Berta-Vadász Hírek

Aktuális híreink

  • Red Dot-díjat nyert a CUPRA DarkRebel és a CUPRA Tavascan
    Aktuális 2024.07.07.

    Red Dot-díjat nyert a CUPRA DarkRebel és a CUPRA Tavascan

    A CUPRA DarkRebel tanulmányautó elnyerte a Red Dot: Best of the Best elismerést - a rangos verseny legmagasabb díját. A CUPRA Tavascan megduplázta a márka győzelmi sorozatát, és kiemelkedő formájával elnyerte a Red Dot díjat. Ezek az elismerések ráirányítják a figyelmet a CUPRA, mint dizájnorientált márka eltökéltségére.A CUPRA újra és újra meglepi a közönséget forradalmi formatervezésű és teljesítményű modelljeivel. A márka idén kétszeresen is elnyerte a nemzetközileg elismert, rangos Red Dot formatervezési díjat, amivel újabb lépést tett a fejlődés útján.A CUPRA DarkRebel tanulmányautó különleges formatervével elnyerte a Red Dot: Best of the Best elismerést - a rangos verseny legmagasabb díját. A siker ezzel nem ért véget, hiszen a CUPRA Tavascan is elhozta a Red Dot-díjat, amelyet a nemzetközi zsűri az igazán kiemelkedő dizájnnal rendelkező termékeknek ítél oda.„A CUPRA továbbra is feszegeti a formatervezés határait, és határozottan vágykeltő modellekkel jelenik meg a piacon. A CUPRA DarkRebel tanulmányautó és a CUPRA Tavascan által elnyert Red Dot díjak kitűnően fémjelzik provokatív dizájnnyelvünk sikerét” - mondta Jorge Diez, a márka formatervezési igazgatója. „Ez a szokatlan forma egy szenvedélyes tervezőcsapatnak köszönhető, amely mindig a határokat feszegeti.”A meghökkentő megjelenésű CUPRA DarkRebel tanulmányautó figyelmen kívül hagyja a formatervezés bevett szabályait, amit a zsűri is elismert a rangos Red Dot: Best of the Best díjjal.A forma megalkotásához felhasználták azt a több mint 270 000 ötletet, amelyet a CUPRA rajongói bázisa vitt be az online Hyper Configurator eszközbe. Az eredmény egy 100%-ban elektromos, kétüléses sportautó, sportkombi jellegű felépítéssel és szoborszerű karosszériával, amelyen olyan elemek dominálnak, mint a központi gerinc vagy a meghökkentő, digitális fényszórók. A DarkRebelen ezek a külső elemek egytől egyig azt a célt szolgálják, hogy a dizájn vágyat, érzelmeket keltsen, és kihívó megjelenésével magára vonzza a tekintetet.A CUPRA DarkRebel tanulmányautó belsejében az izom és a csontváz, a karosszéria és a szerkezet kettőssége váratlan és innovatív utasteret eredményez. A parametrikus tervezés és az additív gyártás érdemi elkötelezettséget sugall a fenntarthatóság irányába. Az utasokat radikális, extrém környezet öleli körül, dinamikus formákkal szegélyezett vászonnal határolva, amelyből nyers, könnyű szerkezetek emelkednek ki.Az egész vizuális élményt megkoronázzák a valódi formatervezési gyöngyszemnek számító kezelőszervek, amelyek formájukkal és csúcstechnológiájukkal precizitást biztosítanak, és teljessé teszik az egyedi belső teret.A CUPRA sikere az idei Red Dot formatervezési díj tekintetében nem állt meg a DarkRebel-nél; a Tavascan is elnyerte a kiemelkedő formatervezésért járó Red Dot-díjat.A CUPRA Tavascan a márka első, Barcelonában tervezett és fejlesztett, tisztán elektromos hajtású SUV coupéja. Ezzel a modellel indult útjára a CUPRA új, markáns dizájnnyelve, amely a márka kínálatának jövőbeli villanyautóin is megjelenik majd.A teljesen elektromos SUV coupe merész formatervet kapott. A tervezőcsapat formabontó, érzelmeket kiváltó és kifejező dizájnnyelvet álmodott meg az autórajongók új generációjának.A külső dizájn erőteljes és sportos arányokat sugall. Elölről azonnal felismerhető a három darab, háromszögletű szemet formázó LED-Mátrix lámpa, míg a belső tér a karcsú szellőzőnyílásokkal és a karakteres központi gerinccel maga egy építészeti alkotás. Ezek a pontok segítettek meggyőzni a zsűrit, hogy a CUPRA Tavascannak ítélje oda a fődíjat.A zsűri elismerően nyilatkozott a CUPRA által végzett hihetetlen munkáról. A RED Dot alapítója és vezérigazgatója, Dr. Peter Zec professzor elmondta: „A világ minden tájáról érkező vállalatok és tervezőstúdiók számos pályázata közül a CUPRA termékeinek kiemelkedő minősége és formája győzte meg leginkább nemzetközi zsűrinket. Most jött el az ideje annak, hogy felhívjuk a figyelmet a termékek kiváló dizájnjára.”A nemzetközileg elismert Red Dot formatervezési díj a legjobbaknak jár a dizájn és az üzleti élet világából. A különböző szakterületeken dolgozó mintegy 40 nemzetközi szakértő minden egyes terméket külön-külön tesztel, megvitat és értékel, hogy végül számos kritérium - többek között az innováció, a funkcionalitás és a hosszú élettartam - alapján megnevezzék a végső győztest.A CUPRA egy kihívásokat kereső márka, amely egyesíti magában az érzelmeket, az elektromosságot és a teljesítményt, hogy Barcelonából hozzon friss szeleket a világ számára. A 2018-ban útjára indított CUPRA Európa egyik leggyorsabban fejlődő gépkocsimárkája lett, amely specializált értékesítési pontok hálózatával rendelkezik világszerte.A CUPRA igazolja, hogy az elektromosság és a sportosság tökéletes párost alkot, és 2023-ban a márka több mint 230 000 átadott járművel új csúcsokat hódított meg. Minden új modell bemutatása új mérföldkő a márka karakterének alakításában, a megszokottól eltérő, eredeti dizájnnal: a saját szegmensében egyedülálló CUPRA Ateca; a CUPRA Leon, a cég első elektromos modellje hálózatról tölthető hibrid elektromos motorral; az első, a márka által önállóan kifejlesztett és ez idáig legkeresettebb járműve a CUPRA Formentor; és a CUPRA Born, a márka első 100%-ban elektromos járműve.A CUPRA az FC Barcelona hivatalos járműve és mobilitási partnere, a World Padel Tour prémium szponzora és az eSports Club Finetwork KOI hivatalos szponzora. A CUPRA arra is büszke, hogy a Formula E verseny résztvevője. A CUPRA Tribe egy nagykövetekből álló csapat, akik a változás mozgatórugói kívánnak lenni. Tagjai közé tartozik az Oscar-díjra jelölt filmrendező, J.A. Bayona, Lucas Di Grassi Formula E pilóta, a Street Artist TvBoy, olimpiai aranyérmes Adam Peaty és Saul Craviotto, Marc ter Stegen német kapus, valamint a kétszeres aranylabdás és a legjobb labdarúgónak járó FIFA-díjban részesült Alexia Putellas.

  • Seat Leon
    Műszaki újdonság 2024.05.29.

    Új motorok és tökéletesített belső tér a továbbfejlesztett SEAT Leonban

    A SEAT Leon új 1.5 TSI motorja 115 LE (85 kW) teljesítményre és220 Nm nyomatékra képes Elérhető a plug-in hybrid motorok 204 LE (150 kW) teljesítményű új generációja is, amelynek tisztán elektromos hatótávolsága 100 km A belső térben két új kialakítású és továbbfejlesztett kezelőfelület található 10,4” és 12,9”-os infotainment rendszerrel, valamint 15 W-os vezeték nélküli mobileszköz-töltéssel2024. május 31. - A SEAT Leon műszaki és technológiai újításon megy keresztül. Újmotorokat kap – köztük egy új 1.5 TSI motorral és a plug-in hybrid motorok új generációjával –, valamint tökéletesített digitalizációt a vezetőtérben az 5 ajtós és a kombi változatban egyaránt.„A SEAT Leon továbbra is kulcsfontosságú a márka stratégiájában, sikeres pályán haladva és új technológiákkal felvértezve” – számolt be Wayne Griffiths, a SEAT vezérigazgatója. „A bővített motorválaszték, amely az új generációs plug-in hybrid motorokat és a digitális technológiákat is felöleli, továbbra is a fejlődés útját követi.”A SEAT Leon továbbra is a márkastratégia alappillére. Számos erőátviteli rendszerrel kapható, négy különböző technológiával: TSI (benzin), eTSI (lágy hibrid), TDI (dízel) és PHEV (hálózatról tölthető hibrid) motorral. Összesen hét különböző erőátviteli rendszer használatos 115 lóerőtől (85kW) 204 lóerőig (150 kW).Kizárólag négyhengeres motorokkal rendelhető: 1.5 TSI (benzin, mild-hybrid és plug-in hybrid) vagy 2.0 TDI (dízel) változatban.A SEAT Leon belépési pontja az új 1.5 TSI motor (korábban: 1.0 TSI), amely 115 LE/85 kW (+5 LE/4 kW) teljesítményre, illetve 220 Nm nyomatékra (+20 Nm) képes, és 6 sebességes kézi sebességváltóhoz kapcsolódik. Széndioxid-kibocsátása 120–132 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 100 km-en 5,3–5,8 liter a hivatalos WLTP vizsgálati ciklus szerint.Két mild-hybrid opcióval is elérhető (eTSI): 1,5 literes 115 LE (85 kW) teljesítményű és 150 LE (110 kW) teljesítményű változatban, kizárólag 7 sebességes DSG váltóval. A belsőégésű motorhoz 48 V-os mild-hybrid technológiát társít, amely nemcsak a villamosításból adódó hatékonyságot szavatolja, hanem a kényelmet is.A SEAT Leonhoz immár elérhető a plug-in hybrid motorok új generációja is 204 LE (150 kW) teljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal. Ez a modellvariáns egy 1,5 literes TSI 150 LE (110 kW) benzinüzemű motort, egy 115 LE (85 kW) teljesítményű villanymotort és egy 19,7 kWh-s lítiumion-akkumulátorcsomagot foglal magában. Ezzel a kombinációval a SEAT Leon tisztán elektromos hatótávolsága pedig több mint 100 km-re nő. Ha pedig az akkumulátort fel kell tölteni, a járművezetők már akár 50 kW teljesítménnyel is megtehetik egy DC gyorstöltővel, ill. 11 kW-tal otthon váltakozó áramú fali töltőkészülékkel.A SEAT Leon külső megjelenésében is technológiai újításokat hoz: az új, opcionális Matrix LED fényszórók először vannak jelen a SEAT ferde hátú autóján.A SEAT Leon belső tere új alapokra helyezi a digitalizációt a továbbfejlesztett kezelőfelülettel (HMI), amely a digitális vezetőtérben (10,25”) ölt testet a kormány mögött, illetve a nagyobb, 10,4”-os standard (korábban: 8,25”) vagy a 12,9”-os infotainment rendszerben – mindkettő retró kivilágított csúszkával. Amikor pedig mobileszközét szeretné feltölteni, a SEAT Leon akár 15 W-os vezeték nélküli gyorstöltést is tud biztosítani hűtött technológiával.A Barcelonában, a vállalat martorelli létesítményeiben tervezett és fejlesztett SEAT Leon gyártása 2024 májusásban elkezdődött, és hamarosan a magyar piacra is megérkezik.A SEAT Spanyolország egyik legikonikusabb és legelismertebb nemzetközi márkája. A több mint 70 évvel ezelőtt alapított SEAT gyár járművei generációk óta az emberek életének részei. A Barcelonában megalkotott, szemet gyönyörködtető dizájnjával a SEAT jelenti a kulcsot az új ügyfelek meghódításához a Volkswagen Csoport számára. A SEAT jelenleg a rendkívül hatékony, hagyományos belsőégésű erőátviteli rendszerektől a lágy és hálózatról tölthető hibridekig számos modellt kínál: SEAT Ibiza, a márka fiatalos járműve; SEAT Arona, a sokoldalú városi SUV; a tágas és sportos kompakt SEAT Leon és Leon Sportstourer; és SEAT Ateca, a modern és látványos kialakítású SUV. 2022-ben a márka forgalmának több mint felét a SEAT három SUV modellje tette ki.

  • Skoda Enyaq RS Race
    Aktuális 2024.05.21.

    A Škoda Enyaq RS Race első vázlatai: a koncepciótanulmány egyesíti az autósportból jövő örökséget a fenntarthatósággal

    › Az új Enyaq RS Race tanulmány kihangsúlyozza a Škoda fenntarthatóság melletti elkötelezettségét az autósport terén, és egy újabb érzelmi dimenzióval gazdagítja a márkát.› Már az első vázlatok is hűen árulkodnak arról, hogy a Škoda hogyan alkalmazza a nemzetközi élvonalbeli raliversenyzésben szerzett tapasztalatait, különösen az aerodinamika terén.› A tanulmány ideális platform lehet a jövőbeli sorozatgyártású akkumulátoros-elektromos járművek úttörő elektromos technológiáinak fejlesztéséhez és széles körű teszteléséhez.› Az Enyaq RS Race az e-motorsport egy újabb megközelítését képviseli a nemrég bemutatott Vision GT és a teljesen elektromos Škoda Fabia RE-X után. Mladá Boleslav, 2024. május 22. – Az új Enyaq RS Race tanulmánnyal a Škoda Auto új fenntarthatósági lehetőségeket tár fel az autósport terén, miközben tovább erősíti a márka érzelmi vonzerejét. Az Enyaq RS Race új szintet képvisel a Škoda autósportból származó örökségében, és agresszív dizájnját egy hatalmas hátsó szárny teszi még látványosabbá. A tanulmány betekintést nyújt abba, hogyan segíthet felgyorsítani az autósport-technika a dinamikus és fenntartható autóipari jövő felé való elmozdulást. Emellett ideális platformként szolgál a jövő akkumulátoros-elektromos sorozatgyártású járművei számára a legmodernebb elektromos technológiák fejlesztéséhez és szigorú teszteléséhez. Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője kifejtette: „A fenntarthatóság a Škoda Motorsport stratégiájának egyik sarokköve. Már 2021-ben belekóstoltunk az elektromos raliautók világába a Škoda Fabia RE-X1 modellel. Az itt szerzett felismeréseinket és tapasztalatainkat az egyedülálló, új Škoda Enyaq RS Race-ben is felhasználtuk. Ez a lenyűgöző jármű bizonyítja, hogy a Škoda DNS-ébe mélyen beágyazott autósport nemcsak a márka érzelmi hatását erősíti, hanem értékes tapasztalatokkal és technológiákkal járul hozzá a Škoda közeljövőben megjelenő közúti modelljeihez is.”Erőteljes koncepcióautó az Enyaq Coupé RS alapjánAz Enyaq RS Race a Škoda Enyaq Coupé RS alapjaira épül. Az összkerékhajtással felszerelt, új Škoda Enyaq RS Race nagyszerűen demonstrálja, hogy a Volkswagen Csoport moduláris elektromos hajtáslánca milyen széleskörű lehetőségeket kínál a teljesítmény tekintetében. Agresszív formatervével az Enyaq RS Race egyúttal igazi figyelemhívó hatással is rendelkezik, jól kihangsúlyozva a márka versenyzéshez és autósporthoz való erős kötődését. Széles útfekvése még stabilabb kezelhetőséget biztosít, míg a látványos hátsó szárny a szükséges leszorítóerőről gondoskodik. A tanulmány célja, hogy a márka gyakorlati ismeretekhez jusson a nagy teljesítményű elektromos járművek konkrét műszaki és formatervezési módosításai révén. Az így nyert tapasztalatok potenciálisan alkalmazhatók a jövőbeli sorozatgyártású modelleken. Daniel Petr, a Škoda Auto vezető tervezője hozzátette: „A Škoda Enyaq RS Race nem egy olyan dizájntanulmány, amely csak papíron létezik; valódi gépkocsi készül majd belőle. Alacsonyabb, szélesebb, könnyebb és legfőképpen dinamikusabb lesz. Így már a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a formatervnek agresszívnek kell lennie, erős utalással a versenysportra. Az aerodinamikát tekintve valójában a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2-höz hasonlóra terveztük a formáját. Élesre formázott orr, drámaian kiszélesített sárvédők és egy hatalmas hátsó szárny jellemzi. Gyorsnak tűnik, már papíron is – ebből pedig rossz nem sülhet ki”.A Škoda a játékoktól a ralipályákig támogatja a fenntarthatóságot az autósport terénAz Enyaq RS Race a Škoda Motorsport újabb innovatív, akkumulátoros-elektromos koncepciótanulmánya, a nemrég bemutatott Škoda Vision GT után. A 2021-ben bemutatott Škoda Fabia RE-X1 a Škoda Fabia Rally2 evo padlólemezére épült, és egy 860 voltos, 260 kW csúcsteljesítményt nyújtó villanymotorral szerelték fel. Az Osztrák Motorsport Szövetség (ÖAMTC) által elvégzett homologizáció lehetővé tette, hogy a Baumschlager Rallye&Racing csapat részt vehessen az osztrák ralibajnokságban. A nemrégiben bemutatott Vision GT-nél a Škoda teljesen más megközelítést alkalmazott: A látványos, teljesen elektromos egyterű kizárólag a Gran Turismo 7 PlayStation játékhoz készült. Az 1957-es 1100 OHC Spider által inspirált koncepciótanulmánnyal a Škoda a digitális autóversenyzés világában is letette névjegyét. Mindezek a koncepciójárművek alátámasztják a Škoda elkötelezettségét, hogy az autósport terén is előmozdítsa a fenntarthatóságot. A Fabia Rally2 már 100%-ban fenntartható, fosszilis üzemanyagtól mentes üzemanyaggal fut a WRC2-ben, ideális tesztalkalmat biztosítva ahhoz, hogy szélsőséges körülmények között értékeljék a mérnökök az új elektromobilitási innovációk műszaki megvalósíthatóságát, rugalmasságát és tartósságát.További információk az Enyaq RS Race-ről a Škoda Storyboardon találhatók. Ez a videó pedig érdekes betekintést nyújt a projekt fejlődésébe. Képek  Škoda Enyaq RS Race A hasonló aerodinamikai jellemzőkkel rendelkező koncepcióautó a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2 modellhez igazodik. Élesre formázott orral és kiszélesített sárvédőkkel rendelkezik.Forrás: Škoda Auto  Škoda Enyaq RS RaceA Škoda Enyaq RS Race tanulmányalacsonyabb, szélesebb, könnyebb és gyorsabb, mint az utcai járművek. Formaterve agresszív, és erőteljesen sugallja a márka autóversenyzés terén meglévő hagyományait.Forrás: Škoda Auto  Škoda Enyaq RS RaceA letisztult, dinamikus dizájn és a látványos hátsó szárny már papíron is gyorsnak mutatja a Škoda Enyaq RS Race tanulmányautót.Forrás: Škoda AutoŠkoda Auto› sikeresen veszi az akadályokat az új évtizedben is a 2030-as Next Level – Škoda Stratégiával. › célja, hogy 2030-ra az öt legtöbb járművet értékesítő márka egyike legyen Európában egy vonzó termékcsaláddal a belépőszintű kategóriában, és további elektromos modelleket is szeretnénk piacra dobni.› hatékonyan kihasználja az olyan fontos, bővülő piacokon meglévő lehetőségeket, mint India, Észak-Afrika, Vietnam és az ASEAN-régió.› jelenleg az alábbi tizenegy személygépjármű-sorozatot kínálja vásárlói számára: Fabia, Scala, Octavia és Superb, valamint Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia és Kushaq.› több mint 866 000 járművet adott át világszerte a megrendelőknek 2023-ben.› több mint 30 éve a Volkswagen Csoport tagja. A Volkswagen Csoport az egyik legsikeresebb járműgyártó a világon. › a CORE márkacsoport - a Volkswagen Csoport volumenmárkáit egyesítő szervezet - része, amelynek célja a közös növekedés elérése és az öt volumenmárka általános hatékonyságának jelentős növelése.› függetlenül fejleszt és gyárt alkatrészeket is, például a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióhoz tartozó akkumulátorrendszereket, valamint a Volkswagen Csoporthoz kapcsolódó motorokat és váltókat; ezeket az alkatrészeket a Csoport más márkáinak járműveiben is használják.› Csehországban három helyszínen működik; további gyártási kapacitással rendelkezik Kínában, Szlovákiában és Indiában is, leginkább a Csoport közreműködésével, valamint Ukrajnában egy helyi partnerrel.› világszerte több mint 40 000 embert foglalkoztat és aktívan jelen van közel 100 piacon.

  • ID.X
    Újdonság a bemutatóteremből 2024.05.01.

    A Volkswagen Locarnóban bemutatta ID.X Performance1 show-modelljét

    • Tisztán elektromos, összkerékhajtású sportlimuzin-vízió 411 kW (558 LE) teljesítménnyel• Dinamikus fellépés, kívül és belül egyaránt számos sportos megoldással• Premier a rajongók által szervezett, Ticino kantonbeli ID.-találkozónBudapest, 2024.05.02. – A Lago Maggiore svájci oldalán, Locarnóban mutatta be a Volkswagen a felső-középkategória tisztán elektromos sportlimuzinjáról alkotott vízióját. Az ID.X Performance show-modell erőteljes összkerékhajtásával, Performance-karakterű futóműhangolásával és kifejező megjelenésével kelt mély benyomást.Maria Soni Reissfelder, a Volkswagen ID.-család marketing- és értékesítési vezetője kiemelte: „Az ID.X Performance Európa minden tájáról érkezett ID.-rajongók előtt tartott bemutatója kiváló alkalmat kínált számunkra, hogy közvetlen kapcsolatba lépjünk az ID. Drivers Club tagjaival. Andreas Reckewerth és fejlesztőcsapata a lehető legnagyobb mértékig kiaknázta az MEB kínálta lehetőségeket, egy limuzin elegáns vonalaival ötvözve a sportos menetteljesítményeket. Érzelemdús show-modellünk mellett számos sorozatgyártású termékünk is megtekinthető itt, mint például az ID.72, amelynek előzetes értékesítése néhány napja vette kezdetét Németországban.”Andreas Reckewerth, az MEB műszaki vezetője és csapata az új ID.7 műszaki alapjain alkotta meg a show-modellt. Amint kifejtette: „Az MEB számos fantasztikus lehetőséget kínál számunkra, hogy nagyfokú kreativitással közelítsük meg a járműfejlesztés területét. Egyértelmű volt, hogy az ID.7 alapjaira készítjük el új show-modellünket, amely során a menetteljesítmények növelését állítottuk a középpontba – megmutatva, mi minden lehetséges.” Az MEB a Volkswagen moduláris elektromos platformjának (Modularer E-Antriebs-Baukasten) rövidítése.Erőteljes és kifejező megjelenésű – Az ID.X Performance dinamikus megjelenésével teszi egyértelművé különleges sportosságát. A tisztán elektromos limuzin külseje számos sportos megoldást sorakoztat fel, első légterelője és hátsó diffúzoreleme egyaránt szénszálerősítésű műanyagból (karbon) készült. A nyomtávot 80 milliméterrel szélesítették a tervezők, a különösen feszes hangolású rugókkal kidolgozott sportfutóművel pedig 60 milliméterrel süllyesztették mélyebbre a karosszériát, a hajtásrendszer mellett ezzel is nagyban hozzájárulva a kiemelkedő menetteljesítményekhez és még agilisabb irányíthatósági tulajdonságokat biztosítva.A jármű 20 col peremátmérőjű, központi kerékanyával rögzített, sport könnyűfém keréktárcsákra szerelt 265-ös verseny-gumiabroncsokon gördül. Hátul ugyancsak szénszálerősítésű műanyagból kiformált szárny gondoskodik a szükséges leszorítóerőről. Sötétített hátsó lámpái szintén a nagyteljesítményű elektromos limuzin sportos fellépését erősítik. Az utastérben karbonhéjú kagylóülések várják a vezetőt és utasait, dinamikus közlekedés mellett is a lehető leghatározottabb tartást nyújtva. A beltér sportosságát vörös stílusjegyek hangsúlyozzák.Erőteljes kétmotoros hajtás 411 kW (558 LE) teljesítménnyel és boost-funkcióval – ID.X Performance show-modelljében a hátsó tengely állandó gerjesztésű szinkronmotorját az első tengely aszinkronmotorjával egészítette ki összkerékhajtássá a Volkswagen. E hajtáskoncepció előnyei között rövidtávú túlterhelhetősége és különösen alacsony fékezőnyomaték-veszteségei is szerepelnek, így kimondottan ideális az átmenetileg megnövelt teljesítményt nyújtó boost-üzemmód alkalmazására. A hajtás forgatónyomatékát Járműdinamika-menedzsment (Vehicle Dynamics Manager) szabályozza, amely az ID.X Performance hátsó tengelyének differenciálzárját is kapcsolja. E funkció is a középkonzol 17 centiméter képátlójú, különálló kijelzőjéről kezelhető.A kétmotoros megoldás hajtásrendszer-akkumulátorból nyeri energiáját, amely nagy folyamatos teljesítményt és - akár 200 kW töltőteljesítménnyel - rövid töltési időket biztosít.1) Tanulmány. Ez a jármű nem kapható kereskedelmi forgalomban.2) ID.7 – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 16,3–14,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; Ehhez a járműhöz csak a WLTP szerinti üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek állnak rendelkezésre, az NEDC szerintiek nem. Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott járműfelszereltség függvényeként alakulnak.

  • Elektromos VW-ek
    Aktuális 2024.04.13.

    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!

    Wolfsburg/Braunschweig/Vatikánváros/Budapest, – A Volkswagen támogatja a Vatikáni Államot a hosszú távon fenntartható mobilitásra zajló átállása során. 2024 elején a vállalat közel negyven tisztán elektromos modellt szállít ID.-családjából, az ID.3-tól az ID.4-en át, egészen az ID.5-ig. A járművek a Vatikán dekarbonizációs stratégiájának képezik részét, amely 2030-ra a járműflotta klímasemlegessé alakítását irányozza elő. Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja, valamint Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen Financial Services AG igazgatótanácsának elnöke két ID.3 Pro Performance formájában személyesen adta át a Vatikánnak az első elektromos gépkocsikat.„Világszerte egyre fontosabbá válik a járműflották elektromossá alakítása. Nagy megtiszteltetés márkánk számára, hogy a jövőben a Vatikán munkatársai is az ID.-vezetők közé tartoznak majd, egyben kiemeli tisztán elektromos ID.-modelljeink vonzerejét” – hangsúlyozta Imelda Labbé a vatikáni járműátadás alkalmával.Dr. Christian Dahlheim hozzátette: „Nagy örömmel tölt el minket, hogy támogathatjuk a Vatikánt e fontos projektje során. Ez igazán különleges dolog számunkra, ami jól mutatja, hogy abszolút versenyképesek vagyunk mobilitási megoldásainkkal.”A Vatikánvárosi Állam elkötelezett az olyan innovatív és hosszú távon fenntartható megoldások megvalósítása mellett, amelyek bolygónk védelme érdekében lehetővé teszik az emberi tevékenységek környezetre gyakorolt hatásainak konkrét mérséklését. Ugyancsak a mobilitás áll az „Ökológiai átalakítás 2030” („Ecological Conversion 2030”) elnevezésű különleges program középpontjában, amelynek célja a városállam járműparkja szén-dioxid-lábnyomának csökkentése. Ennek érdekében a meglévő járműveket fokozatosan elektromos üzeműekre cserélik, hogy 2030-ra megvalósulhasson a teljes flotta szén-dioxid-semlegessége.A Volkswagen a projekt kiválasztott partnereként 2024 elejétől a Volkswagen Financial Services vállalaton keresztül tisztán elektromos járműflottát szállít a Vatikánvárosi Állam számára, a későbbi szakaszok során pedig a Volkswagen Csoport márkáinak további nulla károsanyag-kibocsátású járműveit adják át. A cél 2030-ra a városállam teljes járműflottájának elektromossá alakítása.A Volkswagen Financial Services a Volkswagen AG (vállalatcsoport) üzletága, amely a Volkswagen Financial Services AG társaságot és annak befektetési vállalatait, valamint a Volkswagen Bank GmbH és a Porsche Financial társaságokat, illetve a Volkswagen AG vállalathoz az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában közvetlenül vagy közvetve tartozó pénzügyi szolgáltató cégeket foglalja magában – a Scania márka és a Porsche Holding Salzburg pénzügyi szolgáltatásai kivételével. A fő üzleti tevékenységei közé tartozik a márkakereskedő- és ügyfélfinanszírozás, a lízing, a banki és biztosítási üzletág, a flottakezelés és a mobilitási ajánlatok. A Volkswagen Financial Services világszerte 17 713 munkatársat, közülük egyedül Németországban 7692 főt foglalkoztat. A Volkswagen Financial Services mérlegfőösszege mintegy 240 milliárd euró, működési eredménye 5,60 milliárd euró és nagyjából 22,0 millió darabos szerződésállománnyal rendelkezik (2022. december 31-i állás). A Volkswagen Financial Services nincs jelen Magyarországon.A Volkswagen Személyautók márka a világ több mint 140 piacán van jelen és 12 ország összesen 29 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2022-ben mintegy 4,6 millió járművét szállította ki, között olyan „bestsellerekkel”, mint a Polo, a T-Roc, a T-Cross, a Golf, a Tiguan és a Passat, valamint a tisztán elektromos ID.3, ID.4, ID.5 és ID.6 sikermodellek. A vállalat az elmúlt év során világszerte több mint 330 ezer tisztán elektromos járművét adta át ügyfeleinek. A Volkswagen jelenleg mintegy 170 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte. ACCELERATE stratégiája keretében a Volkswagen következetesen folytatja a hosszú távon fenntartható mobilitás legvonzóbb márkája felé irányuló átalakulását.

  • Ginop-1.2.8-20-2020-03779
    Aktuális 2024.02.12.

    GINOP-1.2.8-20-2020-03779

  • VW Amarok
    Aktuális 2024.01.11.

    Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

    A Volkswagen Haszonjárművek Amarok-sorozatának ítélte pickup-díját a Nemzetközi Év Kishaszonjárműve (International Van of the Year; IVotY) zsűrije 2011 és 2017 után 2023-ban immár harmadszor nyerte el az Amarok a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) Az IPUA húsztagú zsűrijét az Athénban és környékén tartott tesztvezetések során győzte meg az új Amarok A piacokon kedvezően alakul a robusztus terepes modell iránti keresletLyon/Hannover/Budapest, 2024. január 10. – Ismét az Amarok! Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon, a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) ugyanis csak két-három évente ítélik oda, a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata pedig – újra – győzedelmeskedett. A Volkswagen Haszonjárművek pickup-családja 2011 (a 2012-es és 2013-as évre) és 2017 (a 2018-as és 2019-es évre) után harmadszor részesült ebben az elismerésben, ezúttal együttműködő partnerével, a Forddal, illetve annak Ranger modelljével osztozik az első helyen.„Tripla”: Harmadszor nyerte el a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) Amarok-sorozata a szállítmányozási szakújságírókból álló zsűri „Nemzetközi Pickup Díját” („International Pick-up Award”; IPUA). Az új modell – amely a márka partnerével, a Forddal együttműködésben született, és 2022 végén jelent meg első piacain – az idén októberben, Görögországban szervezett tesztvezetések alkalmával győzte meg a húsztagú nemzetközi zsűrit.„Az Amarok kiválóan szerepelt az IPUA múlt hónapban, Görögországban tartott 2023-as csoporttesztjein. Noha együttműködési projektről van szó, a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata sikerrel őrizte meg a márka jellegzetes formai stílusjegyeit és menettulajdonságait – amit a vásárlók is értékelnek majd” – fejtette ki Jarlath Sweeney írországi autós újságíró, az IVotY és az IPUA zsűrijének elnöke. „Az IPUA immár hetedik alkalommal szervezett csoporttesztjei során az Amarok legújabb generációja is remekelt, s előző modellje 2011-es, majd – modernizált változatában – 2017-es győzelmei után újból a dobogó legfelső fokán végett” – folytatta Sweeney. Az Amarok így mindig a legújabb modelljével győzedelmeskedett az IPUA nemzetközi zsűrijének első, negyedik és most 2023-ban immár hetedik pickup-tesztjén.„Az Amarok olyan pickup, amely mind műúton, mind pedig azoktól távol is megbízható teljesítményt nyújt, amiről a zsűri is meggyőződhetett. Ez a 2024-es és 2025-ös évre szóló „Nemzetközi Pickup Díj” egyben az Amarok „tripláját” is jelenti, mégpedig mindössze 14 évi gyártási idő alatt. E bizalom a Volkswagen Haszonjárművek teljes csapata számára nagy megtiszteltetés. Köszönjük!” – hangsúlyozta a lyoni díjátadó alkalmával Karl Bernqvist, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja.Legtöbb piacán 2023-ban már megrendelhető az új pickup, amely számos példányban járja már az utakat – s szükség szerint természetesen a távoli terepeket is. Az Amarok modellek iránti kereslet a gyártás felfuttatásának időszakaszában részben meghaladja a kínálatot, így egyes piacaikon, illetve bizonyos modellváltozataikban már nem szállíthatók 2023-ra. Az új Amarok kizárólag Dél-Afrikában, a silvertoni gyárban készül.A Volkswagen Haszonjárművek Németországban, illetve Európában öt modellváltozatban és négy motor/sebességváltó összeállítással TDI-dízelként kínálja új pickupját, míg a benzinmotorok, a rövidfülkés (Single Cab) változatok és a kisebb dízelmotorok további, Európán kívül piacokon szerepelnek a választékban.Felszereltségtől függően több mint 25 vezetéstámogató rendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelző, a digitális és analóg kezelőszervek gyakorlatias összeállítása és színvonalas anyagválasztás gondoskodhat prémiumhangulatról az új Amarok fedélzetén. Az akár 1,19 tonna teherbírás, a még átgondoltabban kialakított rakfelület (plató) és az akár 3,5 tonna vontatható tömeg révén az új Amarok minden elképzelhető feladatot megoldhat, munka közben és a szabadidőben egyaránt.Az új Amarok öt modellváltozatában – „Amarok”, „Life” és „Style”, valamint a „PanAmericana” (terepes stílus) és „Aventura” (exkluzív stílus) csúcsverziókban – szerepel a kínálatban, és Európába négyajtós, duplafülkés pickupként érkezik. Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága csaknem tíz centiméterrel haladja meg elődjéét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméter növekedést jelent, még több helyet biztosítva a duplafülkében.Az Amarok fejlett technikája, illetve számos vezetéstámogató rendszert és 360 fokos kameraképeket is kínáló felszereltsége a terepes közlekedést is nagyban megkönnyíti. Akárcsak gázlómélysége, amely az eddigi 50-ről 80 centiméterre nőtt, de karosszériája rövidebb túlnyúlásai és nem utolsósorban erőteljes motor/sebességváltó kombinációi is hozzájárulnak terepes adottságaihoz.A motorpalettán 125 kW/170 LE, illetve 151 kW/205 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű dízel, valamint egy 177 kW/240 LE, 3,0 literes, hathengeres, szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás szerepel. Modellváltozattól függően az új Amarok hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A soros, illetve V-elrendezésű TDI-motorok 405 és 600 newtonméter közötti forgatónyomatékot produkálnak. Minden modellváltozat már alapkivitelében 4MOTION összkerékhajtással készül, kapcsolható (2H, 4H, 4L) vagy bővítetten kapcsolható (4A, 2H, 4H, 4L) kivitelben. Utóbbi csúcsváltozatok többlamellás központi tengelykapcsolón keresztül változó, automatikus nyomatékelosztást is biztosítva az első és a hátsó tengely között, az új Amarok így komoly terhek vontatásához vagy a terepes – például erdőben vagy építkezéseken – közlekedéshez is elegendő erővel rendelkezik.Az új Amarok alapváltozatának induló ára …. A hétköznapok megbízható társának felszereltségében többek között LED-technikájú fényszórók, multifunkciós kormánykerék, Közlekedésitábla-felismerés (Dynamic Road Sign Display), 10 col képátlójú infotainment-képernyő, vészfékfunkcióval (Manoeuvre Braking) kiegészített hátsó Parkolássegítő rendszer (Park Distance Control) és Tolatókamera (Rear View Camera) is szerepel.

  • ID.7
    Újdonság a Volkswagentől 2023.01.08.

    Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7

    • A Volkswagen Group of America már a következő ID-modellre kínál betekintést a CES szakkiállítás alkalmával• Gazdaságos elektromos limuzin, akár mintegy 700 kilométer2 (WLTP) hatótávval• Az ID.7 speciális álcázása intelligens fényhatásokat bocsát ki az elektrolumineszcencia eleve alapján• Az új limuzin az ID.4 után a Volkswagen következő globális elektromos modellje, amely három kontinensen jelenik meg a jövőben• A sorozatgyártású változat 2023 második negyedévében tartja világpremierjétWolfsburg/Budapest, 2023. január 10. – Függöny fel: 2023. január 5. és 8. között a Volkswagen Group of America a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) szakkiállítás alkalmával – intelligens álcázással – bemutatja a márka első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű limuzinját, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül, az ID.7 modellt. A többrétegű fényezéssel alkalmazott, egyedülálló álcatechnológia révén az autó egyes felületei fényt bocsáthatnak ki, ami interaktív módon szimbolizálja az ID.-család jövőbeni csúcsmodellje digitalizációjának újabb lépését. Az elsőként Kínában bemutatott ID. AERO tanulmány korábban már betekintést kínált az új modellre, amelyet különösen aerodinamikus formai nyelvezet jellemez és akár 700 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé tesz. A Volkswagen Group of America így hat év után egészen különleges termékkel térhet vissza a CES rendezvényére, a világ legnagyobb elektronikai szakkiállítására.„Az új ID.7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, az új limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget kínál majd. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.ID.7 – a klíma és a kényelem újszerű élményeÜgyfelei visszajelzéseire reagálva, a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő legújabb modelljével a Volkswagen tovább javítja a felhasználói élményt a meghatározó területeken. Az ID.7 modellekben számos innovatív fejlesztés jelenik meg már alapfelszerelésként:– új kijelző-koncepció– a Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display)– egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő– a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése– megvilágított érintőcsúszkaA légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő, új koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, illetve – hideg időben – a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, illetve felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.Különleges interaktív álcakoncepcióEgészen különleges módon érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával az új ID.7 intelligenciáját. A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan egyedi fényezést kapott, amellyel az ID.7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg egy része elektromosan vezető, míg mások szigetelő tulajdonságúak. Az autó felületének 22 külön-külön szabályozható része így a legfelső festékrétege alatt folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha pedig e rendszert például az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető.Az autó motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ között szolgálnak interfészként. A teljes álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, így rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait.Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révénStílusában az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család formai nyelvezetét követi. Az új limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt az autó oldalai mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala szintén hozzájárul az ID.7 kiváló légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is elérheti.Mint az ID.-család minden tagja, az ID.7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény pedig az ID.7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere.A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú autóID.7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória jelentős értékesítési darabszámok jellemezte piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű, tisztán elektromos ID.-modelljei családját, miközben „ACCELERATE” stratégiájával gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID.3 példányok óta a márka mintegy 500 ezer ID.-modelljét szállította ki világszerte leányvállalatain keresztül – mégpedig a továbbra is szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából egy évvel korábban a tervezettnél.Az ID.3, az ID.4, az ID.5 és az ID.6 (csak Kínában), valamint az új ID. Buzz után az ID.7 immár az ID.-család hatodik tagjaként, egyben – az ID.4 mellett – a Volkswagen immár második MEB-alapú világautójaként érkezik. Az elektromos limuzin három fő piacon, Kínában, Európában és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban, az európai országokba a Volkswagen emdeni gyárából szállítják majd. Az ID.4 után az ID.7 ugyancsak a második MEB-alapú modell, amely Emdenben készül.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

  • ID BUZZ.
    Újdonság a Volkswagenről 2022.03.06.

    Hamarosan itt az elektromos ID. Buzz!

    Két változatban: a sokoldalúság jegyében idén debütál az új elektromos ID. Buzz és ID. Buzz Cargo A visszaszámlálás megkezdődött: a károsanyagkibocsátás-mentes ID. Buzz világpremierjét 2022. március 9-ére tűzték ki Évtizedekre visszatekintő egyedi szakértelem: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo hét évtizednyi Bulli know-how-t felhasználva forradalmasítja a jövőt Az utolsó simítások: az ötüléses ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo furgon előszériás flottája jelenleg Európában turnézik. Intelligens töltés: a „Plug & Charge” szolgáltatásnak köszönhetően sok gyorstöltő állomáson már feleslegessé válnak a töltőkártyákHannover/Budapest, 2022. március 8. – A 2017. januárjában megrendezett Detroit Motor Show rendezvényen mutatták be először az ID. BUZZ1 koncepciójárművet, ami világszerte szenzációs visszhangot váltott ki. A pozitív visszajelzés hatására csak egyetlen döntés jöhetett szóba: a koncepciójármű sorozatgyártásának megkezdése. Öt év intenzív fejlesztési munka következett. Most eljött az idő: elkészült az ID. Buzz1 – az elektromos meghajtást alapjaiban megváltoztató modell. A Volkswagen most kettős világpremierre indítja a visszaszámlálást: március 9-én a teljesen elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes Bulli egyidejűleg indul útjára az ötüléses ID. Buzz-zal és az ID. Buzz Cargo furgonnal.A Volkswagen Haszonjárművek jelenleg az ID. Buzz prototípusok tesztelésének utolsó fázisánál tart. Az előszériás flotta jelenleg Európában turnézik. Ezek az utolsó próbautak hétköznapi körülmények között zajlanak Barcelona, Párizs, London, Amszterdam, Koppenhága, Hamburg és Hannover között. Kai Grünitz, a Volkswagen Haszonjárművek járműfejlesztési vezetője: „Mielőtt megkezdjük az ID. Buzz sorozatgyártását, a végső finomhangoláshoz szükséges nélkülözhetetlen következtetéseket vonunk le ezeknek az utolsó teszteknek köszönhetően. Ezek az információk tökéletes összhangban vannak a sorozatgyártás előírásaival.”Kifejezően új design, amelyet az ikonikus T1 ihletett.Már alig álcázzák az ID. Buzz prototípusokat. Ezáltal kezd egyre feltűnőbbé válni, hogy a 2022-es széria kidolgozásakor a tervezők következetesen átvették a 2017-es koncepciójármű stílusát: a hasonlóságok magukért beszélnek. Mindkét ID. Buzz változat tükrözi a legendás T1, az eredeti Bulli stíluselemeit. Ezek közé az elemek közé tartoznak a rendkívül rövid karosszéria-túlnyúlások, a tér maximális kihasználása minimális alapterület mellett, a karosszéria kialakításának klasszikus, felső és alsó szintre osztása, valamint az összetéveszthetetlen, V alakú első borítás. És akárcsak az eredeti Bulli, az ID. Buzz is hátsókerék-meghajtású.A modellsorozat impozáns történelméhez való kapcsolódás mellett az avantgárd ID. Buzz új arculatot teremt az elektromos meghajtású járművek számára. Versenytárs nélküli jármű született, mivel az ID. Buzz nem többmeghajtású platformon alapul, hanem az alapoktól kezdve egy elektromos Bulli. Az ID. Buzz bármely változatára, akár a kisbuszra, akár a furgonra esik a választás, azt jelzi, hogy tulajdonosa intelligens döntést hozott a mobilitással kapcsolatban, így mind a magán-, mind az üzleti ügyfelek képesek az éghajlatváltozás ellensúlyozására.A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) nagyfokú agilitást tesz lehetővéMűszaki szempontból nézve az új modellcsalád alapja a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója (MEB). A nagyfeszültségű, bruttó 82 kWh (nettó 77 kWh) energiakapacitást biztosító lítiumion-akkumulátorral rendelkező ID. Buzz változatok idén kerülnek forgalomba. A 150 kW-os villanymotort működtető akkumulátor a hátsó tengelybe van beépítve, ezáltal a hátsó kerekeket hajtja. A végsebesség elektronikusan korlátozott, 145 km/óra. A hatótávolságra vonatkozóan még nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok. Tulajdonképpen, az új ID. Buzz egy nagyon agilis jármű. Egyrészt, az elektromos motor a 310 Nm-es maximális nyomatékát álló helyzetből állítja elő. Másrészt, ezeket a dinamikus alkatrészeket a jármű kifejezetten alacsony súlypontú karosszériája köti össze, mivel az akkumulátor jó mélyen helyezkedik el a szendvicspadlóban. Kialakításánál fogva az ID. Buzz még egy előnnyel rendelkezik: az elektromos Bulli fordulókörének átmérője alig haladja meg a 11 métert.Maximális helykihasználás és a T6.1-hez hasonló tengelytávA Volkswagen Haszonjárművek olyan MEB-alapra felépített sokoldalú szerkezetet fejlesztett ki, amely különösen széles felhasználási spektrumot tesz lehetővé: az öt üléssel rendelkező, többfunkciós ID. Buzz ugyanolyan tökéletesen alkalmas a szabadidő eltöltésére, mint az üzleti használatra. A háromszemélyes ID. Buzz Cargo megjelenésével egy páratlanul korszerű, kibocsátásmentes furgon indul útjára. Ám ez még csak a kezdet. A következő év folyamán a kínálat egy hosszabb tengelytávú, és ennek megfelelően nagyobb kihasználtságú belső térrel rendelkező modellel bővül.Pár szó a méretekről: az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo idén megjelenő, normál tengelytávú (2988 mm) változatai mindössze 4712 mm hosszúak. Összehasonlításképpen: az új ID. Buzz tengelytávja mindössze két milliméterrel tér el a T6.1 tengelytávjától, amelynek teljes hossza 4904 mm. Az ID. Buzz tehát hasonló belső hosszúságot kínál, de kisebb parkolóhelyeken is elfér. A körös-körül üveggel borított busz magassága 1937 mm, a furgoné pedig 1938 mm, az alváz kis eltérései miatt (T6.1: 1970 mm). Mindkét ID. Buzz jármű 1985 mm széles (az oldalsó tükrök nélkül); az új modell tehát 81 mm-rel szélesebb, mint a T6.1. A 18-21 colos felnikkel ellátott új modellcsalád nagy (750 mm átmérőjű) kerekeken gurul.Rengeteg hely az utasok, a csomagok és a munka számáraA helytakarékos MEB koncepciónak köszönhetően az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo kivételesen jó helykihasználást kínál. Az ötüléses ID. Buzz 1121 literes csomagtérrel rendelkezik, még akkor is, ha minden ülés foglalt. A válaszfallal felszerelt ID. Buzz Cargo maximális befogadóképessége több mint 3,9 m3.„Plug & Charge” és kétirányú töltésOkos töltési megoldások: a modellsorozat a legújabb ID. szoftvernek köszönhetően a „Plug & Charge” funkciót is tartalmazni fogja. Ennek használatával az ID. Buzz a töltőcsatlakozón keresztül számos szolgáltató gyorstöltő (DC) állomásán tudja magát hitelesíteni és minden szükséges adatot lekommunikálni, ami egy sokkal kényelmesebb megoldás. És lesz még egy új funkció: a kétirányú töltés. Ez a technológia teljesen új lehetőségek tárházát nyújtja. Például: mostantól lehetőségünk lesz arra, hogy otthonunk napelemeiből származó felesleges energiát az ID. Buzz-ban tároljuk, majd este visszatáplálhatjuk az épületbe, hogy ne kelljen a napfénytől függenünk.Frissítések a felhőn keresztül és innovatív támogató rendszerekAz ID. Buzz-ra és az ID. család minden modelljére igaz, hogy a szoftverfrissítések a felhőből is letölthetők. Ezek közé tartoznak mind az infotainment rendszer frissítései, mind a töltési vagy vezetéstámogató funkciókkal kapcsolatos frissítések. A vezetéstámogató rendszerek spektruma olyan innovatívan összekapcsolt technológiákat vonultat fel, mint az új „Trained Parking” funkció (automatikus manőverezés a parkolóhelyekre és a parkolóhelyekről), a „Car2X” (a közvetlen környezetre vonatkozó figyelmeztetések és vészjelzések) és a „Travel Assist” vezetéstámogató rendszer legújabb verziója, amely a tömeges adatgyűjtést felhasználva a teljes sebességtartományban képes a részben automatizált előre- és oldalirányú vezetésre.Az ID. Buzz első előfutára 50 évvel ezelőtt debütáltAz ID. Buzz történetesen nem az első elektromos meghajtású Bulli. A Volkswagen már ötven évvel ezelőtt, a Hannover Messe kiállításon bemutatta a T2 modellt, az első prototípust, amelyet egy hátul elhelyezett villanymotor hajtott. A 85 kilométeres maximális hatótávolság azonban azt mutatta, hogy az akkumulátortechnológia még messze volt a gyakorlati használatra való alkalmasságtól. De már akkor, 1972-ben megszületett az álom a károsanyag-kibocsátásmentes Bulliról. És ez most, 2022-ben valósággá válik.1.) A jármű nevének írásmódja a sorozatfejlesztés során megváltozott az „ID. BUZZ” helyett „ID. Buzz”.Az ID. Buzz online világpremierje az alábbi linken következő március 9-én 19:00-tól: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455

  • VW ID-R
    Újdonság a Volkswagenről 2019.07.09.

    Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

    VW ID.R

  • Környezetvédelmi célkitűzések
    Újdonság a Volkswagenről 2017.10.05.

    A Volkswagen Csoport tovább szigorította környezetvédelmi célkitűzéseit: 2025-re 45 százalékkal kívánja csökkenteni környezetre gyakorolt hatását

    A Volkswagen Csoport az autóiparon belül vezető szerepre törekszik a fenntarthatóság tekintetében. „Régebben a Volkswagen vezető helyen volt a legtekintélyesebb fenntarthatósági mutatók tekintetében – és szándékunkban áll visszaszerezni ezt a pozíciót.” – nyilatkozta Matthias Müller, a Volkswagen Csoport ügyvezetője a kétnapos csoportszintű környezetvédelmi konferencia megnyitóján (Group Environmental Conference – GEC) Wolfsburgban. „Alapvető küldetésünk, hogy Csoportként jelentősen hozzájáruljunk a klímaváltozás mérsékléséhez és a levegő minőségének javításához a városközpontokban.”

  • VI. Volkswagen-találkozó
    Esemény 2017.09.21.

    Szombaton VI. Volkswagen-találkozó a Hungaroringen

    Több ezer autó várható a VI. Volkswagen-találkozóra, amit ezúttal szeptember 23-án, szombaton rendez meg a márka hazai importőre a Hungaroringen. A hagyományos őszi összejövetelen a közönség által kedvelt gyermek, női, férfi programok mellett sok újdonsággal készülnek a szervezők, bemutatkozik az új Polo, a legszerencsésebb látogató pedig ezúttal egy VI-os Golfot vihet haza.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.