják a Ready 2 Discover navigációs funkciót.Újdonság a modellsorozatban a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer. A 160 kW/218 LE teljesítményű high-tech konstrukció különösen nagy hatótávokkal és alacsony összfogyasztással hozza harmonikus összhangba a helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést. A plug-in hibrid hajtású Multivan az eHybrid típusjelzés-kiegészítést hordozza. Emellett a kétféle – 100 kW/136 LE és 150 kW/204 LE teljesítményű – turbófeltöltésű benzinmotort kínáló, elsőkerékhajtású Multivan is megérkezik, 2022-ben pedig a 110 kilowattos (150 LE), szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás (TDI) is csatlakozik a kínálathoz. Az alapkivitelekben kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó (DSG) szerepel.Jelentősen bővült a vezetői segédrendszerek palettája. Egységesen az alapfelszereltség része a Car2X helyi figyelmeztetőrendszer, a Városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist környezetmegfigyelő rendszer, a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist), az új Bekanyarodás-asszisztenssel (Turn-off Assist) bővített Kikerülés-asszisztens, a Közlekedési táblák felismerő rendszere (Dynamic Road Sign Display) és a sebességszabályzó berendezés. Az innovatív új rendszerek közé tartozik az IQ.DRIVE Travel Assist menetasszisztens is, amely 0 és 210 kilométer/óra között mindvégig lehetővé teszi a részlegesen automatizált vezetést. További újdonság a Multivan kínálatában a széria LED-fényszórók alternatívájaként extrafelszerelésként rendelhető és interaktív világításszabályzással működő IQ.LIGHT - LED Matrix-fényszóró. High-tech megoldásai egész sorával minden idők legprogresszívebb Multivan modellje immár a modern korba lép az autózás életérzésével.Média kapcsolatok:Bujáki Zsolt Tóth BeatrixKommunikációs igazgató PR Munkatárs
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.
Frankfurti Nemzetközi Autószalonon I.D CROZZ

Adatvédelmi tájékoztató

2019.08.16.

Adatvédelmi dokumentáció

További információk