Újdonság a Volkswagenről
2019.01.18.
VW

Volkswagen AG és a Ford Motor Company

2019.01.18.

• A szövetség kiaknázza a két globális járműgyártó erősségeit a versenyképesség javítása, az innováció és a vásárlók még jobb kiszolgálása érdekében
• A szövetségnek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás
• A vállalatok első közös programja közepes méretű pick up-ok gyártása lesz a globális piacra. Ez a tervek szerint 2022-ben kezdődik, majd áruszállító kishaszonjárművekkel folytatódik az európai piacon
• Az áruszállítókra és pick up-okra vonatkozó megállapodások célja a sorozatgyártási volumenek növelése és mindkét vállalat hatékonyságának javítása 2023-tól
• A Volkswagen és a Ford elkötelezett amellett is, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén

Detroit / Wolfsburg / Budapest, 2019. január 15. –  A Volkswagen AG és a Ford Motor Company ma bejelentette az első hivatalos megállapodások létrejöttét azon átfogó szövetség keretében, melynek célja az érintett vállalatok versenyképességének javítása, illetve a vásárlók jobb kiszolgálása az iparágban zajló gyors változások korában.

A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess és a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítették, hogy a két vállalat áruszállító haszonjárművek és közepes méretű pick up-ok közös fejlesztését tervezi a globális piacokra – akár már 2022-től kezdődően. Ez a szövetség számottevő növekedést hoz a sorozatgyártás volumenében, javítja a működés hatékonyságát, és lehetővé teszi mindkét vállalat számára, hogy közös befektetésekkel fejleszthessenek ki különleges, és vadonatúj technológiákat kínáló új modelleket.

A vállalatok várakozása szerint az áruszállítók és pick up-ok terén megvalósuló együttműködés 2023-tól kezdve hoz majd magasabb, adózás előtti működési eredményt.

Emellett a Volkswagen és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát. Mindkét vállalat kijelentette, hogy a jövőben további fejlesztési programokra is nyitottak. A két vállalat munkatársai a következő hónapok során tovább dolgoznak ezek részletein.

“A jövőben ez a szövetség mindkét vállalatnak segít majd értéket teremteni, illetve kielégíteni a vásárlók és a társadalom igényeit,” nyilatkozta Hackett. “Ez számottevő javulást hoz a működés hatékonyságában és segít mindkét vállalat egészségesebb működésében, emellett pedig arra is lehetőséget kínál, hogy együttműködjünk a mobilitás előttünk álló korszakának formálásában.”

Diess hozzáfűzte: “A Volkswagen és a Ford a vásárlók milliónak jobb kiszolgálása érdekében hasznosítják egyesített forrásaikat, innovációs képességeiket és egymást kiegészítő piaci pozícióikat. Ezzel egy időben ez a szövetség képezi a versenyképesség javítására irányuló erőfeszítéseink alapját is.”

A szövetséget – amelynek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás – egy közös bizottság felügyeli majd. Ezt a bizottságot Hackett és Diess vezeti, és mindkét vállalatból helyet kapnak benne vezető tisztségviselők.

 
Együttműködés az kishaszonjárművek és a pickupok területén
A Ford és a Volkswagen egyaránt sikeres haszonjármű és pick up üzletágat működtet világszerte, olyan népszerű típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.

A két vállalat együttes kishaszonjármű értékesítése mintegy 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban világszerte, ami az iparág legnagyobb volumenű együttműködését jelentheti a gyártási darabszámok terén.

A várakozások szerint a következő öt évben mind a közepes méretű pick up-ok, mind pedig az kishaszonjárművek iránti globális kereslet növekedni fog. Ez a szövetség lehetővé teszi a vállalatok számára a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik képességeinek és versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást, miközben a járművek továbbra is megőrzik az adott márkára jellemző karakterüket.

A szövetség keretében a Ford tervezi majd mindkét vállalat közepes méretű pick up modelljeit, amelyek várhatóan már 2022-ben megjelenhetnek a piacon. A tervek szerint a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig egy városi kisáruszállító kifejlesztése és gyártása lesz.

 

 

 

 

 

 


A Volkswagen-csoport
A wolfsburgi központú Volkswagen-csoport a világ egyik vezető autógyártója és Európa legnagyobb autógyártó vállalatcsoportja, amelynek termékpalettája a motorkerékpároktól kezdve a kisautókon át egészen a luxusautókig terjed. A haszongépjármű szektorban a Csoport termékei között egyaránt szerepelnek pick up-ok, autóbuszok és nehéz teherautók. A Csoport összesen 120 gyártóüzemet működtet 20 európai országban, illetve 11 további amerikai, ázsiai és afrikai országban. A vállalatcsoport 642.292 dolgozója a naponta mintegy 44.170 darab járművet állít elő, illetve a járművekkel kapcsolatos szolgáltatásokban és egyéb üzletágakban végzi munkáját. www.volkswagenag.com

A Ford Motor Company
A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 200.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

Forward Looking statements
A jelen sajtóközleményben megjelenő nyilatkozatok a Private Securities Litigation Reform Act of 1995 (a magán értékpapírokkal kapcsolatos bírósági eljárásokra vonatkozó 1995. évi reformtörvény) értelmében “előrejelzéseknek” minősülhetnek. Az ilyen típusú előrejelzések alapjául várakozások, előrejelzések és feltételezések szolgálnak, amelyekre számos kockázat, bizonytalanság és egyéb tényező van hatással; emiatt a tényleges eredmények eltérhetnek a nyilatkozatokban megjelentektől. Az előrejelzések kizárólag az eredeti közzétételük időpontjában érvényes helyzetet tükrözik.