Berta-Vadász Hírek

Aktuális híreink

  • Elektromos VW-ek
    Aktuális 2024.04.13.

    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!

    Wolfsburg/Braunschweig/Vatikánváros/Budapest, – A Volkswagen támogatja a Vatikáni Államot a hosszú távon fenntartható mobilitásra zajló átállása során. 2024 elején a vállalat közel negyven tisztán elektromos modellt szállít ID.-családjából, az ID.3-tól az ID.4-en át, egészen az ID.5-ig. A járművek a Vatikán dekarbonizációs stratégiájának képezik részét, amely 2030-ra a járműflotta klímasemlegessé alakítását irányozza elő. Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja, valamint Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen Financial Services AG igazgatótanácsának elnöke két ID.3 Pro Performance formájában személyesen adta át a Vatikánnak az első elektromos gépkocsikat.„Világszerte egyre fontosabbá válik a járműflották elektromossá alakítása. Nagy megtiszteltetés márkánk számára, hogy a jövőben a Vatikán munkatársai is az ID.-vezetők közé tartoznak majd, egyben kiemeli tisztán elektromos ID.-modelljeink vonzerejét” – hangsúlyozta Imelda Labbé a vatikáni járműátadás alkalmával.Dr. Christian Dahlheim hozzátette: „Nagy örömmel tölt el minket, hogy támogathatjuk a Vatikánt e fontos projektje során. Ez igazán különleges dolog számunkra, ami jól mutatja, hogy abszolút versenyképesek vagyunk mobilitási megoldásainkkal.”A Vatikánvárosi Állam elkötelezett az olyan innovatív és hosszú távon fenntartható megoldások megvalósítása mellett, amelyek bolygónk védelme érdekében lehetővé teszik az emberi tevékenységek környezetre gyakorolt hatásainak konkrét mérséklését. Ugyancsak a mobilitás áll az „Ökológiai átalakítás 2030” („Ecological Conversion 2030”) elnevezésű különleges program középpontjában, amelynek célja a városállam járműparkja szén-dioxid-lábnyomának csökkentése. Ennek érdekében a meglévő járműveket fokozatosan elektromos üzeműekre cserélik, hogy 2030-ra megvalósulhasson a teljes flotta szén-dioxid-semlegessége.A Volkswagen a projekt kiválasztott partnereként 2024 elejétől a Volkswagen Financial Services vállalaton keresztül tisztán elektromos járműflottát szállít a Vatikánvárosi Állam számára, a későbbi szakaszok során pedig a Volkswagen Csoport márkáinak további nulla károsanyag-kibocsátású járműveit adják át. A cél 2030-ra a városállam teljes járműflottájának elektromossá alakítása.A Volkswagen Financial Services a Volkswagen AG (vállalatcsoport) üzletága, amely a Volkswagen Financial Services AG társaságot és annak befektetési vállalatait, valamint a Volkswagen Bank GmbH és a Porsche Financial társaságokat, illetve a Volkswagen AG vállalathoz az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában közvetlenül vagy közvetve tartozó pénzügyi szolgáltató cégeket foglalja magában – a Scania márka és a Porsche Holding Salzburg pénzügyi szolgáltatásai kivételével. A fő üzleti tevékenységei közé tartozik a márkakereskedő- és ügyfélfinanszírozás, a lízing, a banki és biztosítási üzletág, a flottakezelés és a mobilitási ajánlatok. A Volkswagen Financial Services világszerte 17 713 munkatársat, közülük egyedül Németországban 7692 főt foglalkoztat. A Volkswagen Financial Services mérlegfőösszege mintegy 240 milliárd euró, működési eredménye 5,60 milliárd euró és nagyjából 22,0 millió darabos szerződésállománnyal rendelkezik (2022. december 31-i állás). A Volkswagen Financial Services nincs jelen Magyarországon.A Volkswagen Személyautók márka a világ több mint 140 piacán van jelen és 12 ország összesen 29 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2022-ben mintegy 4,6 millió járművét szállította ki, között olyan „bestsellerekkel”, mint a Polo, a T-Roc, a T-Cross, a Golf, a Tiguan és a Passat, valamint a tisztán elektromos ID.3, ID.4, ID.5 és ID.6 sikermodellek. A vállalat az elmúlt év során világszerte több mint 330 ezer tisztán elektromos járművét adta át ügyfeleinek. A Volkswagen jelenleg mintegy 170 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte. ACCELERATE stratégiája keretében a Volkswagen következetesen folytatja a hosszú távon fenntartható mobilitás legvonzóbb márkája felé irányuló átalakulását.

  • VW Amarok
    Aktuális 2024.01.11.

    Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

    A Volkswagen Haszonjárművek Amarok-sorozatának ítélte pickup-díját a Nemzetközi Év Kishaszonjárműve (International Van of the Year; IVotY) zsűrije 2011 és 2017 után 2023-ban immár harmadszor nyerte el az Amarok a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) Az IPUA húsztagú zsűrijét az Athénban és környékén tartott tesztvezetések során győzte meg az új Amarok A piacokon kedvezően alakul a robusztus terepes modell iránti keresletLyon/Hannover/Budapest, 2024. január 10. – Ismét az Amarok! Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon, a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) ugyanis csak két-három évente ítélik oda, a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata pedig – újra – győzedelmeskedett. A Volkswagen Haszonjárművek pickup-családja 2011 (a 2012-es és 2013-as évre) és 2017 (a 2018-as és 2019-es évre) után harmadszor részesült ebben az elismerésben, ezúttal együttműködő partnerével, a Forddal, illetve annak Ranger modelljével osztozik az első helyen.„Tripla”: Harmadszor nyerte el a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) Amarok-sorozata a szállítmányozási szakújságírókból álló zsűri „Nemzetközi Pickup Díját” („International Pick-up Award”; IPUA). Az új modell – amely a márka partnerével, a Forddal együttműködésben született, és 2022 végén jelent meg első piacain – az idén októberben, Görögországban szervezett tesztvezetések alkalmával győzte meg a húsztagú nemzetközi zsűrit.„Az Amarok kiválóan szerepelt az IPUA múlt hónapban, Görögországban tartott 2023-as csoporttesztjein. Noha együttműködési projektről van szó, a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata sikerrel őrizte meg a márka jellegzetes formai stílusjegyeit és menettulajdonságait – amit a vásárlók is értékelnek majd” – fejtette ki Jarlath Sweeney írországi autós újságíró, az IVotY és az IPUA zsűrijének elnöke. „Az IPUA immár hetedik alkalommal szervezett csoporttesztjei során az Amarok legújabb generációja is remekelt, s előző modellje 2011-es, majd – modernizált változatában – 2017-es győzelmei után újból a dobogó legfelső fokán végett” – folytatta Sweeney. Az Amarok így mindig a legújabb modelljével győzedelmeskedett az IPUA nemzetközi zsűrijének első, negyedik és most 2023-ban immár hetedik pickup-tesztjén.„Az Amarok olyan pickup, amely mind műúton, mind pedig azoktól távol is megbízható teljesítményt nyújt, amiről a zsűri is meggyőződhetett. Ez a 2024-es és 2025-ös évre szóló „Nemzetközi Pickup Díj” egyben az Amarok „tripláját” is jelenti, mégpedig mindössze 14 évi gyártási idő alatt. E bizalom a Volkswagen Haszonjárművek teljes csapata számára nagy megtiszteltetés. Köszönjük!” – hangsúlyozta a lyoni díjátadó alkalmával Karl Bernqvist, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja.Legtöbb piacán 2023-ban már megrendelhető az új pickup, amely számos példányban járja már az utakat – s szükség szerint természetesen a távoli terepeket is. Az Amarok modellek iránti kereslet a gyártás felfuttatásának időszakaszában részben meghaladja a kínálatot, így egyes piacaikon, illetve bizonyos modellváltozataikban már nem szállíthatók 2023-ra. Az új Amarok kizárólag Dél-Afrikában, a silvertoni gyárban készül.A Volkswagen Haszonjárművek Németországban, illetve Európában öt modellváltozatban és négy motor/sebességváltó összeállítással TDI-dízelként kínálja új pickupját, míg a benzinmotorok, a rövidfülkés (Single Cab) változatok és a kisebb dízelmotorok további, Európán kívül piacokon szerepelnek a választékban.Felszereltségtől függően több mint 25 vezetéstámogató rendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelző, a digitális és analóg kezelőszervek gyakorlatias összeállítása és színvonalas anyagválasztás gondoskodhat prémiumhangulatról az új Amarok fedélzetén. Az akár 1,19 tonna teherbírás, a még átgondoltabban kialakított rakfelület (plató) és az akár 3,5 tonna vontatható tömeg révén az új Amarok minden elképzelhető feladatot megoldhat, munka közben és a szabadidőben egyaránt.Az új Amarok öt modellváltozatában – „Amarok”, „Life” és „Style”, valamint a „PanAmericana” (terepes stílus) és „Aventura” (exkluzív stílus) csúcsverziókban – szerepel a kínálatban, és Európába négyajtós, duplafülkés pickupként érkezik. Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága csaknem tíz centiméterrel haladja meg elődjéét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméter növekedést jelent, még több helyet biztosítva a duplafülkében.Az Amarok fejlett technikája, illetve számos vezetéstámogató rendszert és 360 fokos kameraképeket is kínáló felszereltsége a terepes közlekedést is nagyban megkönnyíti. Akárcsak gázlómélysége, amely az eddigi 50-ről 80 centiméterre nőtt, de karosszériája rövidebb túlnyúlásai és nem utolsósorban erőteljes motor/sebességváltó kombinációi is hozzájárulnak terepes adottságaihoz.A motorpalettán 125 kW/170 LE, illetve 151 kW/205 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű dízel, valamint egy 177 kW/240 LE, 3,0 literes, hathengeres, szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás szerepel. Modellváltozattól függően az új Amarok hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A soros, illetve V-elrendezésű TDI-motorok 405 és 600 newtonméter közötti forgatónyomatékot produkálnak. Minden modellváltozat már alapkivitelében 4MOTION összkerékhajtással készül, kapcsolható (2H, 4H, 4L) vagy bővítetten kapcsolható (4A, 2H, 4H, 4L) kivitelben. Utóbbi csúcsváltozatok többlamellás központi tengelykapcsolón keresztül változó, automatikus nyomatékelosztást is biztosítva az első és a hátsó tengely között, az új Amarok így komoly terhek vontatásához vagy a terepes – például erdőben vagy építkezéseken – közlekedéshez is elegendő erővel rendelkezik.Az új Amarok alapváltozatának induló ára …. A hétköznapok megbízható társának felszereltségében többek között LED-technikájú fényszórók, multifunkciós kormánykerék, Közlekedésitábla-felismerés (Dynamic Road Sign Display), 10 col képátlójú infotainment-képernyő, vészfékfunkcióval (Manoeuvre Braking) kiegészített hátsó Parkolássegítő rendszer (Park Distance Control) és Tolatókamera (Rear View Camera) is szerepel.

  • Hosszú tengelytávú ID Buzz
    Aktuális 2023.06.07.

    Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

    Visszatérés az Egyesült Államokba és Kanadába: meghosszabbított ID. Buzz modelljével kisbusza régóta várt észak-amerikai visszatérését ünnepli a Volkswagen Június 2.: a világpremier napja új ünnep az Egyesült Államokban; a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai premierjére június 23-25. között a hannoveri VW Busz Fesztiválon kerül sor Tágas: az új, hosszú tengelytávú ID. Buzz akár hét személy számára is elegendő hellyel és nagy csomagtartóval az egyik legtágasabb elektromos autó Gazdaságos hajtás: a nagy ID. Buzz opcióként új, 85 kWh (nettó) kapacitású akkumulátorral és új, 210 kW teljesítményű elektromos motorral érkezik Európába és Észak-Amerikába Új idők Szamba-busza: az elektronikus szabályzású sötétítéssel működő, új fejlesztésű panorámatető a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető2023. június 2. – Autó, akár egy rockszám: „Good Vibrations”. Ahol csak megjelenik, rámosolyognak az emberek: ez az ID. Buzz. Az ikon az elektromos autók között, amelynek most tovább bővül a kínálata – a hosszú tengelytávú ID. Buzz változattal. „Made in Germany” Európa, illetve Kanada és az Amerikai Egyesült Államok számára, a nagyobbik ID. Buzz révén ugyanis kezdetét veszi a Volkswagen busz visszatérése Észak-Amerikába, ahol június 2-án világpremierjét is tartotta. A Pacific Coast Highway mentén, a Los Angeles környéki Huntington Beach szörfparadicsomában, az Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozójának keretében rendezett esemény egyszerre tisztelgett a rajongók és az ország előtt. Ugyanakkor Amerika is nagyszabású gesztussal üdvözli az ID. Buzz érkezését, június 2. ugyanis ezentúl New Yorktól San Franciscóig „Volkswagen Bus Day” néven ünnepnappá válik. A buszturné mindössze három hét múlva Németországban folytatódik, mégpedig a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai bemutatkozásával. Az időpont és a helyszín itt is tökéletesen illik egymáshoz: június 23-25. között Európa legnagyobb Volkswagen busz találkozóján, a hannoveri Nemzetközi VW Busz Fesztiválon.T4 generációjával húsz éve búcsúzott el a Volkswagen busz az Amerikai Egyesült Államoktól és Kanadától, mégis mind a mai napig New Yorktól egészen San Franciscóig igazi kultuszmodell maradt. Különösen farmotoros T1, T2 és T3 nemzedékei tartoznak még 2023-ban is Kalifornia, Florida vagy épp Long Island strandparkolóinak megszokott képéhez. Meghosszabbított ID. Buzz modelljével most a Volkswagen zárja a kört és – ezúttal elektromos hátsókerékhajtással – visszahozza a Volkswagen buszt Észak-Amerikába. Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a volumen-márkacsoportért felelős tagja így kommentálta: „A Volkswagen szupererős globális márka, nagy múlttal, hűséges rajongók millióival és legendás termékekkel, ami különösen is jól érzékelhető itt, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozóján. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy a Volkswagen Group of America csapata e keretek között ünnepelheti a hosszú tengelytávú ID. Buzz premierjét. E modellünkkel nagy lépést teszünk afelé, hogy ismét igazi Love Brand lehessünk." Pablo Di Si, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója az elektromos Volkswagen busznak az Egyesült Államok piacán betöltött jelentőségét hangsúlyozta: „Az ID. Buzz és az USA tökéletesen illenek egymáshoz! A VW busz nagy múltra tekinthet vissza az Egyesült Államokban, és igazi kultikus státuszt élvezhet. Mai célunk a Volkswagen márka további erősítése Amerikában, a nagy ID. Buzz pedig pontosan a megfelelő modell ehhez.” Az ID. Buzz egyesült államokbeli bemutatójával egyfajta autós életérzés is visszatér, mutatott rá Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja: „A VW busz – az Egyesült Államokban és Kanadában éppúgy, mint Európában – immár évtizedek óta egyedülálló életszemléletet testesített meg. Felejthetetlen a legendás T1 Lightbus woodstocki képe, s a szabadság e szimbólumának génjei élnek tovább ID. Buzz modellünkben. Különösen nagy jelentőségű számunkra, hogy az ikonikus formavilágú ID. Buzz formájában most egy új, modern és tisztán elektromos megfogalmazását kínálhatjuk az észak-amerikaiaknak.”4962 milliméteres hosszúságával és akár hét üléssel a hosszú ID. Buzz tökéletesen felkészült észak-amerikai bevezetésére, emellett Európában is bővíti lehetséges alkalmazásai körét. Hosszúságának a 250 milliméterrel hosszabb tengelytávból adódó növekménye egy harmadik üléssornak, akár 2469 literes csomagtérnek, valamint – még nagyobb hatótávot kínálva – egy nagyobb, 85 kWh nettó energiatároló képességű, új akkumulátornak is helyet biztosít. Télen új hőszivattyú növeli gazdaságosságát, emellett a hosszabb ID. Buzz egy szintén új, 210 kW (286 LE) teljesítményű elektromos motorral érkezik a piacra. Ezzel az elektromos géppel 160 kilométer/órára nő az elektronikusan korlátozott végsebesség (a 150 kilowattos európai ID. Buzz: 145 kilométer/óra). Álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel a hosszú ID. Buzz 100 kilométer/órás tempóra, ám ez még nem minden: 2024-re már bejelentették a 250 kW (339 LE) teljesítményű, összkerékhajtású változat (GTX) érkezését. Az ID. Buzz GTX a 0-100 kilométer/órás sprintet csupán 6,4 másodperc alatt teljesítve biztosít gyors besorolást az autópályák forgalmába.A nagy elektromos VW busz további újdonságai közé tartozik a Head-up kijelző, a továbbfejlesztett, új generációs infotainment-rendszer és az okostelefonnal távirányítható parkolási funkció. Mindeközben a teljes egészében új fejlesztésű high-tech panorámatető (Smart Glass) idézi fel az ötvenes évek legendás Szamba-buszának emlékeit, amely 1,5 négyzetméteres felületével a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető. Az „okosüveg” fényáteresztő képessége érintőcsúszkával vagy hangvezérléssel szabályozható elektromosan az átlátszó és az átlátszatlan között. Az észak-amerikai változatok klimatizált üléseket és megvilágított első VW-márkaemblémát is kapnak.Az ID. Buzz első példányainak amerikai kiszállítása 2024-ben veszi kezdetét, s az észak-amerikai piaci bevezetéssel csaknem párhuzamosan Európában is megérkezik a márkakereskedőkhöz a hosszú tengelytávú ID. Buzz. Minden ID. Buzz – akárcsak a T7 Multivan és a T6.1 Multivan – a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri főüzemében készül, amely a világ egyik legmodernebb autógyára, egyben a Volkswagen buszcsalád otthona.A Volkswagen HaszonjárművekSikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk. (We Transport Success, Freedom and Future):A könnyűkategóriájú haszonjárművek vezető gyártójaként a Volkswagen Haszonjárművek (VWH) márka alapjaiban alakítja újjá és hosszú távon fenntarthatóvá az áruk, személyek és szolgáltatások forgalmát. Járműveink éppúgy szállítanak munkásokat, mint családokat és világjárókat, illetve zsemlét, csomagokat vagy épp szörfdeszkát. Nap mint nap számtalan embernek segítenek a világ minden táján, hogy jól végezhessék munkájukat, közlekedjenek épp mobil műhelyként vagy szállítsanak mentőorvosokat és rendőröket rendeltetési helyükre. Hannover (Németország), Poznań (Lengyelország), Września (Lengyelország) és Pacheco (Argentína) termelési helyszíneinken összesen mintegy 24 ezer munkatársunk készíti a Transporter, az új Multivan, a Caddy, a Crafter és az Amarok, valamint 2022. májustól az ID. BUZZ modellsorozat tagjait. Utóbbi Bulli-ikonunk tisztán elektromos hajtásrendszerű változataként érkezett. A Volkswagen Haszonjárművek emellett az automatizált vezetés és a mobilitási szolgáltatások – mint a „Mobility-as-a-Service” és a „Transport-as-a-Service” – fejlesztését vezető márka a Volkswagen Csoporton belül. Olyan szakterületekről van szó, amelyekkel tevékenyen alakíthatjuk a mobilitás jövőjét. Így szállítja a márka a holnap társadalmát, a tiszta, intelligens és hosszú távon fenntartható mobilitás iránti minden elvárásnak megfelelve. Ezt képviseli márkaígéretével is a Volkswagen Haszonjárművek – a siker, a szabadság és a jövő szállítója.

  • ID.7
    Bemutatkozó 2023.06.05.

    Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

    – A márka első felső-középkategóriájú, globális elektromos modelljeként a Volkswagen bemutatja új ID.7 sorozatát, amely akár 700 kilométer (WLTP) hatótáv, a dinamikus hajtásrendszer, a tágas térkínálat és a prémiumtechnikák együttesével kényelmes utazólimuzinként tár fel új piaci szegmenst az ID.-család előtt. Mindemellett ügyfélközpontúan továbbfejlesztett kezelési koncepció és színvonalas minőségérzet is jellemzi a csaknem öt méter hosszú modellt. Az ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: „Az ID.7 a következő lépés elektromos offenzívánkban. E limuzin magasszintű kényelmet és nagy hatótávot kínál. Már 2026-ra a legszélesebb e-portfóliót kínáljuk a gyártók közül, a 25 ezer euró alatti belépőmodelltől egészen új ID.7 csúcsmodellünkig. 2030-ra célunk szerint már értékesítésünk 80%-át teszik majd ki a tisztán elektromos modellek. 2033-tól már csak elektromos autókat gyárt Európában a Volkswagen.”Amint Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ID.7 az MEB alapjain mércéül szolgálhat a gazdaságosság terén, és akár 700 kilométer WLTP szerinti hatótávra2 törekszünk. Mindezt kiváló aerodinamikai tulajdonságok, valamint a hajtásrendszer és a hőmenedzsment hatásfokának jelentős növelése teszik lehetővé.”Az ID.7 a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első olyan modell, amely már a hajtásrendszerek teljes egészében új fejlesztésű, különösen magas hatásfokú generációjával készül. 210 kW (286 LE) teljesítményével a Volkswagen ID.-család legerősebb és legmagasabb forgatónyomatékszint jellemezte elektromos gépét tartalmazza, s ehhez több akkumulátorméret választható. Az APP550 belső jelzésű hajtásegység a Volkswagen Group Components szakembereivel közös, kasseli fejlesztés, ahol e technika gyártása is zajlik.Az új elektromos hajtást mindenekelőtt energiafogyasztása tekintetében optimalizálták, s az akkumulátormérettől függően akár 700 kilométer WLTP-hatótáv és akár mintegy 200 kW töltőteljesítmény szerepel az előrejelzésekben. Az ID.7 ezzel is hangsúlyozza kiváló hosszú távú alkalmasságát, különösen a sokat autózók és a flottaügyfelek számára.Az ID.7 közel öt méter hosszú, emellett kifejezetten aerodinamikus formavilágú. Elegánsan ereszkedő, kupéstílusú tetővonala is nagyban hozzájárul a felszereltségtől függően akár 0,23-os légellenállási együtthatójához. Hosszú tengelytávja és rövid karosszéria-túlnyúlásai minden bennülő, azaz akár öt személy számára is bőséges helyet biztosítanak utasterében.Az első Volkswagen az új kezelési és kijelző-koncepcióval, valamint exkluzív felszereltségi lehetőségekkelAz ID.7 sorozatban jelenik meg először az új kezelési és kijelző-koncepció, amellyel a Volkswagen ügyfelei visszajelzéseire reagálva javítja a felhasználói élményt a vonatkozó területeken. Ezek közé elsősorban az alapfelszereltség következő megoldásai tartoznak:− 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyő− Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented-Reality-Head-up-Display)− a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált újszerű kezelése, valamint szabadon konfigurálható kedvenc-gombok− háttérvilágítású érintőcsúszkaImelda Labbé, a márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja így fogalmazott: „Az ID.7 Európában, Kínában és Észak-Amerikában egyaránt rendkívül fontos modell a Volkswagen márka számára. Az ID.7 olyan tetszetős külsővel érkezik, amely szerte a világon mind a meglévő, mind pedig a Volkswagen új ügyfelei számára vonzónak bizonyul majd. E Volkswagenben olyan prémiumtechnikát kínálunk, amely exkluzivitásával, csúcsszínvonalú kényelmével és magasfokú mindennapos használhatóságával győz meg.”Új masszázsüléseivel, vagy épp elektronikusan sötétíthető panorámatetejével az ID.7 olyan felszereléseket kínál, amelyek a prémium-vetélytársaknál csupán a felsőbb járműkategóriákban állnak rendelkezésre. Az új Smart Glass panorámatető egyszerű érintéssel, elektronikusan állítható átláthatatlanná, illetve átlátszóvá. Amint az ID.7 számos további funkciója, a tető is kezelhető természetes hangvezérléssel – amiről az új IDA hangasszisztens gondoskodik. Ugyancsak új fejlesztések – Volkswagen modellben elsőként – az adaptív Climatronic technikáját kínáló, extrafelszerelésként rendelhető első ülések, igény szerinti hűtéssel és fűtéssel, valamint szárítófunkcióval. A Német Egészséges Hát Kampány (Aktion Gesunder Rücken e. V.; AGR) minősítésével ellátott masszázsfunkció szintén megtalálható a választékban. Az igényes extrafelszerelések sorát a Harman Kardon 700 wattos hangrendszere teszi teljessé, amely 14 high-end hangsugárzóval – köztük centersugárzóval és a csomagtartóba épített mélynyomóval – gondoskodik mély benyomást keltő hangzásélményekről a Volkswagen új túralimuzinjában.Továbbfejlesztett best-in-class asszisztensrendszerekIgény szerint olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek vehetik át az ID.7 oldal- és hosszirányú irányítását, mint a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens (Travel Assist), amelyeket a Volkswagen Csoport szoftvercége, a CARIAD szakembereivel közösen fejlesztett ki a Volkswagen. Kívánságra az ID.7 többsávos autópályákon 90 kilométer/órás sebességtől a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájával a támogatott sávváltás funkcióját is kínálja, amelynek folyamatát a vezető felügyeli ugyan, ám e megoldás jól érzékelhetően csökkenti terhelését. Nemkülönben a parkolási műveletek során, amelyeket többféle módon is önállóan végezhet az elektromos Volkswagen. Az egyik a memóriafunkcióval működő, akár már 50 méter távolságból is aktiválható parkolás. Ennek során vezetője az ID.7 volánja mögül vagy a megfelelő okostelefonos alkalmazással kívülről felügyelheti a parkolás folyamatát.Felgyorsított e-offenzíva: tíz új e-modell 2026-igAz új ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon. Egyaránt az idén mutatkozik be az új ID.3, a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. A tervek szerint 2026-ban érkezik egy elektromos kompakt SUV-modell, illetve 25 ezer euró alatti áron az ID. 2all sorozatgyártású változata. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai közül. Az európai és észak-amerikai piacokra a Volkswagen emdeni üzemében, míg Kínában helyi gyártásban készül majd az új ID.7.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

  • ID.7
    Újdonság a Volkswagentől 2023.01.08.

    Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7

    • A Volkswagen Group of America már a következő ID-modellre kínál betekintést a CES szakkiállítás alkalmával• Gazdaságos elektromos limuzin, akár mintegy 700 kilométer2 (WLTP) hatótávval• Az ID.7 speciális álcázása intelligens fényhatásokat bocsát ki az elektrolumineszcencia eleve alapján• Az új limuzin az ID.4 után a Volkswagen következő globális elektromos modellje, amely három kontinensen jelenik meg a jövőben• A sorozatgyártású változat 2023 második negyedévében tartja világpremierjétWolfsburg/Budapest, 2023. január 10. – Függöny fel: 2023. január 5. és 8. között a Volkswagen Group of America a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) szakkiállítás alkalmával – intelligens álcázással – bemutatja a márka első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű limuzinját, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül, az ID.7 modellt. A többrétegű fényezéssel alkalmazott, egyedülálló álcatechnológia révén az autó egyes felületei fényt bocsáthatnak ki, ami interaktív módon szimbolizálja az ID.-család jövőbeni csúcsmodellje digitalizációjának újabb lépését. Az elsőként Kínában bemutatott ID. AERO tanulmány korábban már betekintést kínált az új modellre, amelyet különösen aerodinamikus formai nyelvezet jellemez és akár 700 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé tesz. A Volkswagen Group of America így hat év után egészen különleges termékkel térhet vissza a CES rendezvényére, a világ legnagyobb elektronikai szakkiállítására.„Az új ID.7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, az új limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget kínál majd. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.ID.7 – a klíma és a kényelem újszerű élményeÜgyfelei visszajelzéseire reagálva, a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő legújabb modelljével a Volkswagen tovább javítja a felhasználói élményt a meghatározó területeken. Az ID.7 modellekben számos innovatív fejlesztés jelenik meg már alapfelszerelésként:– új kijelző-koncepció– a Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display)– egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő– a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése– megvilágított érintőcsúszkaA légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő, új koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, illetve – hideg időben – a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, illetve felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.Különleges interaktív álcakoncepcióEgészen különleges módon érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával az új ID.7 intelligenciáját. A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan egyedi fényezést kapott, amellyel az ID.7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg egy része elektromosan vezető, míg mások szigetelő tulajdonságúak. Az autó felületének 22 külön-külön szabályozható része így a legfelső festékrétege alatt folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha pedig e rendszert például az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető.Az autó motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ között szolgálnak interfészként. A teljes álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, így rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait.Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révénStílusában az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család formai nyelvezetét követi. Az új limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt az autó oldalai mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala szintén hozzájárul az ID.7 kiváló légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is elérheti.Mint az ID.-család minden tagja, az ID.7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény pedig az ID.7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere.A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú autóID.7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória jelentős értékesítési darabszámok jellemezte piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű, tisztán elektromos ID.-modelljei családját, miközben „ACCELERATE” stratégiájával gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID.3 példányok óta a márka mintegy 500 ezer ID.-modelljét szállította ki világszerte leányvállalatain keresztül – mégpedig a továbbra is szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából egy évvel korábban a tervezettnél.Az ID.3, az ID.4, az ID.5 és az ID.6 (csak Kínában), valamint az új ID. Buzz után az ID.7 immár az ID.-család hatodik tagjaként, egyben – az ID.4 mellett – a Volkswagen immár második MEB-alapú világautójaként érkezik. Az elektromos limuzin három fő piacon, Kínában, Európában és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban, az európai országokba a Volkswagen emdeni gyárából szállítják majd. Az ID.4 után az ID.7 ugyancsak a második MEB-alapú modell, amely Emdenben készül.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.