Újdonság a Volkswagenről
2021.07.24.

„A NEW AUTO programmal újraalkotjuk a Volkswagent”

• A Csoport a 2030-ig szóló stratégia keretében útjára indítja a vállalat történetének legnagyobb átalakulását• Diess vezérigazgató megerősítette, hogy a 8 százalékos árrést 2025-ig 9 százalékra tervezik emelni• Az éves közgyűlés dönt az új javadalmazási rendszerről, meghatározott ESG-célkitűzésekkel• Erős első félév 2021-ben: az átadások száma jelentősen emelkedett, az elektromos járművek értékesítési volumene több mint duplájára nőtt, a működési eredmény várhatóan 11 milliárd euró körül alakul• Diess vezérigazgató szerint: „az egyén mobilitása fényes jövő elé néz. Erős márkáinkkal és globális technológiai platformjainkkal tervünk, hogy a mobilitás új világában is vezető szerepre tegyünk szert.”Berlin/Budapest, 2021. július 23. – A Volkswagen Csoport felkészülten tekint a mobilitás kibocsátásmentes és autonóm jövője felé. „A NEW AUTO stratégiával 2030-ra újraalkotjuk a Volkswagent” – mondta Herbert Diess vezérigazgató a Volkswagen Csoport virtuális éves közgyűlésén. „Az elkövetkező évtizedben az utakon futó járművek egyre inkább fenntarthatóak, biztonságosak, okosak és végül önvezetők lesznek. Az egyén mobilitása fényes jövő elé néz. Erős márkáinkkal és globális technológiai platformjainkkal tervünk, hogy a mobilitás új világában is vezető szerepre tegyünk szert.”Az innovációs készség, a technológiai szakértelem, a sebesség és a méret mind jelentőséget nyer a jövőben. A Volkswagen Csoport tervei szerint tovább növeli részesedését az elektromobilitás piacán, és ebben segítségünkre lesz, hogy platformjainkat globálisan tudjuk méretezni – mondta Diess. Megerősítette azon meggyőződését, hogy a következő évtized során az e-mobilitás az egyetlen járható út a közúti szén-dioxid-kibocsátás érdemi csökkentésére. Ehhez kapcsolódóan megemlítette az Európai Bizottság által nemrégiben előterjesztett terveket is. „Célunk, hogy a világ piacvezetője legyünk elektromos gépjárművek területén” – jelentette ki Diess.Erős első félév 2021-ben2021 első hat hónapja során a Volkswagen Csoport a COVID–19 járvány és a félvezetők globális hiánya ellenére is jelentős haladást ért el: június végére látványosan – 27,9 százalékkal – növekedtek a járműátadások az előző év mintegy ötmilliós mennyiségéhez képest. A Csoport folytatta sikeres elektromos offenzíváját: 170 939 tisztán elektromos járművet adott át az első hat hónap alatt. Ez több, mint kétszerese az előző év azonos időszakában teljesített értéknek. Herbert Diess: „az első félév során a Volkswagen Csoport 26 százalékos piaci részesedésével több elektromos járművet adott el Európában, mint bármely másik vállalat.” Fő piacain – Kínában és az Egyesült Államokban – összpontosított saját gyártásának köszönhetően a Volkswagen meggyőződése, hogy továbbra is világszerte jól pozicionált az elektromobilitás villámsebes felfutásához. „Feltételezzük, hogy az e-mobilitás és a belsőégésű motoros jármű-üzletágunk árrése két-három éven belül azonos szinten lesz. A novemberben esedékes éves tervezési ciklusra készülve a Csoport 7-8 százalékról 8-9 százalékra emelte a 2025. évre tervezett működési nyereséghányadát.A Volkswagen Csoport pénzügyi teljesítménye már így is számottevően javult 2021 első félévében: Az előzetes adatok alapján a vállalat magas, 11 milliárd euró körüli működési eredményre számít az első félévben. Az autóipari divízió nettó pénzforgalma várhatóan 10 milliárd euró körül alakul.A javasolt osztalék változatlanAz Igazgatótanács és a Felügyelőbizottság által az éves közgyűlés elé terjesztett javaslat értelmében a 2020-as pénzügyi évben 4,80 euró osztalék jár törzsrészvényenként és 4,86 euró elsőbbségi részvényenként. Ez megegyezik a 2018. és 2019. pénzügyi év szintjével. A COVID–19 járvány következtében a sikeres 2019. pénzügyi évről fennmaradó nettó eredményből tavaly 855 millió eurót átvittek a 2020. pénzügyi évre.A Felügyelőbizottság továbbá az éves közgyűlésen benyújtotta az Igazgatótanácsnak jóváhagyásra az új javadalmazási rendszerről szóló terveket. Ezt a 2020-as pénzügyi évben felülvizsgálták, és 2021. januártól már érvényben van. Az egyéb kiigazítások mellett tartalmazza a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) célkitűzések végrehajtását. A Volkswagen Csoport ezáltal külön kiemeli a dekarbonizáció és a nagyobb fokú fenntarthatóság iránti elköteleződését.A Volkswagen Csoport egyik erőssége a sikeres márkáiA Prémium márkacsoportban az AUDI vezető márkaként jelentős működési eredményre tett szert, és 2021 első félévében rekordszámú átadást teljesített. A hangsúly a modellportfólió elektromossá alakítására és digitalizációjára került. Herbert Diess: „Nincs még egy olyan prémium kategóriájú gyártó, amely hasonló hatótávolságú elektromos járműveket kínál.” Az AUDI továbbra is ebbe az irányba kíván fejlődni, egyéb kezdeményezések mellett, mint például a csúcstechnológiai Artemis-projekt. „Az AUDI ismét a Csoport csúcstechnológiájának fejlesztésén dolgozik” – húzta alá Diess. Ezeket a Bentley-nél is alkalmazzák majd. Hozzátette, hogy a brit luxusmárka bevonása a Prémium márkacsoportba a Lamborghini és a Ducati mellé lehetővé teszi, hogy az AUDI-technológiát még magasabb árszegmensbe pozicionálják, így előnyt kovácsoljanak a nagyobb méretgazdaságosságból.A Volumen márkacsoportban vezető márkaként a Volkswagen elhivatottan dolgozik portfóliója elektromossá alakításán és a digitalizáción, az ACCELARATE stratégiájának keretében. A márka arra törekszik, hogy 2025-re globális piacvezetővé váljon az akkumulátoros elektromos járművek volumenszegmensében. A tisztán elektromos ID. nagy családjába tartozik az ID.3, ID.4, ID.52 és ID.63 modell, jövőre pedig az ID. BUZZ2 is – így ebben az iparági szegmensben a legátfogóbb termékportfóliót alakítja ki. Diess a következőket mondta a márka szerepéről: „a Trinity projekt keretében az Volkswagen bevezeti a volumenszegmensbe az Artemis technológiát, ahogy a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióval (MEB) is tette.”Rámutatott, hogy erre jó példa a tisztán elektromos CUPRA Born, amelynek alapja a MEB-platform. „A márka vonzó modellportfólióval büszkélkedhet, amelynek egyik tagja a CUPRA Formentor” – közölte Diess. A SEAT és CUPRA márkák is ambiciózus célokat tűztek ki maguk elé: 2025-ig mintegy 5 milliárd eurót fektetnek az elektromossá alakításba.A ŠKODA márka is rendületlenül folytatja modelloffenzíváját. Diess erről így nyilatkozott: „az új OCTAVIA hibrid meghajtásával és internet-csatlakozásával kategóriájának példaképe. A ŠKODA szintén jelentős előrehaladást ért el az e-mobilitás terén, az ENYAQ segítségével." Hozzátette, hogy a nemzetközi színtéren a ŠKODA idén átvette az orosz és észak-afrikai regionális piacokat.A Volkswagen Haszonjárművek márka partnerével, az ARGO AI vállalattal, technológiai úttörő szerepet vállal a városi önvezető járművek fejlesztésében, ahogy az ID. BUZZ AD2 is mutatja. Mindeközben a márka nemrégiben bemutatta az új MQB-alapú T72 modellt, amely most először hálózatról tölthető hibrid meghajtással lesz elérhető. Diess a következőket mondta a márka fejlődéséről: „A Volkswagen Haszonjárművek egyre inkább életmód-márka. Az új T7 innovatív és digitális, de kényelmes és funkcionális is. Jövőre mutatjuk be eddig legtöbb érzelemmel átszőtt modellünket, az ID. BUZZ-t.”A Sport márkacsoportban a Porsche márka továbbra is biztosan halad a siker útján. Kimagasló működési eredményt ért el, és rekordszámú járművet adott át az év első hat hónapjában. „A Porsche saját ligájában játszik, 15 százalékot meghaladó fenntartható árréssel. A Porsche még 2020 nehézségei közepette is képes volt fenntartani kétszámjegyű nyereségességét. A márka erősebb, mint valaha” – mondta Diess. A Taycan rendelési hátraléka jelenleg négy-öt hónap. A tervek szerint a Bugatti márka a Rimac márkával közös vállalkozásba integrálódik, a szabályozó hatóságok jóváhagyásától függően.A haszonjármű üzletágban a TRATON 13,6 milliárd euró értékű értékesítésre számít az első félévben, hasonlóan a válság előtti 2019. év azonos időszakához. A beérkezett megrendelések száma meghaladja a 170 000 járművet, amely az első hat hónapra nézve rekord szint. Mindeközben a Navistar átvétele sikeresen lezárult. Diess ehhez hozzáfűzte: „A TRATON a Navistar átvételével tovább növelte globális jelenlétét. Ezzel a vállalat Global Champions stratégiájának befejező szakaszába lépett. A TRATON a jövőben még erőteljesebben a kínai piacra összpontosít.” A TRATON továbbá fel kívánja gyorsítani átállását az e-mobilitásra. 2025-ig összesen 1,6 milliárd eurót fog az elektromobilitással kapcsolatos kutatásba és fejlesztésbe invesztálni. Az kezdeti eredmények már jól láthatóak: Már működik a tisztán elektromos Lion’s City E modell Hamburgban és más európai nagyvárosokban.1) AUDI e-tron GT: energiafogyasztás (kombinált): 20,2–18,8 kWh/100 km (NEDC); CO2-kibocsátás (kombinált): 0 g/km; energiahatékonysági osztály: A+2) A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.3) A jármű kereskedelmi forgalomban Európában még nem kapható.A Volkswagen Csoportról: A wolfsburgi székhellyel rendelkező Volkswagen Csoport a világ egyik vezető és egyben Európa legnagyobb gépjárműgyártója. A Csoport hét európai ország alábbi tizenkét márkáját öleli fel: Volkswagen Passenger Cars, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Haszonjárművek, Scania és MAN. A személygépkocsik portfóliója a kisautóktól a luxusosztályú járművekig terjed. A Ducati motorkerékpárokat kínál. A könnyű és nehéz haszongépjárművek ágazatában a termékek a pick upoktól az autóbuszokig és nehéz tehergépjárművekig terjednek. Minden hétköznap 662 600 munkavállaló gondoskodik a gépjárművekhez kapcsolódó szolgáltatásokról, és más üzleti területek tevékenységeiről. A Volkswagen Csoport 153 országban értékesíti járműveit.2020 ban a Csoport által az ügyfelek részére átadott járművek teljes száma 9,31 millió volt (2019 ben 10,98 millió). A Csoport árbevétele 2020 ban 222,9 milliárd eurót tett ki (2019 ben 252,6 milliárd eurót). Az adózott eredmény a 2020 ban 8,8 milliárd euró volt (2019 ben 14,0 milliárd euró).
Bővebben
Szervizhírek
2021.07.16.

GO Service program

Legyen tagja egy igazi minőségi klubnak, használja ki a személyre szabott különleges ajánlatainkat és élvezze exkluzív klubszolgáltatásainkat!A kedvező árak és a kiemelt gondoskodás valódi szervizélményt biztosítanak minden Go! partnerünk számára!Szezonális Go! ajánlatok egyedi áron - minden szezonbankiemelt szerviz-, és tartozék ajánlat, kedvezőbb Go! áronÁllandó ingyenes szolgáltatások - minden megrendelés mellé:Márkaszerviz előzmények (javítási történet) ellenőrzéseGyártói visszahívási akciók és minőségjavító intézkedések ellenőrzése, elvégzéseKülső mosás*Aktív munkafelvétel*: A szerviz folyamán az aktuális szezonális gyorsátvizsgálást is elvégezzük autóján.Opcionálisan, előre kérhető ingyenes szolgáltatások** – előzetes kérés esetén:Interaktív munkafelvétel: a munkafelvétel során, autóját önnel közösen nézzük átGo! mobilitás:*** ingyenes mobilitás ajánlat a következő közlekedési csomópontig vagy az Ön által kért helyre max. 5 km-es távolságig.Go! figyelmesség* - hogy várakozása kellemes legyen, ügyfélváróinkban az alábbiakkal várjuk:egy frissítő ital (kávé/tea/ásványvíz)újság, napilapok, magazinokGo! Service News - információk és ajánlatok első kézből:Go! Service Magazin (3/év)Elektronikus hírlevelek (4/év)Alapértékeink - ez nálunk már csak így természetes:Gyártói szerviznormákGyári alkatrészekCsatlakozzon a Go! service programhoz, legyen tagja egy exkluzív klubnak és élvezze a biztonságos és kényelmes utazás minden pillanatát!*A nettó 10.000 Ft érték feletti javítások esetén vehető igénybe.** Az opcionális szolgáltatások is nettó 10.000 Ft érték feletti javítás és a szervizidőpont igénylésekor történő, előzetes bejelentés - esetén vehetőek igénybe.***Az ingyenes Go! mobilitás ajánlat konkrét formája, az egyes márkaszervizeknél különböző lehet.
Bővebben
Szervizhírek
2021.07.05.

VW Kék Innovációs Különdíj, Karikó Katalin

Idén is sor került a Volkswagen és a Menedzserek Országos Szövetsége által alapított Kék Innovációs Különdíj nyertesének kihirdetésére. Ezúttal olyan vezető érdemelte ki a díjat, akire nem csak a Volkswagen, de az egész ország is büszke lehet: Karikó Katalin, a BioNTech alelnöke kapott különdíjat július harmadikán, a Szövetség által szervezett ünnepségen.Karikó Katalin a koronavírus elleni vakcina fejlesztésében éllovas hírvivő RNS kutató a BioNTech alelnökeként aktívan hozzájárult ahhoz, hogy minél hamarabb visszaállhasson életünk a megszokott kerékvágásba. A Volkswagen és a Menedzserek Országos Szövetsége e fáradhatatlan munka jutalmazásául ítélte Karikó Katalinnak a Kék Innovációs Különdíjat. A díjat Papp Zoltán, a Volkswagen márkaigazgatója adta át.Karikó Katalin – a BioNTech alelnöke1973 és 78 között a szegedi, akkori nevén József Attila Tudományegyetem biológia szakán tanult, ahol a Szegedi Biológiai Központ MTA ösztöndíjasként a kutatásaiban először használt módosított nukleozidot tartalmazó RNS-t. PhD-képzése lezárásaként 1983-ban avatták doktorrá. 1985-ben a családjával az Amerikai Egyesült Államokba költözött, ahol további 3 éven át a módosított nukleozidokat tartalmazó RNS-sel, később Washingtonban pedig az interferonokkal dolgozott. 1989 és 2013 között a philadelphiai Pennsylvaniai Egyetemen folytatta a munkáját, előbb a kardiológián, majd az idegsebészeten. Az intézmény 2005-ben szabadalmaztatta a Drew Weissmannal együtt kidolgozott, módosított nukleozidokat tartalmazó mRNS terápiás alkalmazásokat, amelynek kidolgozásáért megkapták a Rosenstiel díjat. 2013-ban alelnök pozícióban megkezdte munkáját a németországi rákellenes gyógyszerfejlesztést forradalmasító BioNTech cégnél, ahol úttörő szerepet játszott az mRNS technológia fejlesztésében.2020-ban a szabadalma alapján készült el a világon elsőként klinikailag is bizonyítottan hatásos Pfizer-BioNTech, majd a Moderna Covid-19 oltóanyag. Ennek következményeképpen a Szegedi Tudományegyetem Doctor Honoris Causa kitüntető címet adományozott a kutató biológusnak. A társadalmat és a gazdaságot megváltoztató felfedezéséért az osztrák ipartestülettől elnyerte a Wilhelm Exner Érmét, a magyar állam pedig Széchényi-díjjal ismerte el munkásságát.A Volkswagen Kék Innovációs Különdíjról2017-ben a Volkswagen Kék Innovációs Különdíjat Pesti Tímeának, a Leaseplan vezérigazgatójának ítélte a Jelölő Bizottság, 2018-ban Joerg Bauer, a Tungsram Csoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója vehette át a rangos elismerést, 2019-ben pedig ifj. Chikán Attila, az ALTEO Nyrt. vezérigazgatója nyerte el. Karikó Katalin lett így a különdíj történetének második női nyertese, aki a számos tudományos elismerés mellett immáron egy üzleti életből származó díjjal is büszkélkedhet. A Volkswagen kiemelten büszke arra, hogy a hazai márkák közül elsőként hozhatott létre különdíjat a Menedzserek Országos Szövetségével együttműködve. Papp Zoltán, a Volkswagen márkaigazgatója elmondta, a díj azért is fontos a márka történetében, mert megalapítása újabb bizonyíték arra, hogy a Volkswagen egyértelműen letette voksát a zöld jövő és a fenntartható fejlődés gondolata mellett. „Azzal, hogy évente kiemelhetünk egy vezetőt, és megmutathatjuk az országnak, hogy ő és vállalata az innováció éllovasa, mi is indikátorai lehetünk annak, hogy egy valóban fenntartható gazdaság felé mutassunk irányt a hazai vállalatvezetőknek. A környezettudatos vállalati modell elképzelése pedig egybevág a Volkswagen márka Way to Zero vállalásával: azzal, hogy megteremtse a klímasemleges mobilitás gyakorlatát” – mondta Papp Zoltán.A Volkswagen Kék Innovációs Különdíjra pályázni nem lehet, a jelöltek személyére javaslatot tehetnek a felkért szakmai szervezetek. Díjazottak lehetnek azon magyar vállalatvezetők, akik első számú vezetőként kimagaslóan sokat tettek környezettudatos fejlesztések, innováció, és fenntartható gazdaság jegyében. A díjazottak vállalatának a versenyszférában kell működnie, legalább évi 1 milliárd Ft árbevétellel és minimum 10 alkalmazottal kell rendelkezniük. Nagyvállalatoknál díjazottak lehetnek az első számú vezetők, illetve olyan felsővezetők, akik közvetlenül az első számú vezetőnek jelentenek, kisvállalatok esetében kizárólag az első számú vezetők nyerhetnek. A díjazás feltétele továbbá a legalább ötéves, sikeres vezetői múlt.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Bővebben
Újdonság a Volkswagenről
2021.07.03.

A Multivan világpremierje – A modern korba lép az autózás életérzésével a Volkswagen

A Multivan új generációja legendás elődei karizmatikus génjeit örökli Az új Multivan az első Bulli, amely hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel is a piacra érkezik Akár 4053 literes csomagtér és új sínrendszerrel kialakított, rugalmas üléselrendezésHannover/Budapest, 2021. június 11. – Multivan sorozatának teljes egészében új generációját mutatja be a Volkswagen Haszonjárművek a június 10-i világpremier alkalmával. Koncepcióját tekintve óriási előrelépés jellemzi az egyterű modellt, első ízben jelenik meg ugyanis hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változat is hajtásrendszerei kínálatában. Emellett egyaránt hálózatba kapcsolt kezelési, infotainment- és vezetői segédrendszerek új fejlesztési fázisa is rendelkezésre állhat a fedélzeten, miközben új beltér-koncepciója még sokoldalúbbá avatja a Multivan modelleket. Jelentős evolúciót képvisel a Multivan immár ikonná vált formavilága is, s amint Albert Kirzinger vezető formatervező kiemelte: „Az új Multivan semmi mással össze nem téveszthetően hordozza magában a világ legismertebb egyterű-dizájnjának génjeit.”A márka és a mobilitás új korszakát nyitotta meg a Volkswagen Haszonjárművek az új Multivan június 10-i világpremierjével. A jövőben három fő pillérre – a Multivan, a Transporter 6.1 és a 2022-ben érkező ID.BUZZ – épül a Bulli termékcsalád. A haszonjármű alkalmazások specialistájaként és az immár ikonná vált California kempingautó alapjául továbbra is a T6.1 szolgál, az ID.BUZZ lifestyle-egyterű és az ID.BUZZ Cargo városi kisáruszállító formájában pedig két tisztán elektromos hajtásrendszerű modell hódíthat meg új piaci szegmenseket. Mindeközben az új, akár hétüléses Multivan minden eddiginél jobban átveheti a sokoldalú tehetség kulcsfontosságú szerepét.A mindenekelőtt a családok és a sportos, aktív vásárlók igényei szerint készült Multivan új fejlesztésű ülés- és csomagtérrendszerével számtalan mobilitási szituációhoz alkalmazkodhat, emellett immár szalonszerű belterével igényes transzfermodellként (shuttle) is kiváló ajánlat. Annál is inkább, mivel az új generáció az alapmodellel párhuzamosan még nagyobb, akár 4053 literes csomagtér jellemezte, hosszabb változatában is bemutatkozik. Hátul ezentúl már csak könnyen állítható és kivehető egyes ülések állnak rendelkezésre, így például már a nagyértékű kerékpárok is a beltérben utazhatnak. Továbbra is jelentős a maximális belmagasság, amely az új panorámatetővel még bővült is.A Multivan teljes egészében új fejlesztésű műszerfalával, illetve annak integrált kijelzőjével is hídként szolgál a digitális világ felé, s alapkivitelében a Digital Cockpit digitális műszeregységgel és a Ready 2 Discover infotainment-rendszerrel készül. Az Online-szabályzóegység (Online Control Unit) révén e technika már a szériafelszereltség részeként is a legkülönfélébb online-szolgáltatásokat és funkciókat hozza el a fedélzetre. A Multivan-tulajdonosok a Function on Demand kínálatából utólag is aktiváltathatják a Ready 2 Discover navigációs funkciót.Újdonság a modellsorozatban a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer. A 160 kW/218 LE teljesítményű high-tech konstrukció különösen nagy hatótávokkal és alacsony összfogyasztással hozza harmonikus összhangba a helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést. A plug-in hibrid hajtású Multivan az eHybrid típusjelzés-kiegészítést hordozza. Emellett a kétféle – 100 kW/136 LE és 150 kW/204 LE teljesítményű – turbófeltöltésű benzinmotort kínáló, elsőkerékhajtású Multivan is megérkezik, 2022-ben pedig a 110 kilowattos (150 LE), szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás (TDI) is csatlakozik a kínálathoz. Az alapkivitelekben kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó (DSG) szerepel.Jelentősen bővült a vezetői segédrendszerek palettája. Egységesen az alapfelszereltség része a Car2X helyi figyelmeztetőrendszer, a Városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist környezetmegfigyelő rendszer, a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist), az új Bekanyarodás-asszisztenssel (Turn-off Assist) bővített Kikerülés-asszisztens, a Közlekedési táblák felismerő rendszere (Dynamic Road Sign Display) és a sebességszabályzó berendezés. Az innovatív új rendszerek közé tartozik az IQ.DRIVE Travel Assist menetasszisztens is, amely 0 és 210 kilométer/óra között mindvégig lehetővé teszi a részlegesen automatizált vezetést. További újdonság a Multivan kínálatában a széria LED-fényszórók alternatívájaként extrafelszerelésként rendelhető és interaktív világításszabályzással működő IQ.LIGHT - LED Matrix-fényszóró. High-tech megoldásai egész sorával minden idők legprogresszívebb Multivan modellje immár a modern korba lép az autózás életérzésével.Média kapcsolatok:Bujáki Zsolt Tóth BeatrixKommunikációs igazgató PR Munkatárs
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.
Frankfurti Nemzetközi Autószalonon I.D CROZZ

Adatvédelmi tájékoztató

2019.08.16.

Adatvédelmi dokumentáció

További információk