Berta-Vadász Hírek

Aktuális híreink

  • Ginop-1.2.8-20-2020-03779
    Aktuális 2024.02.12.

    GINOP-1.2.8-20-2020-03779

  • VW Amarok
    Aktuális 2024.01.11.

    Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

    A Volkswagen Haszonjárművek Amarok-sorozatának ítélte pickup-díját a Nemzetközi Év Kishaszonjárműve (International Van of the Year; IVotY) zsűrije 2011 és 2017 után 2023-ban immár harmadszor nyerte el az Amarok a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) Az IPUA húsztagú zsűrijét az Athénban és környékén tartott tesztvezetések során győzte meg az új Amarok A piacokon kedvezően alakul a robusztus terepes modell iránti keresletLyon/Hannover/Budapest, 2024. január 10. – Ismét az Amarok! Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon, a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) ugyanis csak két-három évente ítélik oda, a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata pedig – újra – győzedelmeskedett. A Volkswagen Haszonjárművek pickup-családja 2011 (a 2012-es és 2013-as évre) és 2017 (a 2018-as és 2019-es évre) után harmadszor részesült ebben az elismerésben, ezúttal együttműködő partnerével, a Forddal, illetve annak Ranger modelljével osztozik az első helyen.„Tripla”: Harmadszor nyerte el a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) Amarok-sorozata a szállítmányozási szakújságírókból álló zsűri „Nemzetközi Pickup Díját” („International Pick-up Award”; IPUA). Az új modell – amely a márka partnerével, a Forddal együttműködésben született, és 2022 végén jelent meg első piacain – az idén októberben, Görögországban szervezett tesztvezetések alkalmával győzte meg a húsztagú nemzetközi zsűrit.„Az Amarok kiválóan szerepelt az IPUA múlt hónapban, Görögországban tartott 2023-as csoporttesztjein. Noha együttműködési projektről van szó, a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata sikerrel őrizte meg a márka jellegzetes formai stílusjegyeit és menettulajdonságait – amit a vásárlók is értékelnek majd” – fejtette ki Jarlath Sweeney írországi autós újságíró, az IVotY és az IPUA zsűrijének elnöke. „Az IPUA immár hetedik alkalommal szervezett csoporttesztjei során az Amarok legújabb generációja is remekelt, s előző modellje 2011-es, majd – modernizált változatában – 2017-es győzelmei után újból a dobogó legfelső fokán végett” – folytatta Sweeney. Az Amarok így mindig a legújabb modelljével győzedelmeskedett az IPUA nemzetközi zsűrijének első, negyedik és most 2023-ban immár hetedik pickup-tesztjén.„Az Amarok olyan pickup, amely mind műúton, mind pedig azoktól távol is megbízható teljesítményt nyújt, amiről a zsűri is meggyőződhetett. Ez a 2024-es és 2025-ös évre szóló „Nemzetközi Pickup Díj” egyben az Amarok „tripláját” is jelenti, mégpedig mindössze 14 évi gyártási idő alatt. E bizalom a Volkswagen Haszonjárművek teljes csapata számára nagy megtiszteltetés. Köszönjük!” – hangsúlyozta a lyoni díjátadó alkalmával Karl Bernqvist, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja.Legtöbb piacán 2023-ban már megrendelhető az új pickup, amely számos példányban járja már az utakat – s szükség szerint természetesen a távoli terepeket is. Az Amarok modellek iránti kereslet a gyártás felfuttatásának időszakaszában részben meghaladja a kínálatot, így egyes piacaikon, illetve bizonyos modellváltozataikban már nem szállíthatók 2023-ra. Az új Amarok kizárólag Dél-Afrikában, a silvertoni gyárban készül.A Volkswagen Haszonjárművek Németországban, illetve Európában öt modellváltozatban és négy motor/sebességváltó összeállítással TDI-dízelként kínálja új pickupját, míg a benzinmotorok, a rövidfülkés (Single Cab) változatok és a kisebb dízelmotorok további, Európán kívül piacokon szerepelnek a választékban.Felszereltségtől függően több mint 25 vezetéstámogató rendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelző, a digitális és analóg kezelőszervek gyakorlatias összeállítása és színvonalas anyagválasztás gondoskodhat prémiumhangulatról az új Amarok fedélzetén. Az akár 1,19 tonna teherbírás, a még átgondoltabban kialakított rakfelület (plató) és az akár 3,5 tonna vontatható tömeg révén az új Amarok minden elképzelhető feladatot megoldhat, munka közben és a szabadidőben egyaránt.Az új Amarok öt modellváltozatában – „Amarok”, „Life” és „Style”, valamint a „PanAmericana” (terepes stílus) és „Aventura” (exkluzív stílus) csúcsverziókban – szerepel a kínálatban, és Európába négyajtós, duplafülkés pickupként érkezik. Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága csaknem tíz centiméterrel haladja meg elődjéét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméter növekedést jelent, még több helyet biztosítva a duplafülkében.Az Amarok fejlett technikája, illetve számos vezetéstámogató rendszert és 360 fokos kameraképeket is kínáló felszereltsége a terepes közlekedést is nagyban megkönnyíti. Akárcsak gázlómélysége, amely az eddigi 50-ről 80 centiméterre nőtt, de karosszériája rövidebb túlnyúlásai és nem utolsósorban erőteljes motor/sebességváltó kombinációi is hozzájárulnak terepes adottságaihoz.A motorpalettán 125 kW/170 LE, illetve 151 kW/205 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű dízel, valamint egy 177 kW/240 LE, 3,0 literes, hathengeres, szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás szerepel. Modellváltozattól függően az új Amarok hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A soros, illetve V-elrendezésű TDI-motorok 405 és 600 newtonméter közötti forgatónyomatékot produkálnak. Minden modellváltozat már alapkivitelében 4MOTION összkerékhajtással készül, kapcsolható (2H, 4H, 4L) vagy bővítetten kapcsolható (4A, 2H, 4H, 4L) kivitelben. Utóbbi csúcsváltozatok többlamellás központi tengelykapcsolón keresztül változó, automatikus nyomatékelosztást is biztosítva az első és a hátsó tengely között, az új Amarok így komoly terhek vontatásához vagy a terepes – például erdőben vagy építkezéseken – közlekedéshez is elegendő erővel rendelkezik.Az új Amarok alapváltozatának induló ára …. A hétköznapok megbízható társának felszereltségében többek között LED-technikájú fényszórók, multifunkciós kormánykerék, Közlekedésitábla-felismerés (Dynamic Road Sign Display), 10 col képátlójú infotainment-képernyő, vészfékfunkcióval (Manoeuvre Braking) kiegészített hátsó Parkolássegítő rendszer (Park Distance Control) és Tolatókamera (Rear View Camera) is szerepel.

  • Hosszú tengelytávú ID Buzz
    Aktuális 2023.06.07.

    Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

    Visszatérés az Egyesült Államokba és Kanadába: meghosszabbított ID. Buzz modelljével kisbusza régóta várt észak-amerikai visszatérését ünnepli a Volkswagen Június 2.: a világpremier napja új ünnep az Egyesült Államokban; a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai premierjére június 23-25. között a hannoveri VW Busz Fesztiválon kerül sor Tágas: az új, hosszú tengelytávú ID. Buzz akár hét személy számára is elegendő hellyel és nagy csomagtartóval az egyik legtágasabb elektromos autó Gazdaságos hajtás: a nagy ID. Buzz opcióként új, 85 kWh (nettó) kapacitású akkumulátorral és új, 210 kW teljesítményű elektromos motorral érkezik Európába és Észak-Amerikába Új idők Szamba-busza: az elektronikus szabályzású sötétítéssel működő, új fejlesztésű panorámatető a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető2023. június 2. – Autó, akár egy rockszám: „Good Vibrations”. Ahol csak megjelenik, rámosolyognak az emberek: ez az ID. Buzz. Az ikon az elektromos autók között, amelynek most tovább bővül a kínálata – a hosszú tengelytávú ID. Buzz változattal. „Made in Germany” Európa, illetve Kanada és az Amerikai Egyesült Államok számára, a nagyobbik ID. Buzz révén ugyanis kezdetét veszi a Volkswagen busz visszatérése Észak-Amerikába, ahol június 2-án világpremierjét is tartotta. A Pacific Coast Highway mentén, a Los Angeles környéki Huntington Beach szörfparadicsomában, az Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozójának keretében rendezett esemény egyszerre tisztelgett a rajongók és az ország előtt. Ugyanakkor Amerika is nagyszabású gesztussal üdvözli az ID. Buzz érkezését, június 2. ugyanis ezentúl New Yorktól San Franciscóig „Volkswagen Bus Day” néven ünnepnappá válik. A buszturné mindössze három hét múlva Németországban folytatódik, mégpedig a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai bemutatkozásával. Az időpont és a helyszín itt is tökéletesen illik egymáshoz: június 23-25. között Európa legnagyobb Volkswagen busz találkozóján, a hannoveri Nemzetközi VW Busz Fesztiválon.T4 generációjával húsz éve búcsúzott el a Volkswagen busz az Amerikai Egyesült Államoktól és Kanadától, mégis mind a mai napig New Yorktól egészen San Franciscóig igazi kultuszmodell maradt. Különösen farmotoros T1, T2 és T3 nemzedékei tartoznak még 2023-ban is Kalifornia, Florida vagy épp Long Island strandparkolóinak megszokott képéhez. Meghosszabbított ID. Buzz modelljével most a Volkswagen zárja a kört és – ezúttal elektromos hátsókerékhajtással – visszahozza a Volkswagen buszt Észak-Amerikába. Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a volumen-márkacsoportért felelős tagja így kommentálta: „A Volkswagen szupererős globális márka, nagy múlttal, hűséges rajongók millióival és legendás termékekkel, ami különösen is jól érzékelhető itt, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozóján. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy a Volkswagen Group of America csapata e keretek között ünnepelheti a hosszú tengelytávú ID. Buzz premierjét. E modellünkkel nagy lépést teszünk afelé, hogy ismét igazi Love Brand lehessünk." Pablo Di Si, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója az elektromos Volkswagen busznak az Egyesült Államok piacán betöltött jelentőségét hangsúlyozta: „Az ID. Buzz és az USA tökéletesen illenek egymáshoz! A VW busz nagy múltra tekinthet vissza az Egyesült Államokban, és igazi kultikus státuszt élvezhet. Mai célunk a Volkswagen márka további erősítése Amerikában, a nagy ID. Buzz pedig pontosan a megfelelő modell ehhez.” Az ID. Buzz egyesült államokbeli bemutatójával egyfajta autós életérzés is visszatér, mutatott rá Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja: „A VW busz – az Egyesült Államokban és Kanadában éppúgy, mint Európában – immár évtizedek óta egyedülálló életszemléletet testesített meg. Felejthetetlen a legendás T1 Lightbus woodstocki képe, s a szabadság e szimbólumának génjei élnek tovább ID. Buzz modellünkben. Különösen nagy jelentőségű számunkra, hogy az ikonikus formavilágú ID. Buzz formájában most egy új, modern és tisztán elektromos megfogalmazását kínálhatjuk az észak-amerikaiaknak.”4962 milliméteres hosszúságával és akár hét üléssel a hosszú ID. Buzz tökéletesen felkészült észak-amerikai bevezetésére, emellett Európában is bővíti lehetséges alkalmazásai körét. Hosszúságának a 250 milliméterrel hosszabb tengelytávból adódó növekménye egy harmadik üléssornak, akár 2469 literes csomagtérnek, valamint – még nagyobb hatótávot kínálva – egy nagyobb, 85 kWh nettó energiatároló képességű, új akkumulátornak is helyet biztosít. Télen új hőszivattyú növeli gazdaságosságát, emellett a hosszabb ID. Buzz egy szintén új, 210 kW (286 LE) teljesítményű elektromos motorral érkezik a piacra. Ezzel az elektromos géppel 160 kilométer/órára nő az elektronikusan korlátozott végsebesség (a 150 kilowattos európai ID. Buzz: 145 kilométer/óra). Álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel a hosszú ID. Buzz 100 kilométer/órás tempóra, ám ez még nem minden: 2024-re már bejelentették a 250 kW (339 LE) teljesítményű, összkerékhajtású változat (GTX) érkezését. Az ID. Buzz GTX a 0-100 kilométer/órás sprintet csupán 6,4 másodperc alatt teljesítve biztosít gyors besorolást az autópályák forgalmába.A nagy elektromos VW busz további újdonságai közé tartozik a Head-up kijelző, a továbbfejlesztett, új generációs infotainment-rendszer és az okostelefonnal távirányítható parkolási funkció. Mindeközben a teljes egészében új fejlesztésű high-tech panorámatető (Smart Glass) idézi fel az ötvenes évek legendás Szamba-buszának emlékeit, amely 1,5 négyzetméteres felületével a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető. Az „okosüveg” fényáteresztő képessége érintőcsúszkával vagy hangvezérléssel szabályozható elektromosan az átlátszó és az átlátszatlan között. Az észak-amerikai változatok klimatizált üléseket és megvilágított első VW-márkaemblémát is kapnak.Az ID. Buzz első példányainak amerikai kiszállítása 2024-ben veszi kezdetét, s az észak-amerikai piaci bevezetéssel csaknem párhuzamosan Európában is megérkezik a márkakereskedőkhöz a hosszú tengelytávú ID. Buzz. Minden ID. Buzz – akárcsak a T7 Multivan és a T6.1 Multivan – a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri főüzemében készül, amely a világ egyik legmodernebb autógyára, egyben a Volkswagen buszcsalád otthona.A Volkswagen HaszonjárművekSikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk. (We Transport Success, Freedom and Future):A könnyűkategóriájú haszonjárművek vezető gyártójaként a Volkswagen Haszonjárművek (VWH) márka alapjaiban alakítja újjá és hosszú távon fenntarthatóvá az áruk, személyek és szolgáltatások forgalmát. Járműveink éppúgy szállítanak munkásokat, mint családokat és világjárókat, illetve zsemlét, csomagokat vagy épp szörfdeszkát. Nap mint nap számtalan embernek segítenek a világ minden táján, hogy jól végezhessék munkájukat, közlekedjenek épp mobil műhelyként vagy szállítsanak mentőorvosokat és rendőröket rendeltetési helyükre. Hannover (Németország), Poznań (Lengyelország), Września (Lengyelország) és Pacheco (Argentína) termelési helyszíneinken összesen mintegy 24 ezer munkatársunk készíti a Transporter, az új Multivan, a Caddy, a Crafter és az Amarok, valamint 2022. májustól az ID. BUZZ modellsorozat tagjait. Utóbbi Bulli-ikonunk tisztán elektromos hajtásrendszerű változataként érkezett. A Volkswagen Haszonjárművek emellett az automatizált vezetés és a mobilitási szolgáltatások – mint a „Mobility-as-a-Service” és a „Transport-as-a-Service” – fejlesztését vezető márka a Volkswagen Csoporton belül. Olyan szakterületekről van szó, amelyekkel tevékenyen alakíthatjuk a mobilitás jövőjét. Így szállítja a márka a holnap társadalmát, a tiszta, intelligens és hosszú távon fenntartható mobilitás iránti minden elvárásnak megfelelve. Ezt képviseli márkaígéretével is a Volkswagen Haszonjárművek – a siker, a szabadság és a jövő szállítója.

  • ID.7
    Bemutatkozó 2023.06.05.

    Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

    – A márka első felső-középkategóriájú, globális elektromos modelljeként a Volkswagen bemutatja új ID.7 sorozatát, amely akár 700 kilométer (WLTP) hatótáv, a dinamikus hajtásrendszer, a tágas térkínálat és a prémiumtechnikák együttesével kényelmes utazólimuzinként tár fel új piaci szegmenst az ID.-család előtt. Mindemellett ügyfélközpontúan továbbfejlesztett kezelési koncepció és színvonalas minőségérzet is jellemzi a csaknem öt méter hosszú modellt. Az ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: „Az ID.7 a következő lépés elektromos offenzívánkban. E limuzin magasszintű kényelmet és nagy hatótávot kínál. Már 2026-ra a legszélesebb e-portfóliót kínáljuk a gyártók közül, a 25 ezer euró alatti belépőmodelltől egészen új ID.7 csúcsmodellünkig. 2030-ra célunk szerint már értékesítésünk 80%-át teszik majd ki a tisztán elektromos modellek. 2033-tól már csak elektromos autókat gyárt Európában a Volkswagen.”Amint Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ID.7 az MEB alapjain mércéül szolgálhat a gazdaságosság terén, és akár 700 kilométer WLTP szerinti hatótávra2 törekszünk. Mindezt kiváló aerodinamikai tulajdonságok, valamint a hajtásrendszer és a hőmenedzsment hatásfokának jelentős növelése teszik lehetővé.”Az ID.7 a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első olyan modell, amely már a hajtásrendszerek teljes egészében új fejlesztésű, különösen magas hatásfokú generációjával készül. 210 kW (286 LE) teljesítményével a Volkswagen ID.-család legerősebb és legmagasabb forgatónyomatékszint jellemezte elektromos gépét tartalmazza, s ehhez több akkumulátorméret választható. Az APP550 belső jelzésű hajtásegység a Volkswagen Group Components szakembereivel közös, kasseli fejlesztés, ahol e technika gyártása is zajlik.Az új elektromos hajtást mindenekelőtt energiafogyasztása tekintetében optimalizálták, s az akkumulátormérettől függően akár 700 kilométer WLTP-hatótáv és akár mintegy 200 kW töltőteljesítmény szerepel az előrejelzésekben. Az ID.7 ezzel is hangsúlyozza kiváló hosszú távú alkalmasságát, különösen a sokat autózók és a flottaügyfelek számára.Az ID.7 közel öt méter hosszú, emellett kifejezetten aerodinamikus formavilágú. Elegánsan ereszkedő, kupéstílusú tetővonala is nagyban hozzájárul a felszereltségtől függően akár 0,23-os légellenállási együtthatójához. Hosszú tengelytávja és rövid karosszéria-túlnyúlásai minden bennülő, azaz akár öt személy számára is bőséges helyet biztosítanak utasterében.Az első Volkswagen az új kezelési és kijelző-koncepcióval, valamint exkluzív felszereltségi lehetőségekkelAz ID.7 sorozatban jelenik meg először az új kezelési és kijelző-koncepció, amellyel a Volkswagen ügyfelei visszajelzéseire reagálva javítja a felhasználói élményt a vonatkozó területeken. Ezek közé elsősorban az alapfelszereltség következő megoldásai tartoznak:− 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyő− Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented-Reality-Head-up-Display)− a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált újszerű kezelése, valamint szabadon konfigurálható kedvenc-gombok− háttérvilágítású érintőcsúszkaImelda Labbé, a márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja így fogalmazott: „Az ID.7 Európában, Kínában és Észak-Amerikában egyaránt rendkívül fontos modell a Volkswagen márka számára. Az ID.7 olyan tetszetős külsővel érkezik, amely szerte a világon mind a meglévő, mind pedig a Volkswagen új ügyfelei számára vonzónak bizonyul majd. E Volkswagenben olyan prémiumtechnikát kínálunk, amely exkluzivitásával, csúcsszínvonalú kényelmével és magasfokú mindennapos használhatóságával győz meg.”Új masszázsüléseivel, vagy épp elektronikusan sötétíthető panorámatetejével az ID.7 olyan felszereléseket kínál, amelyek a prémium-vetélytársaknál csupán a felsőbb járműkategóriákban állnak rendelkezésre. Az új Smart Glass panorámatető egyszerű érintéssel, elektronikusan állítható átláthatatlanná, illetve átlátszóvá. Amint az ID.7 számos további funkciója, a tető is kezelhető természetes hangvezérléssel – amiről az új IDA hangasszisztens gondoskodik. Ugyancsak új fejlesztések – Volkswagen modellben elsőként – az adaptív Climatronic technikáját kínáló, extrafelszerelésként rendelhető első ülések, igény szerinti hűtéssel és fűtéssel, valamint szárítófunkcióval. A Német Egészséges Hát Kampány (Aktion Gesunder Rücken e. V.; AGR) minősítésével ellátott masszázsfunkció szintén megtalálható a választékban. Az igényes extrafelszerelések sorát a Harman Kardon 700 wattos hangrendszere teszi teljessé, amely 14 high-end hangsugárzóval – köztük centersugárzóval és a csomagtartóba épített mélynyomóval – gondoskodik mély benyomást keltő hangzásélményekről a Volkswagen új túralimuzinjában.Továbbfejlesztett best-in-class asszisztensrendszerekIgény szerint olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek vehetik át az ID.7 oldal- és hosszirányú irányítását, mint a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens (Travel Assist), amelyeket a Volkswagen Csoport szoftvercége, a CARIAD szakembereivel közösen fejlesztett ki a Volkswagen. Kívánságra az ID.7 többsávos autópályákon 90 kilométer/órás sebességtől a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájával a támogatott sávváltás funkcióját is kínálja, amelynek folyamatát a vezető felügyeli ugyan, ám e megoldás jól érzékelhetően csökkenti terhelését. Nemkülönben a parkolási műveletek során, amelyeket többféle módon is önállóan végezhet az elektromos Volkswagen. Az egyik a memóriafunkcióval működő, akár már 50 méter távolságból is aktiválható parkolás. Ennek során vezetője az ID.7 volánja mögül vagy a megfelelő okostelefonos alkalmazással kívülről felügyelheti a parkolás folyamatát.Felgyorsított e-offenzíva: tíz új e-modell 2026-igAz új ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon. Egyaránt az idén mutatkozik be az új ID.3, a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. A tervek szerint 2026-ban érkezik egy elektromos kompakt SUV-modell, illetve 25 ezer euró alatti áron az ID. 2all sorozatgyártású változata. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai közül. Az európai és észak-amerikai piacokra a Volkswagen emdeni üzemében, míg Kínában helyi gyártásban készül majd az új ID.7.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

  • Szépművészeti Múzeum
    Aktuális 2023.05.16.

    1000 hallgatót lát vendégül a Volkswagen a Szépművészeti Múzeumban

    Május 18. a múzeumok nemzetközi világnapja. Ebből az alkalomból a Volkswagen Magyarország 1000 felsőoktatásban tanuló, aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező fiatalnak biztosít lehetőséget arra, hogy ingyen tekintse meg a Szépművészeti Múzeumban a „Csontváry 170” kiállítást. A programban résztvevő egyetemek hallgatói regisztráció után léphetnek be térítésmentesen a múzeumba. Május 18-tól május 31-ig várja a Volkswagen Magyarország és a Szépművészeti Múzeum azon felsőoktatásban hallgató fiatalok jelentkezését1, akik kíváncsivak Csontváry Kosztka Tivadar művészetére, és szívesen megtekintenék a tárlatot. A regisztrációs időszak után a hallgatóknak június 1-től július 2-ig van lehetőség egyszeri ingyenes belépésre a „Csontváry 170” kiállításra a Volkswagen által biztosított jegyekkel.„Hosszú ideje támogatjuk a budapesti művészeti színtér egyik legkiválóbb platformját, a Szépművészeti Múzeumot. Idén elhatároztuk, hogy magasabb szintre emeljük az együttműködést” – mondta el Papp Zoltán, a Volkswagen hazai márkaigazgatója. „Egyeztettünk a Szépművészetivel arról, hogy ők milyen nehézségekkel találkoznak a munkájuk során, és közösen azt állapítottuk meg, hogy a legnehezebb feladat a fiatalok bevonzása a múzeumi térbe. Ezért hoztuk létre ezt a kezdeményezést, melynek célja, hogy minél több fiatalt csábítsunk be a múzeumba. Egyrészről meg akarjuk nekik mutatni, hogy milyen gazdag a magyar képzőművészeti örökség, másrészről élményt szeretnénk nekik szerezni azzal, hogy bevisszük őket a múzeumba. Bízunk abban, hogy a programban résztvevő hallgatók olyan impulzusokkal gazdagodnak a kiállítás révén, mely közelebb hozza hozzájuk a képzőművészetet, és talán vonzóbbá is válik a szemükben a múzeumlátogatás, mint kikapcsolódási lehetőség.”„Csontváry 170”Csontváry Kosztka Tivadar (1853–1919) születésének 170 éves évfordulóját közös kiállítással ünnepli a Szépművészeti Múzeum-Magyar Nemzeti Galéria és a pécsi Janus Pannonius Múzeum. A mintegy 40 művet felvonultató tárlat tisztelgés a magyar festészet történetének egyik legeredetibb és legismertebb alkotója előtt. A Szépművészeti Múzeumban utoljára 60 évvel ezelőtt, 1963-ban nyílt kiállítás Csontváry műveiből. Akkor a legnagyobb műveknek a Márvány Csarnok adott helyet, most a felújított Ión-Pergamon Csarnok oszlopokkal tagolt tágas tereiben együtt látható A taorminai görög színház romjai és a Baalbek, a Panaszfal bejáratánál Jeruzsálemben és a Mária kútja Názáretben, a Jajcei és a Schaffhauseni vízesés, valamint a híres Magányos cédrus és a Zarándoklás a cédrusokhoz Libanonban.Regisztráció az ingyenes Csontváry 170 jegyekért: https://www.volkswagen.hu/csontvary-kiallitas1A regisztráció csak a programban résztvevők felsőoktatási intézmények hallgatói számára nyitott. Partner intézményeink listája:• Eötvös Loránd Tudományegyetem• Óbudai Egyetem• Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem• A Tan Kapuja Buddhista Főiskola• Eötvös József Főiskola• Pázmány Péter Katolikus Egyetem• Budapesti Gazdasági Egyetem• Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem• Széchenyi István Egyetem (Győr)

  • MEB drive
    Műszaki újdonság 2023.05.06.

    Új hajtásrendszer a tisztán elektromos ID.-család számára – Nagyobb teljesítmény és fokozott gazdaságosság

    Új generációjába lép az ID.-család elektromos hajtása. Az új APP550 hátsókerékhajtás formájában teljes egészében új fejlesztésű hajtásegységet kapott a Volkswagen elektromos modellcsaládja, amely fokozott gazdaságosság mellett tesz lehetővé a jövőben nagyobb teljesítményt az ID.-modellek számára. Ennek előnyei mind a menetteljesítmények, mind pedig a megnövelt hatótávok tekintetében megmutatkoznak. Az új hajtásrendszer-generációval – 210 kW (286 LE) teljesítményű változatban – várhatóan az év végétől szállítja első járműveit a Volkswagen.Az új elektromos hajtásrendszer koncepcionális alapjául továbbra is a Moduláris elektromos platform (MEB), azaz a Volkswagen kifejezetten elektromos modellek számára kifejlesztett járműplatformja szolgál. Amint Karsten Bennewitz, a műszaki fejlesztés hajtás- és energiarendszerekért felelős vezetője kiemelte: „Mivel a rendelkezésre álló beépítési tér nem változott, olyan új hajtástechnikát kellett kifejleszteni, amelyet az azonos keretfeltételek ellenére is jóval magasabb teljesítményszint és hatásfok jellemez. Komoly kihívást jelentett a műszaki fejlesztés és a Group Components csapata számára, az eredmény azonban jól mutatja, hogy a járművek gazdaságosságának jelentős növelése mellett az alapanyag-felhasználást is csökkenteni tudtuk.”Nagyobb teljesítmény és jelentősen megnövelt forgatónyomatékAz új erőforrás teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig mintegy 550 newtonméter, és többféle áttétellel is kiegészülhet. A jócskán megnövekedett forgatónyomaték tekintélyes vonóerőről gondoskodik, álló helyzetből indulva és nagyobb sebességeknél egyaránt. Az új APP550 elektromos hajtásegység magas forgatónyomatékszintjét többek között megnövelt effektív tekercs-menetszámmal és nagyobb huzalkeresztmetszettel továbbfejlesztett állórész (sztátor) alkalmazásával sikerült elérni. Ellendarabja, azaz a forgórész (rotor), erősebb és nagyobb terhelhetőségű állandó mágnesekkel készül, az erőátvitelt pedig az így ébredő nagyobb forgatónyomatéknak megfelelően megerősítve méretezték át.Impulzus-inverter nagy áramerősséggelAz elektromos hajtások teljesítménye szempontjából meghatározó az áramerősség, így a teljesítmény és a hatásfok növelése érdekében további alapvető komponensként az impulzus-invertert (PWR) is nagyobb fázisáramokra tervezték át. E technika alkotja a hajtásrendszer „agyát”, amelynek üzemi szoftvere a rendszer folyamatainak gazdaságosságáról is gondoskodik. Ez például az órajel-frekvenciákat és a modulációs eljárásokat is érinti az elektromos gép számára szükséges váltakozóáram előállítása során, amelyekkel a motor a terhelési fázistól függően magasabb hatásfokkal üzemelhet.Optimalizált hőmenedzsment intelligens hűtésselAz elektromos hajtásrendszer hatékonyságának növelése érdekében a Volkswagen a hajtásegység több komponensét is továbbfejlesztette, köztük a hőmenedzsmentet is. Az új hajtás így olyan energiatakarékos hűtéssel rendelkezik, amely elektromos működtetésű olajszivattyú nélkül működik. A rendszer az áthajtómű fogaskerekei, illetve az olaj továbbítására és elosztására szolgáló, speciálisan kialakított alkatrészek segítségével tulajdonképpen önállóan hűtheti magát. A felmelegedett olajat a jármű hűtőköre hűti vissza, folyamatosan optimális üzemi hőmérsékletén tartva a hajtásrendszert. A motor állórészét külső oldalán vízhűtő köpeny veszi körül.Volkswagen Kassel, az elektromos hajtásrendszerek központjaA motor forgórésze és állórésze, valamint az erőátvitel alkotta hajtásegység gyártása a Volkswagen Group Components kasseli termelési helyszínén zajlik. Alexander Krick, aki a Group Components szervezetében az elektromos hajtások, a teljesítményelektronikák és az erőátviteli megoldások fejlesztéséért felel, hangsúlyozta: „Immár 15 éve fejlesztünk elektromos gépeket, illetve hozzájuk tartozó erőátviteleket, és több mint 10 éve gyártjuk is őket ezen a telephelyen.” Az elektromos gépek és erőátviteli megoldások termék- és folyamatinnovációi a hatásfok és a teljesítmény jelentős növekedését eredményezték. Amint Krick rámutatott: „Sokéves tapasztalatunkkal – például speciális mágnesalapanyagok vagy különleges megmunkálási eljárások alkalmazásával – a teljes rendszert optimalizáltuk, jelentősen növelve gazdaságosságát.”A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

  • VW Passat
    Aktuális 2023.04.17.

    50 év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda

    Wolfsburg/Budapest, 2023. április 11. – 1973-ban egy immár vízhűtésű motorokkal szerelt, teljes egészében új fejlesztésű modellcsalád érkezett a piacra a Passat formájában, amely azóta szerte a világon mély benyomást keltő sikertörténetet írt. A modell ötvenedik születésnapja alkalmából bemutatjuk a múlt század ikonikus Passat verzióit.A Passat a Volkswagen nagyszabású termékoffenzíváját vezette be 1973-ban, technológiájával is új korszakot nyitva. Az új modellcsalád formavilágát az olasz Giorgetto Giugiaro alkotta, akinek EA 272 („Entwicklungsauftrag” – „Fejlesztési megbízás”) jelű eredeti tervét az utolsó pillanatban még költség okokból leállították. Giugiaro azonban az Audi 80 B1 műszaki alapjaira – harmonikus ferdehátú far-, illetve némileg átdolgozott orrkialakítással – végül egy racionálisabb modellt is kifejlesztett, s az „Ős-Passat” mind a mai napig igazi dizájnikonnak számít. Az egy évvel később érkező Scirocco I és Golf I szintén a Giugiaro munkájaként született járműcsalád tagja. A Volkswagen Passat négy- és kétajtós ferdehátú modellként mutatkozott be 1973-ban, majd 1974 januárjában Passat Variant kombiváltozata is megérkezett.„Mindig megújul” – e mottóval méltatja a Volkswagen a jubileumi modellcsaládot. A Passat életre szóló autó volt és ma is az. A sokoldalúságáért már a kezdetektől elismert sorozat nyolc generáción keresztül fejlesztette tovább előnyös tulajdonságait. Olyan autó, amellyel a Volkswagen évtizedeken át újra és újra merész megoldásokat valósított meg, s amely generációról generációra a jövőbe is magával viszi jól bevált erényeit.Egy első generációs és több egyéb különleges Passat modell is megtekinthető lesz idén április 12 és 16. között Essenben, a Techno Classica oldtimer-kiállításon. A Volkswagen standja teljes egészében a Passatra épül, melyen a sorozat öt kiállított példánya idézi fel a korai Passat történetének főbb állomásait.Passat B1 LS 1973-ból – Új hajtásrendszer, új formavilág – 1973. május 14-én vette kezdetét az új Passat modell sorozatgyártása. A családi ferdehátú kisméretű csomagtérfedéllel és utastér-kapcsolat nélküli csomagtartóval érkezett a piacra, a tetőig nyúló és a hátsó szélvédőt is magában foglaló csomagtérajtóval készülő változat 1975 januárra vált sorozatgyártásra éretté.Essenben azonban egy egészen különleges modellt mutat be a Volkswagen Classic: a család legrégebbi tagját. A Volkswagen AutoMuseum Alapítvány gyűjteményéből származó, 1973-as Passat B1 LS a 2-es alvázszámot kapta – s ezzel a világ legrégebbi Passatja.Passat B1 L Variant 1974-ből – Erénye a térkínálat – a wolfsburgi márka 1974 januárjában egészítette ki a sorozatot a rendkívül praktikus és megnyerő formájú Passat Variant kombival. A már a kezdetektől nagysikerű családi kombi több generációján keresztül is hódította a szíveket.A Volkswagen Classic járműparkjából érkezett, 1974-es, atlaszfehér Passat B1 L Variant már számos rendezvényen igazolta, hogy 40 kW (55 LE) teljesítménnyel is magával ragadhat a vezetés klasszikus élménye.Passat B2 CL Formel E 1983-ból – Modern technológia és gazdaságosság – 1980 októberében mutatkozott be a Passat B2. A Passat második generációja lényegesen nagyobb volt kecses B1 elődjénél, így első pillantásra szinte alig tűnt Passatnak. Kezdetben ferdehátú és ötajtós Variant változatban készült a Passat II, amely 55 kilowattos (75 LE), 1,6 literes motorral eleinte Formel E változatában is szerepelt a kínálatban. A Volkswagen Formel E olyan fejlesztések előfutárának számított, mint például a későbbi automatikus motorleállítási és -indítási rendszerek (Start-Stop System).A Gyémántezüst metál Passat B2 CL Formula E a Volkswagen Classic gyűjteményének tagja és kerek születésnapot is ünnepelhet Essenben: először 1983. április 5-én helyezték forgalomba, azaz idén 40 éves.Passat B3 Variant GT G60 syncro 1991-ből – Dinamika és sportosság – a Passat számos modellváltozatban, többször is bizonyította sportos képességeit, mégpedig mindig egyéni stílusban, feltűnés nélkül. A Passat harmadik generációja 1988-ban jelent meg a piacon, egyaránt teljes egészében új fejlesztésű formavilággal, kialakítással, technikával és beltérrel, kizárólag négyajtós limuzinként, valamint kombiváltozatban. A GT felszereltségi szint a sportos Passatot jelentette, áhított csúcsmodellként pedig 1989-től az 1,8 liter összlökettérfogatú, 118 kW (160 LE) teljesítményű és Syncro összkerékhajtással szerelt Passat G60 szerepelt a választékban.Az 1991-es Passat B3 Variant GT G60 syncro a Volkswagen Classic flottájából érkezett, és már többször is bizonyította, hogy még mindig megdobogtatja a rajongók szívét.Volkswagen AutoMuseum Alapítvány: Passat B2 Electronic 1983-ból – Idén a Volkswagen AutoMuseum Alapítvány is képviselteti magát a Volkswagen standján, és a Passat kerek évfordulója alkalmából ők is egy egészen egyedülálló járművet állítanak ki: az 1983-as Passat B2 Electronic különlegességet.E tanulmány a Passat összkerékhajtású és turbófeltöltésű lifestyle-változatát formálta meg 1983-ban, olyan kiterjedt mikroelektronikai felszereltséggel, mint például a navigációs rendszer, az infotainment-berendezés, illetve számos elektromos szabályzás – a jövő víziója, amely minden bizonnyal nagy rajongótáborral büszkélkedhetett volna.Jó szomszédság a 3-as pavilonban – A Volkswagen Classic 2019-ben képviseltette magát legutóbb a Techno Classica kiállításon. Idén a „Szenvedély összeköt” mottó jegyében először jelennek meg Essenben közös standon a Volkswagen Csoporthoz tartozó márkák: a Volkswagen Classic, a Volkswagen Haszonjárművek Oldtimer, az Audi Tradition, a ŠKODA, az Autostadt, az AutoMuseum Alapítvány és a Volkswagen Classic Parts egyaránt a 3-as pavilonban kereshető fel.A Techno Classica kiállítást április 12. és 16. között az esseni kiállítási központban rendezik, ahol – tíz pavilon, a Grugahalle és négy szabadterület összesen mintegy 120 ezer négyzetméterén – több mint 30 ország nagyjából 1250 kiállítója képviselteti magát. Emellett több mint 200 oldtimer-klub és számos alkatrészkereskedő is várja az előreláthatólag mintegy 200 ezer látogatót, s körülbelül 2700 eladásra kínált veteránautó is megtekinthető.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

  • ID.7
    Újdonság a Volkswagentől 2023.04.17.

    Tovább bővül az ID. család – Kövesd te is a tisztán elektromos ID.7 világpremierjét!

    Budapest, 2023. április 13. – Újabb taggal bővül a tisztán elektromos ID. család, április 17-én a nagyközönség előtt is bemutatkozik a Volkswagen tisztán elektromos limuzinja, az ID.7. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenik meg a piacon a német márka. Az SUV kivitelű ID.4 és az SUV Coupé ID.5 után újra limuzin modell érkezik a Volkswagentől, mely az ID. család tagjai közül a legnagyobb hatótávval lesz elérhető. A mérnöki munka és az aerodinamikai megoldásoknak köszönhetően az ID.7 akár 700 kilométert is képes lesz majd megtenni egyetlen töltéssel (WLTP szerint). Kövesd Te is az ID.7 világpremierjét online, április 17-én 14:00-tól!A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

  • ID.7
    Újdonság a Volkswagentől 2023.01.08.

    Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7

    • A Volkswagen Group of America már a következő ID-modellre kínál betekintést a CES szakkiállítás alkalmával• Gazdaságos elektromos limuzin, akár mintegy 700 kilométer2 (WLTP) hatótávval• Az ID.7 speciális álcázása intelligens fényhatásokat bocsát ki az elektrolumineszcencia eleve alapján• Az új limuzin az ID.4 után a Volkswagen következő globális elektromos modellje, amely három kontinensen jelenik meg a jövőben• A sorozatgyártású változat 2023 második negyedévében tartja világpremierjétWolfsburg/Budapest, 2023. január 10. – Függöny fel: 2023. január 5. és 8. között a Volkswagen Group of America a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) szakkiállítás alkalmával – intelligens álcázással – bemutatja a márka első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű limuzinját, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül, az ID.7 modellt. A többrétegű fényezéssel alkalmazott, egyedülálló álcatechnológia révén az autó egyes felületei fényt bocsáthatnak ki, ami interaktív módon szimbolizálja az ID.-család jövőbeni csúcsmodellje digitalizációjának újabb lépését. Az elsőként Kínában bemutatott ID. AERO tanulmány korábban már betekintést kínált az új modellre, amelyet különösen aerodinamikus formai nyelvezet jellemez és akár 700 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé tesz. A Volkswagen Group of America így hat év után egészen különleges termékkel térhet vissza a CES rendezvényére, a világ legnagyobb elektronikai szakkiállítására.„Az új ID.7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, az új limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget kínál majd. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.ID.7 – a klíma és a kényelem újszerű élményeÜgyfelei visszajelzéseire reagálva, a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő legújabb modelljével a Volkswagen tovább javítja a felhasználói élményt a meghatározó területeken. Az ID.7 modellekben számos innovatív fejlesztés jelenik meg már alapfelszerelésként:– új kijelző-koncepció– a Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display)– egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő– a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése– megvilágított érintőcsúszkaA légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő, új koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, illetve – hideg időben – a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, illetve felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.Különleges interaktív álcakoncepcióEgészen különleges módon érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával az új ID.7 intelligenciáját. A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan egyedi fényezést kapott, amellyel az ID.7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg egy része elektromosan vezető, míg mások szigetelő tulajdonságúak. Az autó felületének 22 külön-külön szabályozható része így a legfelső festékrétege alatt folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha pedig e rendszert például az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető.Az autó motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ között szolgálnak interfészként. A teljes álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, így rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait.Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révénStílusában az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család formai nyelvezetét követi. Az új limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt az autó oldalai mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala szintén hozzájárul az ID.7 kiváló légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is elérheti.Mint az ID.-család minden tagja, az ID.7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény pedig az ID.7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere.A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú autóID.7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória jelentős értékesítési darabszámok jellemezte piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű, tisztán elektromos ID.-modelljei családját, miközben „ACCELERATE” stratégiájával gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID.3 példányok óta a márka mintegy 500 ezer ID.-modelljét szállította ki világszerte leányvállalatain keresztül – mégpedig a továbbra is szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából egy évvel korábban a tervezettnél.Az ID.3, az ID.4, az ID.5 és az ID.6 (csak Kínában), valamint az új ID. Buzz után az ID.7 immár az ID.-család hatodik tagjaként, egyben – az ID.4 mellett – a Volkswagen immár második MEB-alapú világautójaként érkezik. Az elektromos limuzin három fő piacon, Kínában, Európában és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban, az európai országokba a Volkswagen emdeni gyárából szállítják majd. Az ID.4 után az ID.7 ugyancsak a második MEB-alapú modell, amely Emdenben készül.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

  • ID BUZZ.
    Újdonság a Volkswagenről 2022.03.06.

    Hamarosan itt az elektromos ID. Buzz!

    Két változatban: a sokoldalúság jegyében idén debütál az új elektromos ID. Buzz és ID. Buzz Cargo A visszaszámlálás megkezdődött: a károsanyagkibocsátás-mentes ID. Buzz világpremierjét 2022. március 9-ére tűzték ki Évtizedekre visszatekintő egyedi szakértelem: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo hét évtizednyi Bulli know-how-t felhasználva forradalmasítja a jövőt Az utolsó simítások: az ötüléses ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo furgon előszériás flottája jelenleg Európában turnézik. Intelligens töltés: a „Plug & Charge” szolgáltatásnak köszönhetően sok gyorstöltő állomáson már feleslegessé válnak a töltőkártyákHannover/Budapest, 2022. március 8. – A 2017. januárjában megrendezett Detroit Motor Show rendezvényen mutatták be először az ID. BUZZ1 koncepciójárművet, ami világszerte szenzációs visszhangot váltott ki. A pozitív visszajelzés hatására csak egyetlen döntés jöhetett szóba: a koncepciójármű sorozatgyártásának megkezdése. Öt év intenzív fejlesztési munka következett. Most eljött az idő: elkészült az ID. Buzz1 – az elektromos meghajtást alapjaiban megváltoztató modell. A Volkswagen most kettős világpremierre indítja a visszaszámlálást: március 9-én a teljesen elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes Bulli egyidejűleg indul útjára az ötüléses ID. Buzz-zal és az ID. Buzz Cargo furgonnal.A Volkswagen Haszonjárművek jelenleg az ID. Buzz prototípusok tesztelésének utolsó fázisánál tart. Az előszériás flotta jelenleg Európában turnézik. Ezek az utolsó próbautak hétköznapi körülmények között zajlanak Barcelona, Párizs, London, Amszterdam, Koppenhága, Hamburg és Hannover között. Kai Grünitz, a Volkswagen Haszonjárművek járműfejlesztési vezetője: „Mielőtt megkezdjük az ID. Buzz sorozatgyártását, a végső finomhangoláshoz szükséges nélkülözhetetlen következtetéseket vonunk le ezeknek az utolsó teszteknek köszönhetően. Ezek az információk tökéletes összhangban vannak a sorozatgyártás előírásaival.”Kifejezően új design, amelyet az ikonikus T1 ihletett.Már alig álcázzák az ID. Buzz prototípusokat. Ezáltal kezd egyre feltűnőbbé válni, hogy a 2022-es széria kidolgozásakor a tervezők következetesen átvették a 2017-es koncepciójármű stílusát: a hasonlóságok magukért beszélnek. Mindkét ID. Buzz változat tükrözi a legendás T1, az eredeti Bulli stíluselemeit. Ezek közé az elemek közé tartoznak a rendkívül rövid karosszéria-túlnyúlások, a tér maximális kihasználása minimális alapterület mellett, a karosszéria kialakításának klasszikus, felső és alsó szintre osztása, valamint az összetéveszthetetlen, V alakú első borítás. És akárcsak az eredeti Bulli, az ID. Buzz is hátsókerék-meghajtású.A modellsorozat impozáns történelméhez való kapcsolódás mellett az avantgárd ID. Buzz új arculatot teremt az elektromos meghajtású járművek számára. Versenytárs nélküli jármű született, mivel az ID. Buzz nem többmeghajtású platformon alapul, hanem az alapoktól kezdve egy elektromos Bulli. Az ID. Buzz bármely változatára, akár a kisbuszra, akár a furgonra esik a választás, azt jelzi, hogy tulajdonosa intelligens döntést hozott a mobilitással kapcsolatban, így mind a magán-, mind az üzleti ügyfelek képesek az éghajlatváltozás ellensúlyozására.A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) nagyfokú agilitást tesz lehetővéMűszaki szempontból nézve az új modellcsalád alapja a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója (MEB). A nagyfeszültségű, bruttó 82 kWh (nettó 77 kWh) energiakapacitást biztosító lítiumion-akkumulátorral rendelkező ID. Buzz változatok idén kerülnek forgalomba. A 150 kW-os villanymotort működtető akkumulátor a hátsó tengelybe van beépítve, ezáltal a hátsó kerekeket hajtja. A végsebesség elektronikusan korlátozott, 145 km/óra. A hatótávolságra vonatkozóan még nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok. Tulajdonképpen, az új ID. Buzz egy nagyon agilis jármű. Egyrészt, az elektromos motor a 310 Nm-es maximális nyomatékát álló helyzetből állítja elő. Másrészt, ezeket a dinamikus alkatrészeket a jármű kifejezetten alacsony súlypontú karosszériája köti össze, mivel az akkumulátor jó mélyen helyezkedik el a szendvicspadlóban. Kialakításánál fogva az ID. Buzz még egy előnnyel rendelkezik: az elektromos Bulli fordulókörének átmérője alig haladja meg a 11 métert.Maximális helykihasználás és a T6.1-hez hasonló tengelytávA Volkswagen Haszonjárművek olyan MEB-alapra felépített sokoldalú szerkezetet fejlesztett ki, amely különösen széles felhasználási spektrumot tesz lehetővé: az öt üléssel rendelkező, többfunkciós ID. Buzz ugyanolyan tökéletesen alkalmas a szabadidő eltöltésére, mint az üzleti használatra. A háromszemélyes ID. Buzz Cargo megjelenésével egy páratlanul korszerű, kibocsátásmentes furgon indul útjára. Ám ez még csak a kezdet. A következő év folyamán a kínálat egy hosszabb tengelytávú, és ennek megfelelően nagyobb kihasználtságú belső térrel rendelkező modellel bővül.Pár szó a méretekről: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo idén megjelenő, normál tengelytávú (2988 mm) változatai mindössze 4712 mm hosszúak. Összehasonlításképpen: az új ID. Buzz tengelytávja mindössze két milliméterrel tér el a T6.1 tengelytávjától, amelynek teljes hossza 4904 mm. Az ID. Buzz tehát hasonló belső hosszúságot kínál, de kisebb parkolóhelyeken is elfér. A körös-körül üveggel borított busz magassága 1937 mm, a furgoné pedig 1938 mm, az alváz kis eltérései miatt (T6.1: 1970 mm). Mindkét ID. Buzz jármű 1985 mm széles (az oldalsó tükrök nélkül); az új modell tehát 81 mm-rel szélesebb, mint a T6.1. A 18-21 colos felnikkel ellátott új modellcsalád nagy (750 mm átmérőjű) kerekeken gurul.Rengeteg hely az utasok, a csomagok és a munka számáraA helytakarékos MEB koncepciónak köszönhetően az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo kivételesen jó helykihasználást kínál. Az ötüléses ID. Buzz 1121 literes csomagtérrel rendelkezik, még akkor is, ha minden ülés foglalt. A válaszfallal felszerelt ID. Buzz Cargo maximális befogadóképessége több mint 3,9 m3.„Plug & Charge” és kétirányú töltésOkos töltési megoldások: a modellsorozat a legújabb ID. szoftvernek köszönhetően a „Plug & Charge” funkciót is tartalmazni fogja. Ennek használatával az ID. Buzz a töltőcsatlakozón keresztül számos szolgáltató gyorstöltő (DC) állomásán tudja magát hitelesíteni és minden szükséges adatot lekommunikálni, ami egy sokkal kényelmesebb megoldás. És lesz még egy új funkció: a kétirányú töltés. Ez a technológia teljesen új lehetőségek tárházát nyújtja. Például: mostantól lehetőségünk lesz arra, hogy otthonunk napelemeiből származó felesleges energiát az ID. Buzz-ban tároljuk, majd este visszatáplálhatjuk az épületbe, hogy ne kelljen a napfénytől függenünk.Frissítések a felhőn keresztül és innovatív támogató rendszerekAz ID. Buzz-ra és az ID. család minden modelljére igaz, hogy a szoftverfrissítések a felhőből is letölthetők. Ezek közé tartoznak mind az infotainment rendszer frissítései, mind a töltési vagy vezetéstámogató funkciókkal kapcsolatos frissítések. A vezetéstámogató rendszerek spektruma olyan innovatívan összekapcsolt technológiákat vonultat fel, mint az új „Trained Parking” funkció (automatikus manőverezés a parkolóhelyekre és a parkolóhelyekről), a „Car2X” (a közvetlen környezetre vonatkozó figyelmeztetések és vészjelzések) és a „Travel Assist” vezetéstámogató rendszer legújabb verziója, amely a tömeges adatgyűjtést felhasználva a teljes sebességtartományban képes a részben automatizált előre- és oldalirányú vezetésre.Az ID. Buzz első előfutára 50 évvel ezelőtt debütáltAz ID. Buzz történetesen nem az első elektromos meghajtású Bulli. A Volkswagen már ötven évvel ezelőtt, a Hannover Messe kiállításon bemutatta a T2 modellt, az első prototípust, amelyet egy hátul elhelyezett villanymotor hajtott. A 85 kilométeres maximális hatótávolság azonban azt mutatta, hogy az akkumulátortechnológia még messze volt a gyakorlati használatra való alkalmasságtól. De már akkor, 1972-ben megszületett az álom a károsanyag-kibocsátásmentes Bulliról. És ez most, 2022-ben valósággá válik.1.) A jármű nevének írásmódja a sorozatfejlesztés során megváltozott az „ID. BUZZ” helyett „ID. Buzz”.Az ID. Buzz online világpremierje az alábbi linken következő március 9-én 19:00-tól: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455

  • VW ID-R
    Újdonság a Volkswagenről 2019.07.09.

    Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

    VW ID.R

  • Környezetvédelmi célkitűzések
    Újdonság a Volkswagenről 2017.10.05.

    A Volkswagen Csoport tovább szigorította környezetvédelmi célkitűzéseit: 2025-re 45 százalékkal kívánja csökkenteni környezetre gyakorolt hatását

    A Volkswagen Csoport az autóiparon belül vezető szerepre törekszik a fenntarthatóság tekintetében. „Régebben a Volkswagen vezető helyen volt a legtekintélyesebb fenntarthatósági mutatók tekintetében – és szándékunkban áll visszaszerezni ezt a pozíciót.” – nyilatkozta Matthias Müller, a Volkswagen Csoport ügyvezetője a kétnapos csoportszintű környezetvédelmi konferencia megnyitóján (Group Environmental Conference – GEC) Wolfsburgban. „Alapvető küldetésünk, hogy Csoportként jelentősen hozzájáruljunk a klímaváltozás mérsékléséhez és a levegő minőségének javításához a városközpontokban.”

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.