1. Hírek
  2. Jelentősen nő idén a hibrid autók aránya a márka palettáján
Aktuális autószalon-információk

Jelentősen nő idén a hibrid autók aránya a márka palettáján

Budapest – Magyarországon is stabil eredményeket ért el a Volkswagen 2019-ben közel 11 ezer autó kiszállításával. Ezzel a Volkswagen 6,9 százalékos piaci részesedést ért el, amelyet idén 7,5 százalékosra növelne a márka. A szigorodó CO2-előírásoknak köszönhetően új időszámítás kezdődik 2020-ban az autógyártók életében, de erre reagálva a Volkswagen komoly modelloffenzívával, összesen hét újdonsággal készül az idei évre: érkezik a 8-as Golf és az ID család első példánya, az ID.3. Az értékesítésből jelentős szeletet hasíthatnak ki a hibrid modellek, éppen ezért a VW alapvetően ezekre a modellekre fókuszál.

VW Golf VIII Open Corner

A 2019 őszén életbe lépő WLTP szabályozás okozta nehézségek ellenére sikeres évet zárt tavaly a Volkswagen világszerte és hazánkban egyaránt. A Volkswagen-csoport 1,3 százalékos növekedéssel összességében 10,9 millió gépkocsit értékesített tavaly, a Volkswagen márka a globális eredményből 6,3 millió autó értékesítésével vette ki a részét.

Több kategóriában is az élen zárt a Volkswagen hazánkban
A hazai piacon a Volkswagen stabilan tartotta korábban megszokott piaci pozícióját, 10.897 értékesített autóval 6,9 százalékos piaci részesedést ért el a márka importőre a 157.906 darabos piacon. A Volkswagen több kategóriában is élen zárt 2019-ben, a Golf-kategóriának nevezett osztályban – értelemszerűen a Golffal – 14 százalékos részesedéssel lett első, és a nagycsaládos autótámogatásnak köszönhetően a C-méretosztály egyterűi között 21 százalékos részesedéssel első helyre került a Tourannal. A Passat és a Passat Variant a saját kategóriájukban 18,9 és 27,5 százalékos piaci részesedéssel végzett a dobogó legfelső fokán. Emellett az e-Golffal és az e-up! modellekkel – összesen 29,8 százalékos piaci részesedéssel – az elektromos autók mezőnyében is élen végzett a VW.

Az értékesítést nagyban befolyásolják a gazdasági, környezeti hatások
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének becslése alapján a piac várhatóan 150 ezer körül alakulhat 2020-ban is, és ebből a Volkswagen 7,5 százalékosra kívánja növelni a részesedését, mert tervei szerint közel 11.250 gépkocsit értékesíthetnek. Ehhez számos piaci tényező is hozzásegítheti a márkát, amelynek fontos alappillérei, hogy az elmúlt évek eredményei alapján stabil és kiszámítható a hazai autópiac, továbbá jövőre is elérhető lesz a hétüléses gépkocsikra vonatkozó családi autóvásárlási program. Az értékesítési eredményt növelheti az is, hogy az idei évben összesen hét új márkát vezet piacra a Volkswagen, és az is fontos tény, hogy mára sikerült a WLTP kapcsán tapasztalt gyártási nehézségeket rendezni; továbbá megérkezik az ID-család első modellje is, és a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság támogatójaként jelentős figyelmet kaphat a márka a nyár folyamán. Persze emellett nehezítő tényezőkkel is kalkulálnak: az idei értékesítési eredményekre hatással lehet a kedvezőtlen euró-forint árfolyam, illetve az is, hogy 2021-ben a még megengedő WLTP2-t a WLTP3 váltja, amely újabb kihívások elé állítja a márkákat.

„A jogszabályi változtatások jelentős feladatot adnak az autógyáraknak, ráadásul a környezetbarát technológia és a közlekedésbiztonsági előírásoknak megfelelő megoldások fejlődésével párhuzamosan a gépkocsik ára is nőhet, amelyre további hatással lehet a szigorú széndioxid szabályozás. Mint ismert, amelyik márka nem teljesíti flottaszinten a kilencvenöt gramm/kilométer CO2 kibocsátási átlagot, komoly büntetést fizethet. A Volkswagen mindenesetre felkészült az újabb kihívásokra, s ha minden terv szerint alakul, büntetés nélkül teljesítheti az idei évet.” – tájékoztatott Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója egy sajtóreggeli keretében. – „Segítség, hogy ebben az esztendőben még a legrosszabb kibocsátással rendelkező öt százalékot kizárhatják a számításból a gyártók, jövőre azonban a WLTP három érkezésével már ezekkel is kalkulálni kell.”

A Volkswagen modelloffenzívával készül 2020-ra
A modellbevezetések sorát a Volkswagen legnépszerűbb modellje nyitja meg az első negyedévben, várhatóan februárban érkeznek meg a 8-as Golf első példányai hazánkba. A nyolcadik generáció 1.0, 1.4, 1.5, 2.0 literes motorral lesz elérhető 110 és 320 lóerő közötti teljesítménnyel, amelyek között mild hibrid és plug-in hibrid változatot is konfigurálhatnak a vásárlók. A palettán 115-200 lóerős teljesítménytartományban 2.0 literes dízelekkel is készül a VW, illetve a hazai importőr fontolóra vette a CNG-s változat magyarországi bevezetését is. Az új Golf kezdetben Life, Style, R-Line és GTE felszereltséggel érkezik hazánkban, később a GTI és az R modell is várható. A felszereltség a jelenkor legmodernebb megoldásait kínálja, így például LED-fényszóró, digitális műszerfal, kulcsnélküli, akár telefonos ajtónyitás és indítás, sávtartó asszisztens és Front Assist, Discover Pro információs és szórakoztató rendszer, valamint a Car2X funkció is az extra listán sorakozik majd.

A wolfsburgi márka életében az idei esztendő másik fontos mérföldkövének az ID modellcsalád első példányának, az ID.3-nak a bevezetése ígérkezik. Az előzetes elképzelések alapján júniustól érkezhetnek meg azok a 1st Edition felszereltségű, első szériás példányok, amelyeket még tavaly foglalózhattak le előzetesen a magyar vásárlók. A 80 darabos kvóta akkor 7 óra alatt fogyott el, amelyre 1000 euró előleg befizetésével bárki jogosult volt. Az ID.3 szériamodelljeinek kiszállítása augusztustól/szeptembertől várható, és 48, 64 és 78 kilowattórás akkucsomaggal lesz kapható, várhatóan 330, 420 és 540 kilométeres hatótávolsággal. A felszereltségi szinteknél is három opció közül választhatnak az ügyfelek (Pure, Pro, Max). Szintén a második negyedévben kezdhetik meg a T-Roc Cabriolet értékesítését is, valamint a labdarúgó Európa bajnokság előtt a United egyedi felszereltségű modellek is piacra kerülhetnek.

A harmadik negyedévben érkezik a megújult Arteon, valamint annak kombi változata, az Arteon Shooting Brake, továbbá a legújabb Tiguan is. Az év utolsó három hónapjában pedig a Touareg R változata és a 8 Golf Variant bővíti a kínálatot. Az idén megjelenő modellek nagy része hibrid változatban is elérhető lesz, aminek köszönhetően a Volkswagen márkaigazgatója a sajtóeseményen úgy fogalmazott, hogy 2020-tól a VW hibrid gyártóvá lép elő.

Jelentős kedvezményeket biztosít a Volkswagen a privát ügyfelek számára
„Az idei évet jelentős ártámogatással indítjuk, a kedvezményeink az e-uptól kezdve a Touaregig mindegyik modellünknél elérhetőek privát ügyfeleink számára. A Polo például ötszázezer, a T-Roc hétszázötvenezer, a hetes Golf kilencszázezer, a Touran egymillió, a Passat másfél millió forint kedvezménnyel hozható el márkakereskedéseinkből, ráadásul banki finanszírozás esetén további háromszázezer, a hetes Golfnál további ötszázezer forint árelőnyt is biztosítunk.” – mondta el Dalnoki Balázs.

A márkaigazgató arról is beszámolt, hogy a Volkswagen egy olyan mobilitási ökoszisztémát kíván létrehozni Transform 2025+ stratégiájával, amely széles termékpalettával, megfontolt jövőképpel és új üzleti megoldásokkal teremt értéket egy hálózatba kötött világban. Dalnoki Balázs úgy összegezte, hogy a VW a programnak köszönhetően a tömeggyártók csúcsára kíván törni, ám a hosszú távú vízióban még fontosabb szerepet tölt be a VW 2050-re kitűzött karbonsemleges mobilitási célja is. Intelligens mobilitás, automatizált vezetés, összekapcsolt közösség és intuitív kezelhetőség – ezek a Volkswagen legfőbb innovációs területei, s ezek vihetik végig a márkát az átalakulás útján.

Volkswagen az EURO2020 hivatalos mobilitási partnere
A korábban megszokott szponzorációs együttműködésektől eltérő megoldásokkal készül az EURO2020 mobilitási partnereként a Volkswagen a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságra, amely keretében a szurkolók helyi mobilitását kívánja segíteni a márka. Az EB ideje alatt Európa 12 nagyvárosában jelenik meg a VW standja a szurkolói zónákban, ahol az új ID.3-at tekinthetik meg az érdeklődők; a főbb közlekedési csomópontokban Volkswagen mobilitás segítők terelik a drukkereket, de mobil és fix mobilitási információs pultokkal is készül a vállalat. Már most elérhető az EURO2020 okostelefon applikációja, amely abban is támogatást nyújt a mérkőzések idején, hogy például melyik megállóban szálljunk le az autóbuszról ahhoz, hogy a székünkhöz legközelebb eső bejárthoz juthassunk.

 

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.