Újdonság a Volkswagenről
2021.12.15.

VW, új szélerőműpark Svédországban

• Zöld áram az elektromos autók használati életszakaszára: a Volkswagen az első autógyártóként támogatja az európai szél- és napenergia-parkok nagyszabású bővítését• Mintegy 40 millió eurónyi beruházástámogatás 2025-ig• A portfólió eddigi legnagyobb projektje: szélerőműpark Svédországban, ahol a Volkswagen részesedése évente mintegy 100 GWh kapacitást jelent – ez átszámítva akár 27 ezer háztartásnak is elegendő elektromos áram• 2025-ig további mintegy 20 projekt következik Európában, amelyek együttesen nagyjából plusz 7 terawattóra zöld villamosenergiát állíthatnak elő• Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója: „Csakis akkor járulhat hozzá az elektromos mobilitás hatékonyan a klímavédelemhez, ha következetesen zöld árammal töltik az elektromos autókat"Wolfsburg/Budapest, 2021. december 17. – 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, ezért szén-dioxid-kibocsátást csökkentő, átfogó „Way to Zero” programja messze túlmutat az autók elektromossá alakításán. A Volkswagen az első autógyártóként támogatja ipari méretekben is a megújuló forrásokból származó energia elterjedését és 2025-ig mintegy 40 millió euróval segíti az európai szél- és napenergia-parkok nagyszabású bővítését. A portfólió eddigi legnagyobb projektjéről most az észak-svédországi Skellefteåban működő wpd Onshore Aldermyrberget AB szélerőmű-specialistával állapodott meg a Volkswagen, az autógyártó részesedése a szélerőműparkban nagyjából 100 GWh – átszámítva akár 27 ezer háztartásnak is elegendő – villamosenergiát állít majd elő. A Volkswagen ezzel immár Svédországban is eleget tesz az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségének. ID.-modelljei szén-dioxid-semleges gyártásán túl a Volkswagen most az elektromos modellek használati életszakaszában tesz újabb nagy lépést a járművek teljes életciklusa mentén mérleg szerint szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás felé.Az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE stratégia keretében megvalósuló felgyorsításával és az ID.-család ehhez kapcsolódó bővítésével párhuzamosan a Volkswagen szél- és napelempark-beruházásokat is támogat, így növelve a megújuló forrásokból származó villamosenergia elérhető mennyiségét az elektromos hálózatban. A vállalat ezzel tovább javítja az ID.-sorozat klímalábnyomát, egyben megteremti elektromos modellkínálata szén-dioxid-semleges használati életszakaszának alapjait is.„A Volkswagen visszafordíthatatlanul halad a ’Way to Zero’ mentén, s tevékenységünk középpontjában a szén-dioxid-mentesítés és a mobilitás hosszú távon fenntartható kialakítása áll. Az első autógyártóként támogatjuk nagy léptékben is a megújuló forrásokból származó energia térnyerését, ugyanis csakis akkor járulhat hozzá az elektromos mobilitás hatékonyan a klímavédelemhez, ha következetesen zöld árammal töltik az elektromos autókat” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója.A svédországi szélerőmű-park mellett 2022 elején a mecklenburgi Tramm-Göthenben egy új napelemes rendszer is a hálózatra kapcsolódhat. Az RWE energiakonszernnel közös program mintegy 420 ezer napelem-moduljával Németország legnagyobb független napelemes projektje. 2025-ig további mintegy 20 zöldáram-projekt következik, többek között Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Finnországban. A projektek a tervek szerint összesen mintegy 7 terawattóra további zöld villamosenergiát állítanak majd elő, ami több mint 300 szélturbina kapacitásának felel meg és mintegy 600 ezer háztartás éves igényét fedezheti.A szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás meghatározó tényezője a következetesen 100 százalékban megújuló villamosenergiával végzett töltés, amivel – az Európai Unió normál elektromosáram-összetételéhez viszonyítva – már önmagában a teljes szén-dioxid-kibocsátás közel fele megelőzhető. A Volkswagen már ma is kínál ügyfeleinek zöld áramot az otthoni (Elli) és az útközbeni töltéshez (egyebek mellett IONITY). A megújuló forrásokból származó energia használatának elterjedését célzó beruházásaival azonban a márka immár tovább megy egy lépéssel és szélerőmű-, illetve napelemparkok fejlesztését támogatja a legtöbb elektromos Volkswagen értékesítése jellemezte európai régiókban.„Projektdöntéseink során regionálisan gondolkodunk és cselekszünk. Célunk, hogy elsősorban ott ruházzunk be megújuló forrásból származó energiákba, ahol az elektromos Volkswagenek különösen népszerűek a vásárlók körében. Svédországi szerepvállalásunk tehát logikus lépés, portfóliónk eddigi legnagyobb zöldáram-projektjével pedig Svédországban is eleget tehetünk az elektromos autók piacának vezetőjeként vállalt felelősségünknek” – emelte ki Andreas Walingen, a Volkswagen stratégiai igazgatója.20 százalékos piaci részesedésével, illetve 2021 január és november közötti 9300 darabos kiszállításával a Volkswagen vezető Svédországban az elektromos hajtásrendszerű autók piacán. Az ID.4 csúcsmodell már nyolc hónapja vezeti a modellrangsort, amelyből januártól november végéig több mint 6000 példányt szállítottak ki mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen a svéd vásárlóknak. Svédország így a Volkswagen elektromos offenzívája és ID.-családja sikerének kiváló példája Európában: a Volkswagen januártól október végéig mintegy 290 ezer elektromos járművét adta át vásárlóinak – azaz háromszor annyit, mint 2020 folyamán.A „Way to Zero” az e-autók fenntartható előállítására és használatára összpontosítLegkésőbb 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, köztes célként pedig 2030-ig 40 százalékkal tervezi csökkenteni egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátását Európában (bázis: 2018). Egy átlagos Volkswagen így körülbelül 17 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki, és az e-mobilitás felfutásának felgyorsítása mellett a gyártást – a beszállítói láncolatokkal együtt – és az e-autók üzemeltetését is mérleg szerint klímasemlegessé kívánják tenni. Mindezt a régi e-autókból származó nagyfeszültségű akkumulátorok következetes újrahasznosítása egészíti ki.A „Way to Zero” szén-dioxid-mentesítési program középpontjában az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás az ACCELERATE márkastratégia keretében megvalósuló felgyorsítása áll. A cél az új modellflotta teljeskörű elektromossá alakítása. A tervek szerint 2030-ra az európai Volkswagen-eladások legalább 70 százalékát már tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek teszik ki, ami jóval több mint egymillió járműnek felel meg. Észak-Amerikában és Kínában legalább 50 százalékra kell bővülnie az értékesítésben az elektromos autók részarányának, ennek érdekében a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellel jelenik meg a piacon.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.
Szélerőműpark Svédoeszág

Schrekra dol Deck in noviton. Dokum, sunim Vernas orkefan se. Deck in noviton. Kisuaheli neumix dok barcmope. Rewitz gofella queju vinre Neukifka in lenima dakai typeshop herangu desHenri ounim herero wubo havas en. Schrekra dol Deck in noviton. Lagefeph rhu nekoscha kakain VW udr Audi.